- Keskustelun aloittaja
- #121
Eikös tuo ollut jo Tanskassa (?) käytössä tuollainen "nuuskija" auto jolla ajetaan kohteen perässä ja mitataan niitä käytännön päästöjä. Toki raskaaseen liikenteeseen keskittyen, koska sieltä tulee ne rumimmat päästötki jos on laitteita manipuloitu ja toisaalta siellä on myös yrittäjän suurin motivaatio hakea noilla poistoilla säästöjä. Sitä AdBlue kun palaa pikkasen toiseen malliin mitä ha-puolella ja disussakin jos säästää sen esim. 10% niin se alkaa olemaan vuositasolla jo ihan rahaa tuokin.
Mahtaako minkään auton käytännön päästöt olla sitä mitä testeissä on todettu? Eihän se sähköautokaan ole päästötön, riippuen millä se sähkö on tuotettu. Jokuhan voi ladata vaikka aggrella sitä kotonaan, tai tien päällä "löpön" loputtua.
