Kylpyhuoneremontti ja sen ongelmia

Minulla on pesuhuoneen paneelit kiinni tuollaisilla piiloklipseillä. Katon voi purkaa ehjänä.

Liitetiedostot

• Screenshot_20260807-200926.webp
    Screenshot_20260807-200926.webp
    20,7 KB · Lukukerrat: 36
Ed. asunnon kylppärin paneelikattoon hommasin klipsit, mutta syystä tai toisesta ne jäi käyttämättä. Piiloon saa kiinnityksen niillä.

Saunasta piti irrottaa alin kierto ja niinhän sinä kävi, että ensimmäisestä laudasta seuraavankin pontti hajosi. No sitten opin että pitää lyödä sitä paneelia sivuu ja kovaa jollakin laudanpätkällä, että se pontti aukeaa, jotta voi vääntää irti.
Yrittäisin itse vastaavassa tarpeessa varmaan ajaa sen irroitettavan paneelin halki pontin vierestä sirkkelillä/multicutterilla. Ei ne pontit kestä taivutusta yhtään.

Eli tuollainen ruuvikiinnitteinen peltiklipsi käy siihen ponttiin jotenkin ja kantaa sen yhden laudan, pontin kautta molemmin puolin. Kuulostaa hyvältä.
Klipsit sopi minun paneeliin kuin nenä päähän, niitä on varmaan erilaisia niin että löytyy sopiva.
Meillä on ph paneelin yläpuoli täynnä putkea ja sulkuja kun pannuhuone on vieressä ja ph on ainut reitti asuntoon kaikille putkille ja hieman sähköäkin siellä menee. Kaikki ph seinät on kiveä niin en raaskinut putkirempassa puhkoa seiniä muualta kuin paneelien yläpuolelta.

Ennen kaikki tuli lattian alta, tein rempan salakavalan vesivahingon estämiseksi

Takaisin
Ylös Bottom