Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samaa luokkaa myydään tänään täältä.Myyntipäivä tänään. 22,3kWh verkkoon.

Ei ollenkaan kamalaKulutus 12 kk taaksepäin 1.8.2024-30.7.25 on 7145 kWh
Tosta puutuu paaneliden tuotto 1.8.-15.10. niin 6100 kWh voisi olla aika lähellä. Joku 4000 kWh siis tippuu ostosähkö.
En olekaan odotanut sähkölaskua näin innokkaasti koskaan... äly appista näkee osviittaa mutta jos virhe nmyynin suhteen on samaa luokkaa kuin yleensä niin satkun ylitys on mahdollinen.Pahimmoilleen kuun vika päivä on niin lonkero taivasta että satkusta jäädään euron päähän : (
Oho, Ai myynti € vai?Pahimmoilleen kuun vika päivä on niin lonkero taivasta että satkusta jäädään euron päähän : (
Ei vaan hyöty.Oho, Ai myynti € vai?
Ja siinäkin kyllä "avittaa" tuo että Elenian verkossa "saa" maksaa siirrosta ja verosta yhteensä sen 8.8sntEii vaan hyöty.
Säästö 55,84 + myynti 25,32 = ~80€ tuo arpoo mulle.Mikäli älyenergia laskelmiin on luottamista rahallinen hyöty olis 62 euroa elokuulta.
Koska appin hyöty on laskenallinen niin sitä on todella hankala todentaa. Aino tapa IMO on minusta seurata todelista rahaliikenettä niin että tulos suhteutetaan vuosien välillä spotin ja lämmitystarveluvun mukaan. Tätä täytyy miettiä tarkemmin mikä kaava olisi.Nyt kun päivitin äppiin oikean sähkönhinnan rahallinen hyöty nousi 65 euroon.

Olen pitänyt äpissä pörssisähköä asetettuna koska se näyttää silloin kulutusvaikutuksen suoraan.
Minulla ei ole aavistustakaan millainen kv minulla on ja sitä nyt seurailen tulevaisuutta varten

Tuo on ihan hyvä, sillä voi nähdä muistaakseni vaikka vuoden 2024 (2023) kk-kv:n takapeltoon vähän laskutikkua käyttäen, tuota aiemmat tiedot taitaa ontua...Tämä olikin fiksu idea, laitoin myös tämän päälle niin näen itsekin kulutusvaikutuksen mitä se olisi pörssillä![]()
Juu, ilmasin itsen - taas - väärin. Tarkoitin myyntimäärää. Korjasin.Minulla elokuu oli selvästi huonoin kuukausi sähkön määrässä mitaten.