Keskustelua Teslasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Frunkissa voi olla kanssa palavaa tai herkästi syttyvää materiaalia. Aika kovaa on ajettu betoniporsaaseen.

Akku ei kyllä syttynyt.
Sillä tavalla tuo Ylen videossa suihkutti, että jollei akku syttynyt, niin sitten frunkissa oli jonkinlainen litiumakku. Juuri noin olen itse nähnyt litiumakkujen palaessaan lieskoja suihkuttelevan (kun akku vaurioituu vain yhdeltä sivulta).

Sillä tavalla tuo Ylen videossa suihkutti, että jollei akku syttynyt, niin sitten frunkissa oli jonkinlainen litiumakku. Juuri noin olen itse nähnyt litiumakkujen palaessaan lieskoja suihkuttelevan (kun akku vaurioituu vain yhdeltä sivulta).
Tesla taisi muutama vuosi sitten siirtyä 12v akuissa lyijystä lion akkuihin ja jokin aika sitten ne vaihtuivat lfp akkuihin

Model S:n pikkuakku oli vissiin litium-ioni vanhoissa 'ovaalikeulaisissa', vuosina 2013 - 2016½. Tuosta eteenpäin vuoteen 2020 oli lyijyakku, 2023 eteenpäin taas litium-ioni. Tuo autohan oli Model S, mutta keulasta ei enää osaa sanoa mitä mallia.

Teslan FSD on hyväksytty myös Tsekeissä tänään. Suomi alkaa olemaan teknologian kehitysmaa monessa suhteessa ja Tragicom on liikenteen osalta paha jarru.

Teslaan muuten tuli se Grok päivitys ja onhan se aika uskomatonta, että lähes mitä vaan voi ohjata sen kautta autossa. Ja vaimokin innostui siitä, kun siinä on kielenopetus profiilikin ja nyt se ajaessaan harjoittelee Grokin kanssa ranskaa :)

Tesla Semistä on myös hyvä video:
Kyllä tulee vauhtia myös raskaaseen kalustoon kun firmat lähtee kisaamaan markkinasta.

Takaisin
Ylös Bottom