Kyllä bemmissä on ihan oikeat ilmapussit. Kaikenlisäksi halvat ja helpot vaihtaa!
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eikös sitikoissa ole hydrauliset? Oli ainakin xantiassa joskus.Niin no eihän noita ole näissä ei-premiumeissa tosiaan ollut kuin vasta 20v ajan
![]()
Minulla oli e61 karvan vajaa puoli miljoonaa mittarissa kun lähti eteen päin alkuperäisillä pussilla. En usko että oli aiemmin saksassakaan vaihdettu kun auto tuli minulle 3 vuoden ikäisenä ja 150tkm ajettunaPaljon näkee noita parkissa perä maassa. Falskaa...
Ei noissa pienissäEikös sitikoissa ole hydrauliset? Oli ainakin xantiassa joskus.
Taitaa olla vain ns. ison kissan feature, sarjansa vimosimpana C5 III, johon loppui koko hydealustan valmistus.Eikös sitikoissa ole hydrauliset? Oli ainakin xantiassa joskus.
Ei ne perä tontissa olevat välttämättä falskaa, yhdessä omassa meni perä maahan kun asentotunnistin (tjsp) hajosi. Luuli perän olevan ylhäällä vaikkei ollutkaan. Glossglocknerin ylätasanteelta nilkutettiin alas Lienziin perä maassa, onneksi ehdittiin juuri ennen kuin paikallinen mersuhuolto pisti ovet perjantai-iltapäivänä säppiin. Korjasivat nippusiteellä (mekaaninen vika, oli joku muoviosa antautunut) ja hyvin toimi Suomeen asti.Paljon näkee noita parkissa perä maassa. Falskaa...
Ennen?Näitä ei ennen saanut suomessa leimaan,
Siis täysin jälkiasennettua, sellaiseen autoon jossa ei vastaavaa ole ollutkaan, niin olivat kiellettyjä tieliikenteeseen. Nyt noita näkee paljonkin, en osaa sanoa, milloin näiden asennusta on helpotettu, 2000 luvun puolella kuitenkin.Ennen?
Oliko eroa tehdasasennetun ja jälkiasennetun välillä?
Ei ne perä tontissa olevat välttämättä falskaa, yhdessä omassa meni perä maahan kun asentotunnistin (tjsp) hajosi.
Mikähän tässä on se perimmäinen idea? Ilman pumppaaminen jousiin vaatii kuitenkin energiaa, kun taas sen pitäminen siellä ei vaadi.Mutta selkeästi tarkoituksella varmasti.
Mikäs sähköautomalli se tuo on? Joku uusi?Kesällä uimarannan parkissa tuli viereen Volvo S90 sähköauto. Pistivät auton lukkoon ja lähtivät kävelemään poispäin, hetken päästä auto alkoi sihistä ja laskeutui ala-asentoon. No se toki meni suorana, ei pelkästään perä vaan molemmat päät. Mutta selkeästi tarkoituksella varmasti.
Mikäs sähköautomalli se tuo on? Joku uusi?
Toivoisi olevan näissä paku-luokan autoissa jo ihan vakitavaraa, sillä se lasti päällä perän laahatessa ei ehkä ihan kuitenkaan ole se paras liikennekäytökseltään, näissä kun aina välillä kuljetaan kontti tyhjänä ja toisena hetkenä sinne paukataan se 1tn lasti sisään. Koita siihen sitten tehdä jotenkin järkevää alustaa ilman minkäänlaisia säätömahdollisuuksiaSiis täysin jälkiasennettua, sellaiseen autoon jossa ei vastaavaa ole ollutkaan, niin olivat kiellettyjä tieliikenteeseen. Nyt noita näkee paljonkin, en osaa sanoa, milloin näiden asennusta on helpotettu, 2000 luvun puolella kuitenkin.
