Atlantic excellia lämpötilan säätö.

Nobody

Aktiivinen jäsen
Mikä nyt estää lämmityksen? Patteriverkoston minimi lämpö 35 ja maksimi 45. Tai ihan sama mitä laittaa asetuksiin lämpö on noin 20. Lämmitys on kokonaan pois päältä nyt kesällä. Huone lämpötilan pyynti on 30. Mikä estää lämmityksen lähtemästä päälle.

Kumipää

Tulokas
Atlanticista löytyy. Lp Konfiguraati - sähköinen lisäys - vaihdon säätö.
Ihan Uuno näitten laitteiden kanssa ja asetukset hukassa ku edellinen omistaja on ton pumpun hommannu.. meillä on tuo asetus +2 asteessa joka on varmaan ihan hanurillaan.. kuvassa näyttää -15 olisiko se sopiva arvo? Muitakin asetuksia pitäisi luultavasti säätää.. Olisko jollakulla järkevää kokoonpanoa asetuksista joita kannattaa säätää ja mitkä arvot mihinkin?

Nobody

Aktiivinen jäsen
Kysyn tässä samalla viisaammilta mikä on ulkoyksikön ja seinän välinen rako oltava. Muuten pumppu ei pidä häiritsevää ääntä mutta välillä kylmemmillä keleillä kun ulkoyksikkö joutuu käymään suuremmalla teholla ääni on kuin höyryveturissa. Oma ajatus on että kaksi puhallinta työntää melkoisen määrän ilmaa eikä korvausilmaa saada riittävästi kun ulkoyksikkö on liian lähellä seinää.
Itse itselleni vastaten.

Ulkoyksikkö alkaa pitämään höyryveturin kaltaista ääntä siinä vaiheessa kun ulkoyksikön kennosto huurtuu niin ettei ilma enää vapaasti pääse kennon läpi. Ropellit pyörii mutta ne ei saa imettyä ilmaa kennon läpi. Tässä kohtaa alkaa humppaava ääni joka kuuluu häiritsevästi sisälle asti.

Sitten kysymys. Pystyykö sulatus jaksoja itse mitenkään säätämään. Mielellään pitäisin kennoston kokoajan auki ja ulkoyksikön hiljaisena ja kenties hyötysuhteen parempana.

pökö

Kaivo jäässä
Ulkoyksikkö alkaa pitämään höyryveturin kaltaista ääntä siinä vaiheessa kun ulkoyksikön kennosto huurtuu niin ettei ilma enää vapaasti pääse kennon läpi. Ropellit pyörii mutta ne ei saa imettyä ilmaa kennon läpi. Tässä kohtaa alkaa humppaava ääni joka kuuluu häiritsevästi sisälle asti.
Kyllä, juuri noin tapahtuu.

MJKA

Aktiivinen jäsen
Itse itselleni vastaten.

Sitten kysymys. Pystyykö sulatus jaksoja itse mitenkään säätämään. Mielellään pitäisin kennoston kokoajan auki ja ulkoyksikön hiljaisena ja kenties hyötysuhteen parempana.
Tähän ongelmaan liittyen hieman "tyhmä" kysymys, voiko ulkoyksikköä siirtää kauemmas seinästä, eli millaisessa telineessä se on ja millaiset putkitukset ? Oma vastaava Fujitsu ei juuri kummempaa ääntä pidä siinäkään vaiheessa kun kenno on ummessa ennen sulatusta, etäisyys seinästä 14 cm. Ei ole myöskään mitään katosta tms. kotelointia. Tuota sulatus-sykliä ei nähdäkseni voi asetuksissakaan muuttaa.

kakesa

Aktiivinen jäsen
Itse itselleni vastaten.

En ainakaan itse ole huomannut mitään "humppaa" vaikka joskus 100% tehoillakin on humpattu. Mulla Fujitsun ulkoyksikkö on 30 cm irti seinästä ja sulatukset toimii kuin se kuuluisa junan vessa.

En tiedä pystyykö noita sulatuksia nopeuttamaan tai ulkoyksikköä pidettyä jäätymisestä vapaana. Joku jossain on varmaan kokeillut jonkinlaisia säteilylämmittimen tapaisia lämmittimiä lämmittämään ukoyksikköä takaa jotta ulkoyksikön kennosto ei jäätyisi.

Nobody

Aktiivinen jäsen
Olisko kenelläkään tietoa mistä tuo vikakoodi 370 tulee tai miten sen saa korjattua. Vika taitaa tulla kun yhteyttä ulkoyksikköön ei saada. Vika on siitä kelju että se pysäyttää lämmityksen mutta se pysäyttää myös kiertovesipumpun. Aika paha vika
jos et ole vaikka pariin päivään kotona. Saattaa patterit olla jäässä.

Vika poistuu kun otta virrat pois ja laittaa virrat takaisin. Vika tulee uudestaan viikon tai kahden kuukauden päästä.

Viimeksi muokattu:

MJKA

Aktiivinen jäsen
Olisko kenelläkään tietoa mistä tuo vikakoodi 370 tulee tai miten sen saa korjattua. Vika taitaa tulla kun yhteyttä ulkoyksikköön ei saada. Vika on siitä kelju että se pysäyttää lämmityksen mutta se pysäyttää myös kiertovesipumpun. Aika paha vika
jos et ole vaikka pariin päivään kotona. Saattaa patterit olla jäässä.

Vika poistuu kun otta virrat pois ja laittaa virrat takaisin. Vika tulee uudestaan viikon tai kahden kuukauden päästä.
Näyttäisi olevan Fujitsun vikakoodin mukaan; Ulkoyksikön kytkentävirhe. Jostain netin syövereistä tuon listan kaivanut. Onko laite kuinka vanha? Olisiko joku liitos löysä/hapettuma tms.

Nobody

Aktiivinen jäsen
^
Neljäs talvi menossa. Vika tuli viime talvena. Kesällä vikaa ei ole mikä sinällään outoa vaikka pattereita kesällä ei lämmitetä mutta käyttövettä kuitenkin lämmitetään.

Back
Ylös Bottom