Tollaisia juuri 20kpl tuli eilen avattua ja kiinnitettyä.Tojota käyttää asiallisia ympärikromattuja muttereita.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tollaisia juuri 20kpl tuli eilen avattua ja kiinnitettyä.Tojota käyttää asiallisia ympärikromattuja muttereita.
Samma här.Toiseen tuli laitettua talvikengät tänään että voi valita tarpeen mukaan.
Parempi vaan hypätä bussin kyytiin, sillä on hyvät kumitassut alla.Näin muutaman lumihiutaleen.
Paniikki iski, talvirenkaat eiku nastarenkaat eiku jäärata piikkirenkaat eiku lumiketjut...
Joo tuo on varma vaihtoehto...Parempi vaan hypätä bussin kyytiin, sillä on hyvät kumitassut alla.![]()
Parempi vaan hypätä bussin kyytiin, sillä on hyvät kumitassut alla.![]()
Onko raskaskalustossa samat säännöt talvirenkaissa kuin henkilöautoissa?Kuskilla toki oma osuutensa, mutta ei ne bussien renkaatkaan välttämättä kaikkea pelasta![]()
Onko raskaskalustossa samat säännöt talvirenkaissa kuin henkilöautoissa?
Jotenkin on jääny mieleen näkymä että rekat ajelee sileänsorttisilla kumeilla talvellakin
Niinhän ne tuppaa tekemään, mutta silti telkkarissakin valistetaan, että kannattaa ottaa bussi kun luvataan pahaa keliä... no kaippa siellä sinkoilevassa bussissa sisällä on turvallisempaa kuin sen reitillä.Viime talvena enemmän sääntö kuin poikkeus, että usein oli bussi jossain ojan pohjalla. Joko peruuttanut sinne kun ajanut harhaan ja tehnyt U-käännöstä, täi sitten ihan rehellisesti vaan ajanut sinne. Kuskilla toki oma osuutensa, mutta ei ne bussien renkaatkaan välttämättä kaikkea pelasta![]()
Ei ole nastoja muutamaa poikkeusta lukuun ottamattaJuu ei niillä ainakaan nastoja alla ole. Olisko sitten jonkunsortin M+S rengastus, vaikka tuotakaan ei kait enää talvirengastukseksi sallita vaan pitää löytyä lumihuippulogo kyljestä.
Painoa kuitenkin sen verran, että ihan sellanen pehmeä kitkarengastyyppinen kumi varmaan sulaisi nopeasti alle, joten joku kompromissi tehty ja sallittu rengastukselle varmasti.
Ainakin ns pienempiä autoja, hatchback yms, olen ongelmitta nostanut etunostopisteestä ilmaan niin, että myös takarengas on noussut ilmaan. Vaatii kyllä vähän järeämmän tunkin jossa riittää nostokorkeutta, mutta tuollaisen saa 150e motonetistä ja on muutenkin kannattava ostos.Eilen bongasin motonetin sivulta että osaan boschin tunkkeja on saatavana kylkinostin vai mikä lie nimi.
Eli vajaa metrin pätkä rautapalkkia jossa kaksi nostopistettä. Tunkilla voi sitten nostaa auton koko yhden sivun ilmaan eli yhdellä tunkkauksella saa vaihdettua kaksi rengasta.
max pituus tuolla palkille oli karvan vajaa metri. Paljonkohan autoissa nostopisteiden etäisyys lienee. Onkohan yli metrin jos akseliväli lähestyy 3 metriä. Eli tuo olisi liian lyhyt?
Ei ole työnä paha. Vanteiden pesu, jos sellaista harrastaa, on melkein pahempi hommaHommahan sinällään ei nyt edes hikeäkän pintaan tuo
Millaiset noi oli talvella?Tuli viime syksynä rengaskaupoilla nuukailtua ja valittua Yokohaman kitkat
Sanoisin, että hintaansa nähden ihan OK (olettaen, että kestävyys on edes puolet parhaimpien kitkojen kulutuskestävyydestä), käyttökelpoiset, eivät aiheuttaneet ylimääräistä sydämentykytystä. Hiukan tuli tuntumasta muistikuvia vuosituhannen alkupuolen Blizzakeista, eli tiettyä äkkipikaisuutta pidon rajoilla ja kun pidon menetys tapahtuu jäällä on se aika totaalinen, mutta lumessa, polanteessa ja loskassa painelee menemään kuin mummo lumihangessa. Ei tuntunut uutena sadekelillä erityisen liukkaalta, vaan ihan tyypilliseltä "nordic" kitkarenkaalta. Seuraaviin ladon kuitenkin ihan mieluusti lisää rahaa tiskiin jos nämä on yhden kesän ajoilla kovettuneet.Millaiset noi oli talvella?
No eipä tuo pesukaan nyt autotallin luiskalla, pitkäkarvaisella pehmoharjalla muutaman kerran pyöräyttää shampoota ja huuhtelee vesiletkulla, siinäkään montaa minuuttia aikaa suttaannu. Sitten vaan pesastut kesägummit vaikka ihan märkinäkin talvijemmaan, niillä on kyllä koko talvi aikaa siellä kuivua.Ei ole työnä paha. Vanteiden pesu, jos sellaista harrastaa, on melkein pahempi homma
Itse autoa tilatessani halusin nimenomaan Nokialaiset kitkat auton merkkikohtaisilla OEM-vanteilla => molemmissa rengaskerroissa on samat vanteet, kesällä kiillotetut ja talvella kokomustatOmasta kitkahistoriasta löytyy Viking (muistaakseni 4000 tjsp) 90-luvun alusta, Nokian NRW, Blizzakin eka ja toka sukupolvi, Nokian Q:sta kaikki R3:een, Michelin X-Ice Snow, Yokohama IG53. Nuo kolme viimeisintä menee paremmuusjärjestyksessä parhaimmasta heikoimpaan ja taidan palata Nokian leiriin.
paljonkohan noi kestää kilometrejä.Viime viikon maanantaina laitoin Continentalin kitkat alle.