Laske takaisinmaksuaika ennen päätöstäsi: itseasennus vs. pakettitoimitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ItseAsentaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Laske takaisinmaksuaika ennen päätöstäsi: itseasennus vs. pakettitoimitus

Espejot sanoi:
Ja mitä tulee topikin aloittajan henkiseen kapasiteettiin, toivon että se ei kaikki kulunut tuottolaskelmaa väsätessä... jää lapsilekin jotakin perintöä (enkä puhu nyt rahasta)

Hyvä kun laajensit aihetta,on se kamalaa kun ei vanhemmat ajattele lainkaan lapsiaan,koulussa kiusataan kun seinällä komeilee kiinalainen rihkamapumppu, itkien joutuvat tulemaan koulusta kylmään kotiin...Voi Perkele,tässä jo karskimpikin mies herkistyy :'(

Espejot sanoi:
Kaveri on mietimässä kämpän ostoa. Lämmitys öljyllä 12.000 l vuodessa.

Ei ihme että on kämppä myynnissä? ;D

Pieniä on minun lämmitysmurheeni..

Olen päätynyt monen tekijän summana ajat sitten siihen että kaikesta loanheitosta huolimatta ja omista värikkäistä mielipiteistäänkin tunnettu Både on todellisuudessa yksi niistä tämän foorumin lämpöpumppualan edustajista jolla niinsanotusti on jalat maassa ja tervejärkisyys tallella.

/a045b

Luullaanko täällä että tämä ilppi korva lämmitysjärjestelmän? Ei pojat se on vain apulaite, jättäkää ne patterit paikoilleen talvi tulee ja muuten vilu kapajaa.

SON sanoi:
Olen päätynyt monen tekijän summana ajat sitten siihen että kaikesta loanheitosta huolimatta ja omista värikkäistä mielipiteistäänkin tunnettu Både on todellisuudessa yksi niistä tämän foorumin lämpöpumppualan edustajista jolla niinsanotusti on jalat maassa ja tervejärkisyys tallella.

Tuollapa lokasit Båden maineen loppuiäksi, kohta kylillä ja kujilla huhutaan että Både on siirtynyt ultin leipiin ;D

holotna sanoi:
Luullaanko täällä että tämä ilppi korva lämmitysjärjestelmän? Ei pojat se on vain apulaite, jättäkää ne patterit paikoilleen talvi tulee ja muuten vilu kapajaa.

Riippuu kämpästä ja pumpusta! On täällä ilppeilijöitä joilla ei ole patterin patteria seinällä ollut koskaan.

Tuleva ilpisti sanoi:
SON sanoi:

Tuollapa lokasit Båden maineen loppuiäksi, kohta kylillä ja kujilla huhutaan että Både on siirtynyt ultin leipiin ;D

Vain kuolleen ruumini yli näin tapahtuu... ;D ;D ;D

Tuolla aiemmin otin kantaa edelliseen kirjoittajaan foorumilaisena. Kaiken sen totean siitäkin huolimatta että olen ollut hänen kanssaan eri mieltä ja hän on arvostellut kovin sanoin esim sitä merkkiä jonka itse ostin. Tämän viimemainitunkin olen kuitannut lähinnä vain tyylilleen uskollisuuden osoitukseksi koska ei hänelläkään ole tosiallista kokemusta siitä merkistä jonka ostin.

On monta tutkimustulosta siitä kumpi myyntitapa johtaa parempaan lopputulokseen pitkällä tähtäimellä.
A. keskittymällä vain oman tuotteen esittelyyn ja sen hyvien puolien esiiintuotiin vai
B. keskittymällä vain kilpailevan tuotteen arvosteluun ja mollaamiseen.

A -vaihtoehto on johtanut kaikissa tutkimuksissa aivan selvästi parempaan lopputulokseen. Voisin selittää pitkäänkin tämän perusteita mutta kun se ei ole minun ongelma niin jätän sen tälle asteelle!

