Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ekis sanoi:Sain tiputettua 20kg pysyvästi nähtyäni nämä kuvat.
Laitan sen tänne jos joku on laihiksella ja ei tahdo millään onnistua niin näistä voi olla apua.
ekomies sanoi:Onnittelut. 20 kg on kova luku. Täällä on päästy 8 kk aikana 5 kg alaspäin ja yritetään edelleen jatkaa samaa rataa. Heitän haasteen edelleen eteepäin muille foorumilaisille (kellä tarvetta on).
ekis sanoi:Hyvä ekomies Smiley211008 miten olet onnistunut?

ekomies sanoi:Tiukkaa itsehillintää ahmimisen kanssa.
Pienempiä annoksia. Maitorahkaa ja kasviksia lisätty. Hiilihydraatteja olen vähentänyt.
Liikuntaa en ole juurikaan lisännyt. Ehkä pitäisi niin pääsisi seuraavasta viidestä kilosta eroon.
Pähkäilijä sanoi:Tuo toinen kuva hämmentää, 60% hiilareita (eli sokereita eri muodossa) ja 15% proteiiniä. Jollekin maratoonarille tai muulle kestävyysurheilijalle lienee ihan ok määrä mutta mikäli noilla arvoilla pudottaa painoa lähtee sitä turhan paljon myös lihaksista eikä pelkästään rasvasta. Taitaa olla jotain Pekka Puskan ohjeita...?
Pähkäilijä sanoi:Tuo toinen kuva hämmentää, 60% hiilareita (eli sokereita eri muodossa) ja 15% proteiiniä. Jollekin maratoonarille tai muulle kestävyysurheilijalle lienee ihan ok määrä mutta mikäli noilla arvoilla pudottaa painoa lähtee sitä turhan paljon myös lihaksista eikä pelkästään rasvasta. Taitaa olla jotain Pekka Puskan ohjeita...?
Pähkäilijä sanoi:Helppo käytönnön testi, kumpi vie paremmin nälän pois, valkuaisaineet vai sokeri. Tiedot Finelin tietokannasta.
syö 200g kalaa tai kanaa
P 36g HH 0g R 2g 160 kcal (broilerin fileesuikale)
P 34g HH 0g R 3g 169 kcal (ahven)
tai juo coca colaa 4 desiä
P 0g HH 42g R 0g 168 kcal
tai syö pullaa 60g
P 3 HH 14 R 5 189 kcal (korvapuusti)
Aikuisen proteiinimäärä max suositus on 1,5 g/painokilo eli 100 kiloisella 150g, tuohon määrään saa syödä vähärasvaista siipikarjaa tai kalaa melkein kilon. 2000 kcal vuorokausimäärässä 150g -> 600 kcal -> 33% johon ei kukaan pääse.
tosin lapsesta pitäen meidät opetetaan syömään hiilihydraatteja = sokeria ja rasvaa
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1440726704233.html
Useimmiten lapsille markkinoitavissa tuotteissa oli joko liikaa sokeria tai rasvaa. Monissa tuotteissa oli lisäksi liikaa suolaa. Tuotteista vain kymmenen prosenttia eli yhteensä 29 täytti WHO:n määräykset.
Miksiköhän enenevissä määrin väestössä on sokeriaineenvaihdunnan häiriöstä kärsiviä ihmisiä (diabetes)?
Valkuaisaineiden määrää kun lisää ruokavaliossa kestää näläntunne paremmin pois. Itse olen yrittänyt käyttää 40/30/30 kaavaa (HH/R/P) ruokavaliossa ja tuo osuu hyvin valkuaisia alle 1,5 g/painokilo suosituksiin.

jolla sanoi:ei kait se pieni nälän tunne nyt voi niin kauheaa olla että heti pitää syödä jotain
eihän sitä voi aina heti naidakaan kun mieli tekee
jolla sanoi:ei kait se pieni nälän tunne nyt voi niin kauheaa olla että heti pitää syödä jotain
eihän sitä voi aina heti naidakaan kun mieli tekee

