HomeAssistant - Yleinen support topic

fraatti

Hyperaktiivi
@fraatti kiitos vahvistuksesta että ei oo oma ongelma! Mulla kyllä koskee kaikkia Netatmo-mittauksia, samat kohdat jumittaa myös co2:ssa, mikä varmasti elää joka mittauksella. Nää esimerkit on 9.9, eli jos viitsit vilkasta että onko sattumoisin tossa 8-10 aamulla tollanen sama tasainen viiva niin olis kiinnostavaa :)
Mulla näyttää tuollaiselta. Samalla huomasin että joku on alkanut bugittamaan 28.1 ja siitä lähtien autotallin ja talon mittaukset ovat näyttäneet samaa lukemaa...

1757616549631.png

jussi

Vakionaama
Mulla on Fibaron Zwave binary sensorin perässä 4 onewire anturia, niin niissä nyt noita samoja "loikkia". Tai itseasiassa kaikissa Zwave antureissa näköjään. Zigbee anturit piirtää nättiä käyrää.

hemaris

Aktiivinen jäsen
Mulla on Fibaron Zwave binary sensorin perässä 4 onewire anturia, niin niissä nyt noita samoja "loikkia". Tai itseasiassa kaikissa Zwave antureissa näköjään. Zigbee anturit piirtää nättiä käyrää.

Katsoin itse Zwave-sensorit uudestaan. Minulla on pari lämpö/kosteusmittaria ja lisäksi Fibaron Smart Implantin perässä muutama Dallas-anturi. Niissä ei näy minkäänlaisia loikkia joita näin RFLink-sensorissa. Mutta kuten @fraatti aiemmin mainitsi, näyttää siltä että päivitystaajuus on noussut kaikissa sensoreissa Syyskuun alussa ja kaikki käyrät näyttävät tasaisemmilta sen jälkeen.

Luukku

Vakionaama
Eilen ei ollut kirjautumisen kanssa enää ongelmia, ajoittain oli, mistä lie johtunut.
Pyrkinyt itse pitämään versiot aika uusina.
Nyt tein suurimman virheen ESP kanssa, kun menin siitä ESPHome:sta klikkaamaan päivityksen proxyille niin molemmat bluetooth proxyt lakkasi toimimasta. Ennen toimivat arduino firmwarella erinomaisesti, mutta nyt suosittaa esp-idf:ää ja en saa tuolla millään niitä enää toimimaan. Monta iltaa jo hakenut ratkaisua. Yhteyden saan niihin toimimaan, mutta herjaa ettei löydä home assistantin natiivi apia vaikka se api rivi siellä proxyssä kyllä on ihan ohjeen mukaan. Tyhjäksi se rivi jätetään ohjeen mukaan. Mutta eiköhän se ratkaisu joskus löydy. Nyt vaan ei saa ruuveilta mitään tietoa toistaiseksi.

E: Oppia ikä kaikki, vastoinkäymiset voitettu ja kaikki pelaa taas.

Liitteet

• IMG_6374.jpeg
    IMG_6374.jpeg
    32,2 KB · Katsottu: 33
Viimeksi muokattu:

-Teme-

Vakionaama
Oon hakannut tovin päätäni seinään kun en saa rest sensorilla haettua fingridin openData apista GetMultipleTimeseriesData datasta tietoja. Tuloksena vain sensoreille unavailable
Onko jollakin toimivaa yamlia jolla se pelittää?

maanma

Vakionaama
En tiedä onko asia ollut jo esillä, mutta

Miten tekisitte tasajännite mittauksen lukeman saamisen HA ohjausperusteeksi.

Mieluummin suoralla (zigbee ym) toimilaitteella kuin erillislogiikan (kuten esp ym. kautta).

-Teme-

Vakionaama
En tiedä onko asia ollut jo esillä, mutta

Miten tekisitte tasajännite mittauksen lukeman saamisen HA ohjausperusteeksi.

Mieluummin suoralla (zigbee ym) toimilaitteella kuin erillislogiikan (kuten esp ym. kautta).

Minkälaisesta jännitteestä on kyse? 0-10v -30v -1000v ?

Luukku

Vakionaama
Jokainen varmaan tietää ohjelman Temptation Island eli "tempparit". Keksin kotiautomaatio porukalle oman "Template Island" eli "templarit". ;D

jed

Jäsen
Oon hakannut tovin päätäni seinään kun en saa rest sensorilla haettua fingridin openData apista GetMultipleTimeseriesData datasta tietoja. Tuloksena vain sensoreille unavailable
Onko jollakin toimivaa yamlia jolla se pelittää?
Mulla tollanen viritys, dataa paljon, kun osa ennusteita, mutta toimii omaan tarpeeseen ok. Tietojen päivitys on mulla erillisellä automaatiolla, päivitä entiteetti.

YAML:
  - resource_template: https://data.fingrid.fi/api/data?datasets=181,183,188,191,192,193,194,201,202,205,209,245,248,265,266,336&pageSize=10000&startTime={{(utcnow() - timedelta(minutes = 6)).strftime('%Y-%m-%dT%H:%M:00Z')}}&endTime={{ (utcnow() + timedelta(hours = 36)).strftime('%Y-%m-%dT%H:%M:00Z')}}&sortOrder=desc  
    headers:
      x-api-key: !secret fingrid_api_key
      Cache-Control: no-cache
    scan_interval: 31536000
    timeout: 60
    sensor:
      - name: "Fingrid"
        value_template: >-
          {{ 'OK' if value_json.data is defined else 'unknown' }}
        json_attributes:
          - data
Sensorimalli

YAML:
    - name: "Fingrid sähköntuotanto Suomi"
      unique_id: "fingrid_api_192_sahkontuotanto_suomi"
      unit_of_measurement: MW
      state: >-
          {% set ID = 192 %}
          {% if states.sensor.fingrid.attributes.data is defined %}
          {% set value_json = states.sensor.fingrid.attributes.data %}
          {% for item in value_json | selectattr('datasetId', 'equalto', ID) %}
          {% if loop.first %}
          {{ item.value }}
          {% endif %}
          {% endfor %}
          {% endif %}
      availability: "{{is_state('sensor.fingrid', 'OK')}}"

-Teme-

Vakionaama
Mulla tollanen viritys, dataa paljon, kun osa ennusteita, mutta toimii omaan tarpeeseen ok. Tietojen päivitys on mulla erillisellä automaatiolla, päivitä entiteetti.

YAML:
  - resource_template: https://data.fingrid.fi/api/data?datasets=181,183,188,191,192,193,194,201,202,205,209,245,248,265,266,336&pageSize=10000&startTime={{(utcnow() - timedelta(minutes = 6)).strftime('%Y-%m-%dT%H:%M:00Z')}}&endTime={{ (utcnow() + timedelta(hours = 36)).strftime('%Y-%m-%dT%H:%M:00Z')}}&sortOrder=desc 
    headers:
      x-api-key: !secret fingrid_api_key
      Cache-Control: no-cache
    scan_interval: 31536000
    timeout: 60
    sensor:
      - name: "Fingrid"
        value_template: >-
          {{ 'OK' if value_json.data is defined else 'unknown' }}
        json_attributes:
          - data
Sensorimalli