/a045b

SON sanoi:
Tuolla aiemmin otin kantaa edelliseen kirjoittajaan foorumilaisena. Kaiken sen totean siitäkin huolimatta että olen ollut hänen kanssaan eri mieltä ja hän on arvostellut kovin sanoin esim sitä merkkiä jonka itse ostin. Tämän viimemainitunkin olen kuitannut lähinnä vain tyylilleen uskollisuuden osoitukseksi koska ei hänelläkään ole tosiallista kokemusta siitä merkistä jonka ostin.

Sanko kysyä, ennen kuin purskahdat itkuun,kuka on (aihellisesti)irvinyt ilppiäsi? Ja kenellä siitä ei ole kokemusta? Minulla ON kokemusta Mideasta..tarkoittanet siis jotakin toista?

Voisko tän topikin jo kohta siirtää tänne http://lampopumput.info/foorumi/index.php?board=40.0

Alkaa menemään taas juupas eipäs väännöks...

Ku sul on ihan paska pumppu ku mun myymä pumppu on paljon parempi ku kaikki muut pumput yhteensä ja todisteeks riittää ku mä kert sanon niin... /a020

UGH! Olen puhunut.

-Z

Yleisön pyynnöstä siirretty Kuumarinkiin. /janti

Joutiki tänne, meleko tekstii...

Ostakaa kaikki Sanyo ni ei tarvi COPeista tapella eikä kustannuksista :P
(kjäh)

Asentajille vaan terveisiä, että puolalaiset on parempia.. Ihme ettei joku ole jo näitä 3 euron miehiä tänne raahannut??

8)
Minusta myös Puolalaiset asiakkaatkin ovat parempia, kuin Suomalaiset asiakkaat. ;D
Eivät valita läheskään niin paljon kuin kotimaiset.
Voisiko joku raahata myös heitä tänne lisää? ;D ;D

Eikös se oikeampi suunta ole asentajan raahautua sinne Puolaan kultaa vuolemaan, ei tarttis kuulla sitä ainaista natkutusta ryöstöhinnoista jne ;D

"Kun vuori ei tullut Mohammedin luokse niin Mohammed meni vuoren luo."

/a045b

Asentajien kannattaisi varmaan yrittää Kiinan valloitusta. Käännätätte Sulpun sertifikaatit ja pahkasian vip-kortit kiinaksi ja menette sinne kertomaan miten vaarallista ja vaikeeta tuo pumppujen asennus on. Ei luulis työn heti loppuvan eikä tarttis kuunnella suomi-pojan vittuilua ryöstöhinnoista. Ainii, mutta eihän tuo käy kun siellä käytetään vaan kiinalaisia halpa/paskapumppuja joihin suomi-asentaja ei koske ettei sormet saastu...
;D

8)
Miksi lähteä merta edemmäs kalaan, kun kotimaankin markkinat toimii vielä moitteettomasti ;D
Ei ammattimieheltä työt lopu. :)

Iso osa tämänkin foorumin keskusteluista johtuu siitä, että ongelman aiheuttaja on ollut ei ammattihenkilö.
Tai sitten yleistä tietämättömyyttä kylmätekniikan ihmeellisestä mailmasta :P

Täällä sitten ammattilaiset jakavat oppia, ohjeita ja neuvoja ilmaiseksi pulassa oleville. :D
Onneksi vastaukset tulevat vielä suomenkielellä, kuinka monelta sujuu Puolankieli sujuvasti? ;D

Onko kenelläkään kokemuksia vähän hoono soomi kieli pjuhuva laakarji?
Tulee helposti vähän epävarma olo ymmrsikö hän minut oikein ja minä hänet.

Kaikki,
tästähän on vallan mainiota jatkaa suunsoittoa nyt kun kuuma-(kylmä)kalleringissä ollaan...!

