....
imfmis nimimerkillä liikkuvalta henkilöltä kopioitu kytkentä. tuntuu toimivan hänellä hyvin,eikä itsellänikään nyt huonoa sanottavaa ole. ainoastaan tuo varaajan kerrostuminen vähän kummastustuttaa. venttiileistä sen verran että nelitieventtiilinä on vrb140 ja sitä ohjaa thermomatic cbj. ja tuota esben vta333 ei ole itselläni.
mulla on myös tuo verkoston lähtö samasta kohtaa kuin sulla ja paluu samalla tavalla. putket,kytkennät,venttiilit on tarkastettu montakertaa,samoin tuo nelitieventtiilin asento. ei mullakaan ollut kerrostumisen kanssa ongelmaa kun pelkillä sähkövastuksilla lämmitin varaajaa, vaikka
kiertovesipumppu oli täysillä. ylhäälllä lämmintä se 60c ja alhaalla joku 25-30c. sen jälkeen kun otin virrat pois vastuksilta ja aloin lämmittää tuolla ulkoyksikön kuumakaasulla niin hämmästys oli suuri. ylhäällä lämmöt joku 40c(pyynti 3

ja alhaalla joku 28c. anturi oli silloin puolivälissä varaajaa. nyt kun olen tuota kiertovesipumppua pyöritellyt erinopeuksilla niin pienimmällä asetuksella kerrostumista tulee parhaiten,muttei mitenkään mullistavasti verrattuna 2 asentoon. olen pitänyt nyt 2 asennolla kun tuntuu et hiukan laiskasti vesi vaihtuu pattereissa 1 asennolla.patterit lämpenee tosiverkkasesti sillä asennolla,melkeen kuin vapaakierrolla olisi. sitä järkeilin että nytkun se kuumakaasu spiraali menee ylhäältä alas-asti,niin eikös se lämmitä nyt sieltä pohjaltakin?eikä kerrostumista tapahdu niin voimakkaasti koska palaavan kuumakaasun lämpötila näytti olevan semmone 35c ja sisään menevä oli jotain 65c. ja nyt jos sitä ylävastusta vaan käyttää,niin sehän lämmittää vain siitä kohtaa sitä vettä eikä se lämmin painu alas. tilannehan olisi sama jos se sähkövastus olisi kanssa pystyssä varaajassa,nythän se on vaaterissa. en tiä.. saikohan kukaan selvää mitä yritin sönkätä

..