Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos hyvistä vinkeistä ja huomioista. Pitää pähkäillä tuota kuuloetäisyyttä, luin jostain että sisätiloissa kantama n. 10 m. On vähän kinthaalla, olen juuri tapellut wifivalojen yhteyksien kanssa. Luulen että väliin pitää keksiä vaikka jokin kone jota haluaa mitata tai ohjelmoida.BLU motion tukee vain 600sek blind timea.
Suora BLU motion ohjaus Plus plugS kanssa ei onnistu ilman skriptejä, vaan tarvitsee cloud scenen ohjaukseen.
Plug S MTR gen3 plugia saa ohjattua suoraan BLU motionilla, kunhan ovat keskenään kuuloetäisyydellä. Jos ovat kaukana toistaan tarvitaan BLU motionin lähelle jokin plus/gen3 laite joka toimii BLU gatewayna.
Pitää vähän miettiä miten tuon 1800sek blind timen saa ratkaistua ilman skriptiä
Luulen että ei riitä. Toki nuo ajat oli hieman mututuntumalla heitetty. Olen laskelleskellut että 15-30 sekunnissa vesi lämpenee kun valuttaa suihkussa. Ja tuo 30min on vain arvio, arvioin että vesi on putkistossa silloin jäähtynyt ja tarvetta "boostiin" olisi. Aika saattaa olla pidempi tai lyhyempi. Pitää kellotella ja optimoida sitten kun laitteet on käsissä.Yllättävä rajoitus tosiaan. Riittäisiköhän tuo 10 minuuttia tähän sovellukseen?
Onko näin että että liiketunnistinta ja pistorasoita pystyy myös scriptata? Vaimon veli on jollain tasolla noita scriptaillut, niin voisi kysyä apua jos scriptaaminen ongelma. Toki hölmönä kysyn että tarviiko scriptaaminen jotain uusia lisäosia?
Korjaus aiempaan tietoon. Shelly PlugS gen3 jossa siis matter tuli EI ole paikallista BLE laitteen tukea, koska matter tuki syö muistia liikaaKiitos hyvistä vinkeistä ja huomioista. Pitää pähkäillä tuota kuuloetäisyyttä, luin jostain että sisätiloissa kantama n. 10 m. On vähän kinthaalla, olen juuri tapellut wifivalojen yhteyksien kanssa. Luulen että väliin pitää keksiä vaikka jokin kone jota haluaa mitata tai ohjelmoida.
Onko näin että että liiketunnistinta ja pistorasoita pystyy myös scriptata? Vaimon veli on jollain tasolla noita scriptaillut, niin voisi kysyä apua jos scriptaaminen ongelma. Toki hölmönä kysyn että tarviiko scriptaaminen jotain uusia lisäosia?
Luulen että ei riitä. Toki nuo ajat oli hieman mututuntumalla heitetty. Olen laskelleskellut että 15-30 sekunnissa vesi lämpenee kun valuttaa suihkussa. Ja tuo 30min on vain arvio, arvioin että vesi on putkistossa silloin jäähtynyt ja tarvetta "boostiin" olisi. Aika saattaa olla pidempi tai lyhyempi. Pitää kellotella ja optimoida sitten kun laitteet on käsissä.
Toki onneksi tällä hetkellä ei ole vielä hoppu kun pistorasiakin vielä puuttuu teknisestätilasta ja pumppu liittämättä. Hyvin aikaa suunnitella ja tarvittaessa opiskellakkin aihetta.
Tuotetiedoista kaivettu:Korjaus aiempaan tietoon. Shelly PlugS gen3 jossa siis matter tuli EI ole paikallista BLE laitteen tukea, koska matter tuki syö muistia liikaa
BLU Gatewayna toimii, mutta ei saa linkattua esim BLU motionia suoraan toimimaan plugin ohjauksessa kuten muiden gen3 ja Pro laitteiden kanssa. matter tuki tuossa syö muistia että karsii muita toiminnallisuuksia.Tuotetiedoista kaivettu:
- Lisäksi laitteessa on sisäänrakennettu Bluetooth, kuten muissakin Pro-, Plus- ja Gen3-laitteissa, joten sitä voidaan käyttää myös Shelly Bluetooth -laitteiden yhdyskäytävänä.
- Tämä on sertifikoitu Matter-tuellinen laite! Se valitettavasti pienentää keskusmuistin käytettävissä olevaa määrää, eikä isot skriptit kuten J.Isotalon pörssisähköskripti enää toimi tässä. Sen sijaan kevyemmät skriptit kuten Pörssäri toimii mainiosti.
Ja ChatGPT on juuri passeli apuri näihin hommiin.Shellyissä voi Javascriptillä kirjoittaa sovelluksen, joka tekee niin mutkikkaita kuvioita kuin vain haluaa. Sanoisin että se on alkuun hankalaa jos ei ole Javascriptiä käyttänyt koskaan. Toisaalta sovellukset on niin yksinkertaisia että voi jostain ottaa vähän mallia ja muokata itselleen sopivaksi.
Kannattaa mielummin opetella koodaamaan sen verran, että voi pysyä näistä tekoälypohjaisista avustimista kaukana. Tai ainakin sen verran, että osaa tunnistaa tekoälyn tuottaman hölmön tai virheellisen koodin.Ja ChatGPT on juuri passeli apuri näihin hommiin.
Toivottavasti et järkyty ihan hirveästi, jos kerron, että esimerkiksi Copilot for GitHubia käytetään apuna ihan kaupallisessakin tarkoituksessa tehtävään ohjelmoitsijan työhön.Kannattaa mielummin opetella koodaamaan sen verran, että voi pysyä näistä tekoälypohjaisista avustimista kaukana. Tai ainakin sen verran, että osaa tunnistaa tekoälyn tuottaman hölmön tai virheellisen koodin.
Tai ainakin sen verran, että osaa tunnistaa tekoälyn tuottaman hölmön tai virheellisen koodin.
Saisikohan tuollaisen Jäspin VLM varaajan säätöpotikkaa säädettyä
Jos on potikka niin yleensä riittää rele, jolla hieman trimmataan potikan vastusarvoja. Oletko varma että kyseessä on tosiaan potikka ettei ole mekaaninen termostaatti?