Ennen miehet oli rautaa ja miten se nyt menikään.... Taitaapi olla halpuutus käynyt F1x:ssä. Mulla revähti molemmat samaan aikaan noin jossain vajaassa 200tkm:ssa. Toki saattaa olla että kemikaalit/kumisekoitukset ovat myös muuttuneet aikojen saatossa ympäristöystävällisimmiksi tms... Porukoilla on joku kymmeniä vuosia seisonut kottikärrynpyörä ja siellä on vielä ilmat sisässä se näyttää uudelta. Toki se on ollut valolta suojassa pääosin.Minulla oli e61 karvan vajaa puoli miljoonaa mittarissa kun lähti eteen päin alkuperäisillä pussilla. En usko että oli aiemmin saksassakaan vaihdettu kun auto tuli minulle 3 vuoden ikäisenä ja 150tkm ajettuna
Taisi se halpuutus jo orastella E39->E6x muutoksessa ja paheni kun F1x tuliEnnen miehet oli rautaa ja miten se nyt menikään.... Taitaapi olla halpuutus käynyt F1x:ssä. Mulla revähti molemmat samaan aikaan noin jossain vajaassa 200tkm:ssa. Toki saattaa olla että kemikaalit/kumisekoitukset ovat myös muuttuneet aikojen saatossa ympäristöystävällisimmiksi tms... Porukoilla on joku kymmeniä vuosia seisonut kottikärrynpyörä ja siellä on vielä ilmat sisässä se näyttää uudelta. Toki se on ollut valolta suojassa pääosin.
Mainittakoon muuten että tarkoitin sitä tuossa puheessa ollutta toista merkkiä, en BMW.Minulla oli e61 karvan vajaa puoli miljoonaa mittarissa kun lähti eteen päin alkuperäisillä pussilla. En usko että oli aiemmin saksassakaan vaihdettu kun auto tuli minulle 3 vuoden ikäisenä ja 150tkm ajettuna
Onko tämä nyt sitä bemmipoikien koodikieltä jota puhutaan ettei muut tiedä mistä autoista puhutaan?Taisi se halpuutus jo orastella E39->E6x muutoksessa ja paheni kun F1x tuli
Onko tämä nyt sitä bemmipoikien koodikieltä jota puhutaan ettei muut tiedä mistä autoista puhutaan?
5-sarjalaisten eri korimalleja eri vuosilta. Karkeasti tuossa tapauksessa vuosimallien 1990 - 2017 välissä olevia autoja. Vanhoja siis jo kaikki.Onko tämä nyt sitä bemmipoikien koodikieltä jota puhutaan ettei muut tiedä mistä autoista puhutaan?
Kyllä minä ainakin tiedän mistä puhutaan ja paras tapa erotella eri ikävuodet. Ihan sama kuin mersuje. W202,203 ja vaikka 205. Osa ei niitäkään tiedä mutta ei sen takia kaikkea kannata rautalangasta vääntää.Onko tämä nyt sitä bemmipoikien koodikieltä jota puhutaan ettei muut tiedä mistä autoista puhutaan?
Väännä nyt sen verran rautalankaa että mitä tämä mainittu tarkoittaa ?Kyllä minä ainakin tiedän mistä puhutaan ja paras tapa erotella eri ikävuodet. Ihan sama kuin mersuje. W202,203 ja vaikka 205. Osa ei niitäkään tiedä mutta ei sen takia kaikkea kannata rautalangasta vääntää.
Siirtymä parhaasta vitossarjalaisesta karmean näköiseen ja epäluotettavampaan uudempaan korimalliin v. 2004.Väännä nyt sen verran rautalankaa että mitä tämä mainittu tarkoittaa ?
E39->E6x muutoksessa
Ja ennen tämä oli lämpöpumppufoorumi. Mutta nyt on nyt.Ennen miehet oli rautaa ja miten se nyt menikään...