Mitäs mieltä arvon raati on tästä koulutuksesta:
http://www.ael.fi/koulutustarjonta/kiinteisto/taito/kurssintiedot/?ala=1&pid=712671986&aid=710599397&cid=714660837

Kyseessä on siis 12 pv:n kurssi, jonka jälkeen (kunhan paperilla on riittävä työkokemus) pääsee viralliseksi luvanhaltijaksi ILP-hommiin. Toki pääsyn edellytyksenä on hankittuna olevaa työkokemusta/-osaamista hieman ammattikoulun peruslinjaa enemmän. ---> Ei voi oikeuttaa yli 50 euron tuntihintoihin.

Nykyinen hintataso millä ostan vaativaa SP1-suurteollisuussähköasennusta alan suurilta toimijoilta on 38,5 EUR/h ALV 0%. Kylmälaitteiden osalta hinta on 47 EUR/h ALV 0%, jolloin puhutaan järjestelmistä missä on kymmeniä kiloja kylmäainetta. Molempien näiden esimerkkien tapauksessa ei enää puhuta mistään (pikkupoika)puuhastelusta, joiksi itse katson alle 3 kg:n ILP-hommat kokonaisuudessaan.

Se miksi pidän itse ILP-laitteiden ja asennustyön ylihinnoittelusta meteliä on Suomen edun hakeminen: mitä tehokkaammin käytämme kallilla tuotettua sähköenergiaa sitä kilpailukykyisempi on Suomen (vienti)teollisuus jonka varassa EU-Suomi elää halusimmepa sitä tai emme. Teollisuuden edullisen sähkönsaannin edellytyksenä on se, että muut sektorit (mukaanlukien kotitaloudet) minimoivat sähkökäyttönsä olemassaolevaa teknologiaa hyödyntäen.

Ja tässä teknogisessa kehityksessä ILP on mielestäni ehdottomasti paras kustannussäästöinvestointi olemassolevan rakennuskannan osalta, toki poislukien omasta metsästä haettu jätepuun poltto omassa takassa.

ILP-alan hinnoittelu on vaan saatava kohdalleen, jotta kansantalouden etu voittaa yksilön (joskus aivan liian lyhytjänteisen) edun.

ItseAsentaja sanoi:
Nykyinen hintataso millä ostan vaativaa SP1-suurteollisuussähköasennusta alan suurilta toimijoilta on 38,5 EUR/h ALV 0%. Kylmälaitteiden osalta hinta on 47 EUR/h ALV 0%

ILP-alan hinnoittelu on vaan saatava kohdalleen, jotta kansantalouden etu voittaa yksilön (joskus aivan liian lyhytjänteisen) edun.

Heheheee.. Johan nyt tuli valetta tuutin täydeltä niin että heikompaa hirvittäisi ;D
Lähetääs nyt vaikka noista teollisuussähköasennuksista, raaka totuus on se että "rukkastenmyynti" perustuu muutamaan tunnettuun seikkaan, asentajan tuntipalkkaan x2,yritykselle 20-30% kate ja Alvi päälle, eli asentajan osuus on vajaa 40e+ katetta yritykselle vaikka 20e ja alvi päälle,niin ollaankin ihan jossain muussa tuntihinnassa kuin 38,50e Alv0%, jonka valheellisesti heitit kehään!!!

Kannattaa siis katsoa tarkkaan missä valehtelee!

Kansantaloudella sat pyyhkiä per...naamasi! Sen varjolla kaikki pitäisi olla ilmaista,tai helposti varastettavissa!

ItseAsentaja sanoi:
Ei voi oikeuttaa yli 50 euron tuntihintoihin.[/i]

Nykyinen hintataso millä ostan vaativaa SP1-suurteollisuussähköasennusta alan suurilta toimijoilta on 38,5 EUR/h ALV 0%. Kylmälaitteiden osalta hinta on 47 EUR/h ALV 0%...

Uskon että saat tingittyä tosta 50e/h alv22 hinnasta sen 3.03e jolloin ollaan alle 38,5e alv0 hinnoissa. Säästöä tulee kolmen tunnin keikassa 9.09e ... ja ILP kannattavuus saadaat aivan uusiin svääreihin ;D

Jep jep.... markkinatilanne vaikuttaa hinnoitteluun... usko pois.

