Joko talvirenkaat alla?

Joko on talvirenkaat alla?

  • Kyllä

    Ääniä: 62 54,4%
  • Ei

    Ääniä: 49 43,0%
  • En tiedä

    Ääniä: 1 0,9%
  • Jotku muut, mitkä?

    Ääniä: 2 1,8%

  • Ääniä yhteensä
    114

Tossunkorjaaja

Aktiivinen jäsen
Alla on, tosin vasta toisessa autossa.
Toiseen pitää vaihtaa, kun oikeasti alkaa olla pysyvä kylmä ajokeli täällä etelässä.

Tykkään siitä, että ajellaan varovasti, mutta eilen tuli pyörittyä pitkin etelä-Suomea parisataa kilsaa ja havaintoja: parikymmentä edessä ajavaa autoa mateli…elä lähde hyvä ihminen pakkasella niillä kesärenkailla ajelemaan. Jäätävää ajella tommosten takana, kun ollaan ihan sukkasillaan. Talvirengasta alle, kun keli sitä vaatii tai auto jää parkkiin

Se kesärengas ei vaan pidä ollenkaan mustalla jäällä tai lumessa.
 

M-J-B

Aktiivinen jäsen
Nyt! Kakkosautoon meni nastat alle. Vielä pitäisi löytää katkos johtosarjassa että saisi absit ja espit takaisin toimintaan.
 

Esäätäjä

Vakionaama
Eilen oli maaseudulla tie lumijäinen, etuveto pakettiautossa nastat alla, alle 80 jäi mitä riskiä ottamatta pystyi ajamaan.
Tänään sitten osittain sulanutta ja vielä huonompi keli, välillä kun oli loskaisempi mutkakohta 60 oli liikaa kun penkka alkoi lähestyä.
Hlö autossa olisi neliveto ja kitkat mutta sitä ei tullut tuohon keliin kokeiltua.
 

M-J-B

Aktiivinen jäsen
Eikös se anturi yleensä ole syynä? Pääsetkö loggaamaan pyörien nopeuksia? Ainakin löytyisi, missä kulmassa vika on.
VCDS:llä pääsen lukemaan vikakoodit. Vika oli alkuun satunnainen, tyypillisesti löi alkuaikoina vian päälle parkkipaikkapyörityksessä ohjaus ääriasennoissa. Se, ja madalletun alustan tahaton maastoajokäyttö saa epäilemään johtosarjaa, vaikka eihän anturin turha vaihto älyttömiä maksaisi.
 

haraldh

Vakionaama
Samanlaiselta kuullostaa tuo VDCS ja kuvattu tilanne kuin minulla oli ja onneksi vaihdoin anturin ensin. On muuten vähän helpompi homma vaihtaa se anturi muutamalla kympillä ensin, ja se on kyllä aina se todennäköisin syy. Oma anturi lähti puuruuvilla ja parkettiraudalla kun olin ensin nylpännyt ulkoosat pois.
 

Tossunkorjaaja

Aktiivinen jäsen
VCDS:llä pääsen lukemaan vikakoodit. Vika oli alkuun satunnainen, tyypillisesti löi alkuaikoina vian päälle parkkipaikkapyörityksessä ohjaus ääriasennoissa. Se, ja madalletun alustan tahaton maastoajokäyttö saa epäilemään johtosarjaa, vaikka eihän anturin turha vaihto älyttömiä maksaisi.
Ei kun yritä logata kaikkien pyörien nopeus. Veikkaan että jokin näyttää nollaa. Itellä Passattiin vaihtanut molemmat taka-anturit. Ensin toinen meni ja puolen vuoden päästä toinen. Parikymppiä kappale
 

Lappanen

Hyperaktiivi
Tuli hauska kuva vastaan, tosikot voi tosikoitua :D

FB_IMG_1763393539713.jpg
 

PolyEsko

Vakionaama
Goodyear UG Ice 3. Jotenkin noihin Goodyeareihin jämähtäny kaikissa renkaissa niin ei muista oikein olekaan kokemusta lähiajoilta.
Samoin täällä kolmas talvi menossa, eli 2 vuotta sitten ostin Niroon. Ei ole uraherkät ja pahimpia vesijääkelejä lukuun ottamatta pitoa riittää, kunhan kuski ymmärtää, että aina ei ole kesäkeli.
2010 kieppeillä ostin kahteen autoon Goodyearin ekat pohjoisten kelien Ultragrip Ice't. Molemmilla 5 vuotta tuli ajeltua. Nekin oli oivalliset myös sulalla ja vesikelillä.
 
Viimeksi muokattu:

arimika

Vakionaama
Kitkat meni lauantaina oman auton alle. Rouvan autossa ollut kitkat toukokuusta lähtien. Pariviikkoa sitten lapset laittoivat sekä nastoja että kitkoja omiinsa omien mieltymyksiensa mukaan kuten aiempinakin vuosina
 

pökö

Kaivo jäässä
No nyt tuli yöllä 10 senttiä lunta ja aamun aikana sitten kolareita ja ojaanajoja.
Liukasta on talvirenkaillakin
 

Ton1A

Vakionaama
Kyllä se talvi yllättää, täälläkin on jo useampi sentti lunta. Paikallisbussi ei puskaradion mukaan päässyt läheistä mäkeä ylös.
 
Back
Ylös Bottom