ekis sanoi:Mulla on nykyään pikkulapsen nälkä :-[
Alkaa heti tulemaan heikko olo ja energisyys laskee jos ei saa ruokaa.
Tämä pikkulapsi vertaus on aika hyvä ei nekään pysty syömään hesen mega-ateriaa vaikka kuinka pakottais.
Nykyään hesen hamppari ateria on ihan tarpeeks ja ehkä vähän liikaakin jopa.![]()
jolla sanoi:sehän on ihan henkilön omaa typeryyttä jos on ylipainoinen, korvien välistä kontrolli puuttuu
sama koskee tupakointia, (sairaalasta kävelevä vimosillaan oleva leidi heittää nortin huulille ja puhaltaa onnen savut)
alkoholin liikakäyttö, ei se ole mikään sairaus vaan selkäranka puuttuu
huumeet, lääkkeet, jne...
jolla sanoi:pahalle näyttää kunympäripyöreäkoululainen reppu selässä vetää hampurilaista kitusiin, kolaa ja päälle pirtelöt ja jätskit
kasva mieheksi, hillitse himosi ja hallitse halusi, kuten edellä totesin se on selkärangan puuteekis sanoi:Mulla on nykyään pikkulapsen nälkä :-[
Alkaa heti tulemaan heikko olo ja energisyys laskee jos ei saa ruokaa.
Tämä pikkulapsi vertaus on aika hyvä ei nekään pysty syömään hesen mega-ateriaa vaikka kuinka pakottais.
Nykyään hesen hamppari ateria on ihan tarpeeks ja ehkä vähän liikaakin jopa.![]()
Miehekäs teko jota olen myös suunnitellut. Koffin perhekalja toimii aika hyvin arkisaunan jälkeenRaksaaja sanoi:suunnitelmissa saunakaljan korvaaminen vichyllä.
jolla sanoi:kasva mieheksi, hillitse himosi ja hallitse halusi, kuten edellä totesin se on selkärangan puute
sinullahan tulee selvästi ns. näkönälkä
kun näet mac'in, hesen tai vain mainoksen, sinulla tulee nälkä. sitä se on
aivan sama kun normi mies näkee xxxxx kuvan tai ...... ... alkaa xxxxxxaa, näin vanhanakin
ei kovin monen kaupan valikoimissa mutta minulle maistuu karhu1pökö sanoi:Miehekäs teko jota olen myös suunnitellut. Koffin perhekalja toimii aika hyvin arkisaunan jälkeen![]()
pökö sanoi:Miehekäs teko jota olen myös suunnitellut. Koffin perhekalja toimii aika hyvin arkisaunan jälkeen![]()
Totta, annokset on vaan kaljalla hiukka isompiaVesA sanoi:Keskikaljassa on muuten vähemmän jouleja kuin appelsiinimehussa.. ei se niin paha lihotin ole kuin väitetään.
.pökö sanoi:Totta, annokset on vaan kaljalla hiukka isompia.
Sullako muka on tuoremehukavereita saunailloissa ?jolla sanoi:päinvastoin, litran tuoremehupahvi = 1 annos, kaveri heittää kerralla helttaan, niin minun pitää ottaa 2 annosta kaljaa (2 puolikkaan tölkkiä) saunan päälle ennenkuin ollaan tasoissa

ilpo_ sanoi:Itse uskon siihen ettei voi lihota vaikka olisi mitkä geenit jos vain kalorimäärä on oikea. Jossain jenkki sarjassa lihava nainen itki sängyllä huonoja geenejään ja lihoamistaan samalla kun söi 16000kcal päivässä.![]()

ekis sanoi:Samaa mieltä eli syöty energia ratkaisee lihoaako vai laihtuuko.
Tällä ohjeella ei tule nälkä ja rasvakudos lähtee. Mun peruskulutus on aktiivirannekkeen mukaan 2300-3000 kaloria päivässä.
Aamupala 300 kaloria
Välipala 100 kaloria
Lounas 500 kaloria
Välipala 100 kaloria
Päivällinen 500 kaloria
Välipala 100 kaloria
Iltapala 200 kaloria
Energian laadulla ei oikeastaan ole niin väliä, jos tarkoitus on vain laihduttaa. Hivenaineet ja vitamiinit on hifistelyä.
Syön sipsejä, karkkia, pizza ja hampurilaisia päivittäin![]()
Pääasia että paino ehtii pudota ennen sitäVesA sanoi:Tuolla ruokavaliolla kuolee melko nopeasti, siinä on vajaa tuhannesosa päivittäin tarvittavasta kalorimäärästä.
VesA sanoi:Tuolla ruokavaliolla kuolee melko nopeasti, siinä on vajaa tuhannesosa päivittäin tarvittavasta kalorimäärästä.