Husky
Vakionaama
Mainittakoon, että on merkkejä joissa suht edullisella kuukausimaksulla on saanut tuon 10v takuun. Suht reilu peli ollut, mutta hinnat ovat raketoimassa nyt.Autonvalmistajia ei taida uudet vaihtoehdot kiinnosta kun ovat jo löytäneet yhden tavan (adblue) täyttää määräykset. Ja tyyppihyväksyntä on nyt tehty tuolla.
Minusta kuluttajaviranomaiset saisi puuttua tähän. Velvoitetaan autonvalmistajille vähintään 10v takuu saastelaitteistoille.
EUn eco direktiivithän velvoittavat laitteille pidempiä elinkaaria. Minun mielestä tämän pitäisi näkyä mm niin että kuluttajalautakunta nostaa laitteiden oletettua elinikää.
Tuo muuten on yksi vakuutustyyppisiä maksuja, joka on todellakin kannattanut maksaa. Sen verran surkeita himmeleitä nuo SCR-vehkeet ovat. No tämä on tätä länsimaista touhua, että kaikesta tehdään liian vaikeata, vaikka saavutetaan jotakin aivan minimaalisen pientä.
Vikakuvaus sopii suht hyvin vaikkei täysin, mutta onko MB?Juurinäin. Silloin suunnittelu korjattavaksi kohtuullisin kustannuksin voisi kiinnistaa myös ja varaosien hinnat voisivat olla ylipäätään kohtuullisemmat.
Toki vahinko on jo tapahtunut ja ne jatkuvasti rikkoontuvat autot ovat jo liikenteessä.
Eräässä automerkissä adbluen syöttöputki rikkoontui jatkuvasti. Kysyin tuttavalta että joko nämä on uudemmissa korjattu niin hän tokaisi että syöttyputki ei jäädy mutta itse urea tankissa oleva pumppu särkyy ja tälöin vaihdetaan koko tankki. Hän oli siis merkkiliikkeessä töissä. Vika ei siis poistunut vaan vaihtoi vain paikkaa kalliimpaan osaan.
Juu, joissalin on laatuanturi, mutta voi myös muilla keinoilla valvoa mitä litkua on tankissa. Denoxiumin ei pitäisi jäädä kiinni noilla valvonnoilla kyllä.Noista AdBluen korvaavista aineista/sekoituksista: eikös siellä AdBlue tankissa ole joku anturi joka tutkii sen litkun koostumusta eikä hyväksy esim. laimeampaa liuosta tai jotain muuta kun sitä oikeaa? Näin olen ainakin luullut...