Mulla on 200 Mbit/s liittymä. Yleensä liittymä tuuttaa 150 - 250 ulos. Itse en saisi mitään hyötyä nykyisellä laitteistolla nopeamalla liittymällä. Ainut ero olisi korkeampi kuukausimaksu.Sain just viestin, että liittymiä pitäisi huomenna alkaa avautumaan Telian puolella, niin pääsee vähän kokeilemaan tuota 7101 versiota. En oo ihan varma, onko modeemeissa eroja 7490 kanssa muutenkin, mutta käsitin, että 4G antenneita olisi 2 ja 5G on 4 antennia. Mulla on pelannut myös suht huoletta tuo 7460 kin, niin toiveet on korkealla. Nuo molemmat Outlet purkit oli täysin päivittämättä ihan geneerisellä FW:lla ja ohjelmistolla asiakaspalautuksina. Oletan että palautettu "huonosti" toimivina kun oli kuitenkin muoteja revitty auki. Cellmapperi näytti, että Elisan keila pyyhkii tontin yli reunaa hipoen 5G, niin voi olla vielä jonkunnäköinen backup vaihtaa takaisi koemielessä, tai kokeilla jonkun toisen vastaavalla purkilla. Kännykkä ei kyllä 5G:ssä roiku kuin 2:lla tolpalla, niin saattaa jäädä sen LTE 4G varaan ainakin alkuunsa. Tuo tuli muutenkin vain 600 M versiona, vaikka myyjä horisi suu vaahdossa 1000 M juhla liittymää. Epäilys on kuitenkin 300 M kohdallakin vielä max meillä. Valokaapeleita keräsivät jotain poolia ja 3-4000 € välillä ja kk maksuja siihen paketteina järjettömään vuosikustannus hintaan, niin en ostanut osaketta operaattorilta tuohon etukäteen. Tällä pitää mennä sitten.
Tähän nykyiseen päivittelin joskus myös jonkun muun mallin modeemin fw:n. Hiukan otin riskiä, mutta siitä ei seurannut katastrofia. En tainnut oikein huomata mitään eroa modeemin fw päivityksen jälkeisessä toiminnassa. Tai hetkonen, voi ollakin että useampi taajuus pysyy jatkuvasti aktiivisena paremmin. Nyt siellä näyttää olevan BC3, BC7 ja BC1 käytössä.. Band 20 eli 800 MHz on blokattu kokonaan pois käytöstä.