Oli vähän hämmentävä kokemus tuo asiointi autoliikkeessä. Netissä tutkin autojen tietoja ja menin sitten liikkeeseen katsomaan niitä. Myyjät olivat ystävällisiä mutta eivät tienneet oikein mitään jos niiltä kysyi jotain ja pakkohan se oli jotain kysyä että sai aikaan small talkin. Kaikki piti käydä tarkistamassa koneelta, siis samat tiedot mitä olin itse katsonut netissä. Ei ihme ettei uusia autoja myydä, jos menet liikkeeseen niin siellä viimeistään masennut. Kaksi eri myyjää sanoi että heidät on koulutettu tälle merkille kun kysyin jotain firman toisesta merkistä eikä ne tienneet siitä omastakaan merkistä mitään. Aika leipääntynyttä hommaa tuo autokauppa. Pitäisi olla intohimoa työhönsä.
Mun kaupassa kävi pieni käänne kun olin myyjälle sanonut että autossa pitää olla v2l ja tuleeko adapteri mukana. Myyjältä meni viikko selvittää asia maahantuojan kanssa, joka on samassa talossa. Ehdin käydä siinä välissä koeajollakin. Sain sitten myyjältä tietää, oli siis kysynyt maahantuonnista, että tässä ei ole v2l toimintoa jos haluan sen pitää tehdä tehdastilaus. Tämä auto mistä puhuttiin on siis jo tehty ja tulee marraskuussa Suomeen. Vähän kyrsi viikon jälkeen.
No, mietin asiaa hetken ja soitin Kouvolaan pienen autoliikkeen omistajalle, jolta olin myös saanut tarjouksen. Selitin hänelle että maahantuonti on sanonut ettei autossa olisi v2l toimintoa. Kaveri selvitteli asiaa maahantuonnin kanssa eilen ja nyt on nimet papereissa. Autossa on v2l ja adapterista maksan 200 € lisää. Olen tässä itsekin ihmetellyt miksi olen touhunnut noiden lapasten kanssa vaikka itsekin olen pienyrittäjä mutta toi iso putiikki on tuossa ihan vieressä ja nyt haen auton sadan kilometrin päästä.
Voisiko tässä jotain vielä käydä?