Ja mitä tulee vähänkään isompiin diileihin niin voisinpa väittää, että arvon raati olisi varsin tyytyväinen ilmoittamiini ostohintoihin nykytilanteessa, varsinkin jos saa myytyä ne kuuluisat asennustarvikkeet siinä sivussa. Isompien urakoiden laitehinnat luonnollisesti kilpailutetaan erikseen, eikö totta?

"Toista se oli 2007:n täydellä kaasulla ajettaessa, jolloin tarvitsi maksaa se mitä urakoitsija(t) pyysivät, jos jotain halusi rakentaa."

ItseAsentaja sanoi:
Jep jep.... markkinatilanne vaikuttaa hinnoitteluun... usko pois.

Ja mitä tulee vähänkään isompiin diileihin niin voisinpa väittää, että arvon raati olisi varsin tyytyväinen ilmoittamiini ostohintoihin nykytilanteessa, varsinkin jos saa myytyä ne kuuluisat asennustarvikkeet siinä sivussa. Isompien urakoiden laitehinnat luonnollisesti kilpailutetaan erikseen, eikö totta?

Satua riittää..vähänkin isompiin diileihin tilaaja itse hommaa kamansa,"rukkaskauppiaalle" jää vain tekemisen ilo, näin se menee kun isoista diileistä puhutaan,enkä nyt puhun sun lampunvaihtokeikoista!

OT:

olen yritänyt houkutella sähkäriä asentamaan (Vantaa) sähkökaappiin kahta kWh mittaria DIN kiskoon..
Hinta-arvio 200e alv0 jos työ kestää 3-4h... mittarit sitten päälle

Espejot sanoi:
OT:

olen yritänyt houkutella sähkäriä asentamaan (Vantaa) sähkökaappiin kahta kWh mittaria DIN kiskoon..

Eihän tuo ole kuin tunnin homma,onko sulla kWh mittarit valmiina,minulla olis niitä nurkissa iso läjä,tuli tilattua väärää rojua vahingossa...lähtis edullisesti

Tuleva ilpisti sanoi:
Espejot sanoi:
OT:

Eihän tuo ole kuin tunnin homma,onko sulla kWh mittarit valmiina,minulla olis niitä nurkissa iso läjä,tuli tilattua väärää rojua vahingossa...lähtis edullisesti

Kuinka DIN-kiskoon kWh mittarin asentaminen voi kestää enemmän kuin 10 minuuttia? Pitääpä kysyä tuosta kun työkaveri on entinen sähkäri, kauanko menee.. kuulemma viidessä minuutissa pitäisi olla mittari kiinni jos kiskossa on tilaa ja kaapin etulevyyn saa helposti mittarille kolon. Meinasitko Espejot että se sähkäri vetelisi johtoja samalla kertaa pitkin kämppää vai mistä tuo 3-4h oikein tuli?

repomies sanoi:
Tuleva ilpisti sanoi:
Espejot sanoi:
OT:

Kuinka DIN-kiskoon kWh mittarin asentaminen voi kestää enemmän kuin 10 minuuttia? Pitääpä kysyä tuosta kun työkaveri on entinen sähkäri, kauanko menee..

Tunti lienee minimilaksutus, se on ihan ymmärrettävää... mutta jos kahdesta mittarista (asennus+mittarit 1v ja 3v) yritetään yli 780e ALV0 laskua :o (LUIT AIVAN OIKEIN) aikaiseksi niin jollakin pettää suhteellisuuden taju...

Freeze on sikäli oikeassa että ei ammattimieheltä työt lopu mutta kun puhutaan juuri ILP asentajista, niin yksinkertaisesti niitä ammatimiehiä kun ei vain ole (riittävästi). Tämäkin foorumi on väärällään kertomuksia tästä ammattitaidottomuudesta. Joukossa on kaikenmoista keppaheikkiä joilla pupillin päässä ei ole mikää muu kuin löytää asiaa ymmärtämätön asiakas jota vois kusettaa.

