Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saattaisi sitten sisältä löytyä LG pouchia.Kuvissa oli tosiaan VW ID:n vanteet ja lipan ja sivukuvan perusteella näyttäisi ID.7 Tourerilta.
Tekniikka on kyllä vielä epäkypsää moneltakin osin. Ootellaan vaikka 20 vuotta, niin nykyisille nauretaan (niin turvallisuus, ranget, hinnat, lapsityövoima, veden käyttö ja muut). Nämä polttomoottorit palaa harmittomasti ja sammuu nopeasti. Siksi niiden paloista ei koskaan oikeastaan edes uutisoida, toisin kuin sähköautojen, joissa tuntuu palavan talot ja kokonaiset laivat samalla. Luulen, että 20 vuodessa litiumista ollaan jo irti näissä, joka ei paljoa eroa öljystä sen suhteen, että ei ole yleisesti saatavilla (vaan keskittyneesti).tadaa... siinä ettei ne pala.
Kennovikoja.Onko autojen akkupalot kennovikoja vai laturivikoja? Jos laturivikoja niin miksi ne ei "haaviin" ajoissa ennen kuin palo syttyy?
Ovien alahelmojen muotoilu ei täsmää ID.7:aan, vaan vaikuttaisi olevan ID.4.Kuvissa oli tosiaan VW ID:n vanteet ja lipan ja sivukuvan perusteella näyttäisi ID.7 Tourerilta.
Nämä polttomoottorit palaa harmittomasti ja sammuu nopeasti. Siksi niiden paloista ei koskaan oikeastaan edes uutisoida, toisin kuin sähköautojen, joissa tuntuu palavan talot ja kokonaiset laivat samalla.
Joo ja tässä vähän kuvia EV palosta (eri paatit: Morning Midas, Felicity Ace ja kuvia myös Fremantle Highwaystä, jossa EV:t ei siis asialla):Autolaiva Fremantle Highway paloi
Joo ja tässä vähän kuvia EV palosta (eri paatti):
Joo, ne tuppaa EV paloissa vajoavan meren pohjiin kuten tässäkin:faktat nyt oli hiukan rikki.
Officials have not stated whether that [EV] was the cause of the fire.
Oliko tämä "stuffed with EVs" se missä oli kuitenkin vain muutama sähköauto.Joo, ne tuppaa EV paloissa vajoavan meren pohjiin kuten tässäkin:
Paino sanalla "cause", mutta luultavasti kolme viikkoa kestävä palo ei ole ICE auto.
![]()
Cargo ship stuffed with EVs catches fire and sinks off coast of Alaska
On June 3, Morning Midas was making the journey from China to Mexico when smoke began to rise from it's EV floor and quickly spread. After three weeks of dramatic burning, ship sank.www.dailymail.co.uk
Siellähän se lukeeOliko tämä "stuffed with EVs" se missä oli kuitenkin vain muutama sähköauto.
Lisäksi ICE laivassa oli toki:By then the fire was completely extinguished, but none of the 70 EVs, 681 hybrid cars or 2,000 conventional vehicles [ICE] were salvaged
Eli paskaa ainetta sekin.also carried nearly 2,000 tons of fuel, now poses a risk for pollution on the Alaskan coast.
Paino sanalla "cause", mutta luultavasti kolme viikkoa kestävä palo ei ole ICE auto.
Mikä sitten on "juurisyy". Se voi olla jonkun insinöörin pöydällä (tai voi syntyä uusia juurisyitä -> sähkövika ice autossa sytytti auton, josta se pääsi leviämään viereiseen EV:hen, jonka palokuorma poltti koko kerrostalon, ja kaikki lähti kiinalaisesta tehtaasta jossa työntekijä oli nukahtanut kolvin ääreen, mikä taas johtui perseellään olevasta työnjohdosta, jota pääoma painosti.... - mielestäni tässä on jo monta juurisyytä ja kaikki alkoi mennä pieleen heti alkuräjähdyksen jälkeen, josta tosin siitäkään ei ole varmuutta). Se voi olla missä vaan. Niitä on joka tapauksessa erittäin paljon, jopa sellaisia, joille emme oikein kunnolla voi mitään (se kuuluisa perhosen siivenisku). Tämä palokuorma (etenkin kun litiumparistot kuljettavat mukanaan kaiken paloon tarvittavan) on tosin sellainen jota pystytään hallitsemaan. Varmasti tulee regulaatiota, kuten esim. lentoliikenteessä kiristyy kokoajan litiumin kuljettaminen. Jotain parempaa tarvitaan. Se on selviö. Hirvittää jo itseäkin kuinka paljon erilaista litiumparistoa lojuu kämpässä.Kyllä niistä sähkiksistä hyvää palokuormaa tulee, jos ne tulimereen joutuvat. Itse palon juurisyy voi silti olla jossain aivan muualla, vaikka sähköautojen akut sen jälkeen viikkoja palaisivatkin.
Kuka sitä kulutusta miettii jos auto on muuten sellainen että sitä tykkää ajella ja rempataAkku paloista ei ole havaintoa, mutta itse olen nähnyt 6kpl auto paloja noin muuten. Polttomoottoreissa tekniikkaa on niin alkutekijöissä että Suomessa palaa 2-3 kpl autoja päivässä.
Itse olen päättänyt että polttomoottorin ei itselle tule, tekniikan pitää kehittyä paljon että 300hv autoa voi ajaa alle 2l kulutuksella. Parempi odotella että saavat jotain valmista aikaan.