Tiedän kyllä tämän, en vaan osaa yhdistää niitä mihinkään autoon, eikä kyllä osaa kaikki muutkaan. Ihan sama niissä bemmin moottorikoodeissa.Edit. Ja siis E39, E60, E61 jne ovat BMW:n sisäisiä korimallisarjojen koodeja.
F11 530D on vähävikaisin auto mitä mulla ollu. 80tkm - 310tkm ei moottorille ja voimansiirrolle tarvinnut tehdä mitään, tosin kuin e61 530d. Ja tuo f oli paljon helpompi huoltaa, ei ollut koko konehuonetta kääritty hajoavaan muoviin.Taisi se halpuutus jo orastella E39->E6x muutoksessa ja paheni kun F1x tuli
Eikö noin voi sanoa? Silloin ummikko tietää edes jotain.2002 valmistunut BMW 5-sarjalainen
Tuotakin sotkee se kun käsite vuosimalli tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Kaikkein selkeintä olisi puhua aina valmistusvuodesta (ja monesti kuukaudellakin on väliä), mutta moni puhuu silti todellisuudessa käyttöönottovuodesta, jolloin sekaannuksen vaara on ilmeinen.Eikö noin voi sanoa? Silloin ummikko tietää edes jotain.
Taitaa olla vain ns. ison kissan feature, sarjansa vimosimpana C5 III, johon loppui koko hydealustan valmistus.
Toivoisi olevan näissä paku-luokan autoissa jo ihan vakitavaraa, sillä se lasti päällä perän laahatessa ei ehkä ihan kuitenkaan ole se paras liikennekäytökseltään, näissä kun aina välillä kuljetaan kontti tyhjänä ja toisena hetkenä sinne paukataan se 1tn lasti sisään. Koita siihen sitten tehdä jotenkin järkevää alustaa ilman minkäänlaisia säätömahdollisuuksia![]()
Mulla taas oli e61 525d manuaaliaskilla todella vähävikainen kun ottaa huomioon että se oli mulla 150-490tkm. Auto oli ei FCL malli, selvennyksenä ei bemarimiehille että tarkoittaa 2,5l kutoskonetta perinteisellä suuttimilla. Minun aikana vaihdettiin etujarrulevyt kertaalleen ja palat kahdesti ja takapalat kertaallen, termostaatti ja startti kahteen kertaan ja hehkut kertaalleen. Imusarjan läpät poistin melkein heti kun auto tuli mulle samalla puhdistin imusarjan. Dpf pestiin kertaalleen UÄ-perurilla. Laturikin vaihdoin pelkät hiilet 450tkm kun kollektorin kaulassa oli vielä hyvin varaa. Ainoana alustaremppana vaihdoin raidetangon päät kertaalleen. Joka kerta tuli leima yhdellä käynnilläF11 530D on vähävikaisin auto mitä mulla ollu. 80tkm - 310tkm ei moottorille ja voimansiirrolle tarvinnut tehdä mitään, tosin kuin e61 530d. Ja tuo f oli paljon helpompi huoltaa, ei ollut koko konehuonetta kääritty hajoavaan muoviin.
Kyllä se "pommitus" alkoi viimeistään siinä vaiheessa jo kun siirryttiin suorasuihkutukseen bensakoneissa eli 2010 tienoilla. Ihan turha haaveilla että koneet kestäisivät enää sen 400000-500000km helposti ilman aukomista. Ja korkeapainesuuttimia saa olla uusimassa hintaan 1000€ kappale, pitää olla keskenään indeksoitujakin eli parhaassa tapauksessa parin viallisen takia kaikki 6kpl uusiksi.^^Oli BMW:n pahimman kilpailijan autot noihin aikoihin vielä oikein hyviä. Sittemmin sitä ja tätä totaalisen järkyttävää pommia (johtuvat pitkälti näistä kulutusoptimoinneista yms, joissa kestävyys ja toimivuus on täysin sivuseikka).
Kai BMW:lläkin on tekniikkapommia tullut polttiksiin sanotaanko vuoden 2017 jälkeen?