Tästä viimemainitusta minulla on hyviä omakohtaisia kokemuksia sekä myyjän tiloissa tapahtuneesta esittelystä ja myyntitapahtumista, että myöskin paikanpäällä tapahtuneesta tykityksestä. Vaikka olenkin jo eläkkeellä niin silti koen olevani senverran "kartalla" että osaan erottaa myyntimehen vuodatuksesta sen ettei ILP:llä voi säästää enempää mitä tila kuluttaa. Tämä kunnon (isohkon firman) ammattilainen pystyi tähänkin fysiikan läpimurtoon.

En pidä todellisena ammattilaisena sellaistakaan ILP asentajaa- kauppiasta joka osaa asentaa ILP:n teknisesti oikein mutta tuijottaa vain oma napaansa, välittämättä lainkaan siitä, onko kuluttajalle lämpöpumpun asennuksesta todellisuudessa mitään hyötyä.

Siinä saa Freezenkin käynnistää ja käyttää selitysgeneraattoria tovin kun saa asiakaskunnan uskomaan että kaikki virallisetkin luvat omaavat asentajat ja kauppiaat ovat todellisia ammattimiehiä.

/a045b

Lisäys kursiivilla

8)
SON on aivan oikeassa.
Minäkään en pidä näitä pelkkiä ILP asentajia, muina kuin helppoheikkeinä ja kansankusettajina.

Kun puhun ammattimiehistä, niin tarkoitan yli 3 kg "uusilla" luvilla varustettua tervemoraalista hyvällä maalaisjärjellä varustettua henkilöä.
Eipä niitä paljon jäljelle jää.... ;D.

Totesin jo vuosia sitten tällä foorumilla kuinka tässä ILP leikissä käy.
Oikeassa olin, eikä sen lopputuloksen ennustaminen ollut vaikeaa.
Laitan kädet ristiin ja onnittelen itseäni, etten ole tässä ILP touhussa työni puolesta mukana.
Aika kuumana alkaa eri osapuolet käydä. Ja mielestäni ihan syystäkin.

repomies sanoi:
Kuinka DIN-kiskoon kWh mittarin asentaminen voi kestää enemmän kuin 10 minuuttia? Pitääpä kysyä tuosta kun työkaveri on entinen sähkäri, kauanko menee..

No kyllä se voi ;D Mulla meni appiukon (joka on muuten sähköasentaja) varmaan tunti kun laitettiin 3-vaihemittaria sähkökaappiin. Siinä oli vähän hommaa kun piti vähän siirrellä johtoja vaikka neljän slotin paikka olikin valmiina. Ja lisäksi tuo 6 mm2 piuha on sen verran jäykkää noin ahtaissa tiloissa että sillä on melkein kuin oma mieli. Yksivaiheinen on toki aika helppo.

Espejot sanoi:
Tunti lienee minimilaksutus, se on ihan ymmärrettävää... mutta jos kahdesta mittarista (asennus+mittarit 1v ja 3v) yritetään yli 780e ALV0 laskua :o (LUIT AIVAN OIKEIN) aikaiseksi niin jollakin pettää suhteellisuuden taju...

Liian kova on hinta, mutta toisaalta tuo 3v lienee tosiaan työläämpi laitettava. Mihinkäs tuo kolmivaihevehje?

repomies sanoi:
Espejot sanoi:

Liian kova on hinta, mutta toisaalta tuo 3v lienee tosiaan työläämpi laitettava. Mihinkäs tuo kolmivaihevehje?

PILP:iin ... mutta en ole ihan sata varma maksaako vaivaa asentaa 3v mittari... no, niin tai näin tuo mittari asia on hieman jäissä kun en pikku jutun takia sitä sähkäriä tontille viitsi tilata. Jossakin vaiheessa pitäsi kytkeä ulkovaloille sähköt jne, ehä sitten...

Takaisin
Ylös Bottom