Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pökö sanoi:Jantin Fd35 antoi -21 pakkasessa "vain" 4,1kW copin ollessa 2,0. Jos janitkonilla sama kone antaa samoissa oloissa 6,2kW niin silloin joku mittaa tai laskee raakasti väärin, enkä usko sen väärinlaskijan olevan janti.
pökö sanoi:...tai sitten ilmamäärä on hieman pienempi kuin 750m3. Itse veikkaan sitä.
Ultimaattori sanoi:Piti kanssa testata onko FD35:ssä tehot talella. Taitaa olla kun antoi seuraavat mitatut lämmöt ilman sulatusta (en jaksanut odottaa):
Imuilman lt 28,3
Puhallus lt 44,5
Ja pakkasta tasan -20, puhallus täysillä.
janitkon sanoi:Lämmintä teillä ainakin sisällä piisaa, jos imulämmöt 28.3![]()
janitkon sanoi:Toki varmaan näin, minulle ei ole mahdollisuutta mitata tuota ilmamäärää. Laite on kuitenkin pesty pari kk sitten täysin ja siltä osin kunnossa. En jaksa muistaa, mitä tuolle FD-35:lle on mittailtu oikeaksi ilmamääräksi, tuo oma arvo on otettu suoraan huoltomanuaalista.
tyni77 sanoi:Ottoteho noin 1650 W
Antoteho noin 6417 W
"koti-KOP" noin 3,9
janti sanoi:Tämä on kyllä ennätys!
Hankin heti laitteen jos tämä on totta.
Itse epäilen että antoteho on lähempänä 3,5 kW
Tässä testiraportti http://www.energipojkarna.se/uploads/files/Energipojkarna_Yv4JOW_SP_test.pdf
janti sanoi:Kyllä se 750 m3/h on ihan perusteltua käyttää. Ilman suuntaus pitää olla testin aikana suoraan eteeenpäin ja alas (tai AUTOlla), lisäksi etukansi poissa ja vain karkeasuodattimet käytössä.
http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=21630.0
janitkon sanoi:Puhallus oli kyllä alaviistoon suoraan eteenpäin. Etukantta en "hoksannut" purkaa pois...
Edit: luin tuon laittamasi linkin myöhässä. Voisi kuvitella, että puhallus pysyy kuitenkin yli 700m3/h, vaikkei laitettu olekaan purettu?![]()
Nyt kannattaa jo himmailla, nelosen copit ja liki 6,5kw tehot ei ole totta -20 pakkasessatyni77 sanoi:Ottoteho noin 1650 W
Antoteho noin 6417 W
"koti-KOP" noin 3,9
pökö sanoi:Nyt kannattaa jo himmailla, nelosen copit ja liki 6,5kw tehot ei ole totta -20 pakkasessa![]()
IR-mittarilla ei kannata puhallusilmoja mittailla. Normaali langan päässä olevalla anturilla oleva on tarkempi. Itse mittaan imuilman laitteen keskeltä samalta kohdalta keskeltä mittaan myös puhalluksen.
janitkon sanoi:Mulla on sellainen sisä-/ulkolämpö mittari tuossa "kiinteästi" asennettuna paikalleen. Langan päässä oleva anturi on puhallusaukossa ja itse mittari katon rajassa sisäyksikön vieressä.
Voisiko joku laskea tuosta Antotehon ja COP:n? Se joku varmaan löytää paljonko toi FH25 puhaltaa täysillä![]()
Mitsubishi FH35 -2015
13 cmMikä olikaan sisäyksikön etäisyys katosta?