Eiköhän tuossakin juurisyy palolle ollut ICE-auton tarpeisiin haettu täysi bensakannu, joka unohtui perä- tai etulootaan, höyrystyi löysään jötetyn korkin kautta ja syttyi kun joku pottunokka sytytti tupakan ohi löllystäessäänkatso liitettä 107526Aikas raaka palo. Hesarin sivuilla pieni video.
![]()
Video | Sähköautosta syttynyt tulipalo levisi rivitaloon
Palossa Marjut Lindbergin asuntoon levinnyt myrkyllinen fluorivety ajoi hänet evakkoon kodistaan. Auton syttymissyy ei toistaiseksi ole tiedossa.www.hs.fi

Aikas raaka palo. Hesarin sivuilla pieni video.
Enää olisi tarvittu koira tai ihminen sisään.Aikas raaka palo. Hesarin sivuilla pieni video.
Jos se tosiaan on akkukennovika niin luulisi näin tapahtuvan. Paitsi että vakuutusyhtiön rahkeet ei riitä oikeustaisteluun VW vastaa että ei sittenkään.Taas jälleen herää kysymys, että joutuuhan VW maksamaan nyt tuon tuhon kokonaisuudessaan.... vrt. se oikeusmurha-tapaus polkupyörän lyijyakun kanssa.
Kai autopaloissa on joku hyvinkin rutiininomainen käytäntö kun joka päivä palaa 5 autoa.Taas jälleen herää kysymys, että joutuuhan VW maksamaan nyt tuon tuhon kokonaisuudessaan.... vrt. se oikeusmurha-tapaus polkupyörän lyijyakun kanssa.
Moniko näistä parkissa kotitalon/tallin vieressä ja montako tien päällä/muualla syrjässä rakennuksista?Kai autopaloissa on joku hyvinkin rutiininomainen käytäntö kun joka päivä palaa 5 autoa.
En tiedä. Onko vakuutusyhtiöillä sen suhteen jotain ehtoja?Moniko näistä parkissa kotitalon/tallin vieressä ja montako tien päällä/muualla syrjässä rakennuksista?
Mietin vaan tuota rutiininomaista käytäntöä. Outoa jos käytäntö on sama jos se auto palaa keskellä tietä aiheuttamatta muuta kuin tien sulamista versus jos siinä samalla palaa vaikka autohalli ja muut autot tai puutalokortteli.En tiedä. Onko vakuutusyhtiöillä sen suhteen jotain ehtoja?
Marioffin korkeapainesumutus on varsin tehokas mitä tahansa paloa vastaan, myös polttoainepaloon (yleensä siis toteutettuna kiinteästi asennetulla sprinkler-laitteistolla, koska sumu ei leviä kovin kauas). Akkupaloa silläkään ei saa sammumaan, mutta leviämisen pystyy estämään hyvin tehokkaasti, kunhan sumutusta jatketaan jopa vuorokausikaupalla.Tutkimusten mukaan - muistaakseni - veden sumutus olisi tehokkain suojauskeino paloa vastaan jo akkupalon alettua.
Helpointa olisi hinata vaan loitommalle. Tosin kaikkialla sekään ei onnistu.Marioffin korkeapainesumutus on varsin tehokas mitä tahansa paloa vastaan, myös polttoainepaloon (yleensä siis toteutettuna kiinteästi asennetulla sprinkler-laitteistolla, koska sumu ei leviä kovin kauas). Akkupaloa silläkään ei saa sammumaan, mutta leviämisen pystyy estämään hyvin tehokkaasti, kunhan sumutusta jatketaan jopa vuorokausikaupalla.
Suomessako ?Kai autopaloissa on joku hyvinkin rutiininomainen käytäntö kun joka päivä palaa 5 autoa.
Suomessako ?
Kyllä, Suomessa. Noin 2000 moottoriajoneuvoa palaa meillä vuosittain.
Myöskään polttoaineen tai polttomoottorin aiheuttamia palovahinkoja ei löydy Pohjolan tilastoista eikä tule koskaan löytymäänkään. Aina syynä on joku muu. Kuten oikosulku tai kolari.Pohjolan kaveri tuossa alkuvuonna toteaa vielä: ”Korkeajänniteakun tai ajoakun aiheuttamia palovahinkoja ei löydy meidän tilastoistamme.”
Eli kyllä se siitä polttomottoristakin osaa lähteä. Oli muuten Pohjolassa vakuutettuna, mutta tästä jo kymmenisen vuotta aikaa.Myöskään polttoaineen tai polttomoottorin aiheuttamia palovahinkoja ei löydy Pohjolan tilastoista eikä tule koskaan löytymäänkään. Aina syynä on joku muu. Kuten oikosulku tai kolari.
Syynä muoviset vääntyneet venakopat ja vuoto tiivisteessä. Ei polttoaine tai polttomoottoriYhden polttomoottoriauton oon(tai rouva on) saanu poltettua. Muoviset venakopat oli vääntyneet sen verran ettei enää tiiviste pitänyt ja sieltä oli alkanu fuskaamaan moottoriöljyä pakosarjalle. Pidempi reissu, auto parkkiin ja siitä tuprahti. Sen verran nopeasti oli onneksi sammutuskalusto paikalla, että palo rajautu mottoritilaan.
Eli kyllä se siitä polttomottoristakin osaa lähteä. Oli muuten Pohjolassa vakuutettuna, mutta tästä jo kymmenisen vuotta aikaa.