M
Mersu
Vieras
Moi, tänään asennuttu mökille uusi mitsu. Mikä tarkoitus suuntasiivekkeiden sisäpuolella olevilla suulakkeilla ja voiko niiden asentoa jostain säätää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljuun kävin hakemassa ylivuotonipan letku siitä sadevesikaivoon tuntuu näillä kosteilla ilmoilla tippuvan kondensiovettä aika reippaasti ei tarvii tyhjennellä.Pakkasella tietty jäätyy umpeen,letku vaan irti ja kippaa mötikän hankeen.Mulla asennettiin ln25 pari viikkoa sitten. Hyvin ja hiljaisesti on toiminutVasta yhden sulatusjakson olen havainnut vaikka sisäyksikön alla takkahuoneessa istun illat. Puhallin pysähtyi ja jotakin tohinaa kuului hetken mutta mitään napsumista en ole kuullut kertaakaan. Vettä on kertynyt paljullinen viikossa.
Molemmissa yksiköissä on selkeät tyyppikilvet joista tiedot löytyvät. Minulla molemmat yksiköt on valmistettu 8/18.
Tuo jäätymisenesto tarkoittanee mökkikäyttöä ja peruslämmön ylläpitoa. Normikäytössä ei ole päällä.
Vs: MSZ-LN
Mulla on heinäkuussa asennetussa pumpussa samat sulatusvälit. Päivitystä ei ole tehty. Ulkoyksikkö valmistettu 08/17 ja sisäyksikkö 06/18.
Vs: MSZ-LN
Itselle tuli asennettua LN-35 pumppu. Olen ollut todella tyytyväinen pumppuun, mutta nyt kun alkoi kunnon lämmityskausi niin kone pitää aivan hirveetä ääntä ja napsumista sulatusvaiheissa. Siihen en ole todellakaan tyytyväinen. Pumppu on toisessa päässä kämppää ja yöllä siihen heräilee ellei laita sitä pois päältä. Eli reklamaatiota tulee kohta lähtemään. Aikaisemmin edellisessä asunnossa oli FD-25 käytössä ja kyllä sekin napsui, mutta ei mitenkään yhtä pahasti. Mites muilla?
Meillä kesällä asennettu laite. Onko jotain kontaktia mitä kautta saisi selvitykseen mikä laitteessa on vikana?
Tottakai pumput pitävät erilaista ääntä sulattaessa, mutta kyseinen laite pitää todella kovaa ääntä. Tarkennuksena, että häiritsevät äänet tulevat sisäyksiköstä.Ei kai siinä mitään vikaa ole vaan ominaisuus, sulatuksesta taitaa kuulua joka ikisestä pumpusta jos jonkinlaista ääntä.
Kyllä tuo oma LN kans pihisee ja napsuu muttei se haittaa ainakaan meidän perheestä ketään.
No tietty näinkin. Ja hieno juttu, että sinulle on osunut hyvä yksilö ja ammattitaitoinen asentaja! Poikkeus ei kuitenkaan tee sääntöä: jo tämän viestiketjun kahlaaminen paljastaa todellisen tuotevirheen (sulatussofta), mikä ilmeisesti on saatu nyt myytäviin kuntoon. Tämä ei kuitenkaan poista millään tavalla maahantuojan vastuuta informoida avoimesti ja hoitaa päivityshuollot kaikkien tuhansien virheellisen tuotteen hankkineille. Sulatusongelmalla, mistä nyt on ollut kyse, ei ole mitään tekemistä asennusvirheen kanssa. Meluisuus puolestaan on mielestäni Mitsun ominaisuus eli tyyppivika, ja siksi käsittämätöntä, että maahantuojalla on jonoksi uusia tilauksia odottamassa, kun eivät ole hoitaneet edellisiäkään kuntoon.Kyllä tunari asentaja saa kylmäaineet taivaantuuliin ja siitä ongelmat alkaa.
Tarvis varmaa tuota sisäyksikön lämpötila-anturia siirtää. Laite on aika lähellä kattoa ja varmaan siksi laite ei anna ihan koko potentiaalia mitä siitä saa.
Olikos muut tehny tuota anturin siirtoa?
Niin siis toiminnassa ei oo mitää vikaa, lämpöä kyllä tulee mutta kun se laite on lähellä kattoa missä on helposti enemmän lämpöä mitä muualla kämpässä niin laite ei anna täyttä potentiaalia. Toisin sanoen jos haluan että kämpässä on 22 astetta niin tarvii laittaa korkeampaa pyyntiä-> kuluu enempi sähköä.
Jos se pumppu mittaa lämpötilan väärin, niin eikös se silloin mittaa sen väärin "molempiin suuntiin"? Eli pyyntilämpötilakin saavutetaan aiemmin verrattuna alempaa mitattuun arvoon. Minun järjenjuoksun mukaan tuosta ei ole muuta haittaa kuin se, että se lämpötila siinä kaukosäätimessä on "väärin". Voin tietysti olla väärässäkin, eikä olisi edes ensimmäinen kerta. Niin siis toiminnassa ei oo mitää vikaa, lämpöä kyllä tulee mutta kun se laite on lähellä kattoa missä on helposti enemmän lämpöä mitä muualla kämpässä niin laite ei anna täyttä potentiaalia. Toisin sanoen jos haluan että kämpässä on 22 astetta niin tarvii laittaa korkeampaa pyyntiä-> kuluu enempi sähköä.
Hei! Ln 25 tuli hommattua ensimmäiseksi pumpuksi alkukesästä ja olen nyt seuraillut sen toimintaa pakkaskeleillä, niin nuo sulatusvälit ovat kyllä aika lyhyitä. Mittailin nyt -3 asteen kelissä, niin noin 40-50 minuutin välein melko äänekäs sulatus. Sisäyksikkö valmistettu syyskuussa 2017 eli ei vissiin viimeisiä päivityksiä koneesta löydy? Ne, jotka ovat päivityttäneet konettaan, niin mihin olette ottaneet asiassa yhteyttä? Maahantuojaan vai myyjäliikkeeseen?
Kiitokset! Täytyy vielä koettaa uudelleenkäynnistellä ja mittailla aikoja tasaisilla pakkaskeleillä. Jos ajat jää 40-50min, niin pitänee sitten alkaa ottamaan yhteyksiä kojeen päivittämiseksi.Asennusliike/myyjä varmaankin ensisijaisesti, jollei sitäkautta niin info@scanoffice.fi ...
Ei niitä jaksoja siellä ole. Energiankulutusraporttikin on ihan hatusta vedetty, reilusti alakanttiinMistäs tuolta melcloudista näkee ne sulatusjaksot? En löydä..
Kiitokset! Täytyy vielä koettaa uudelleenkäynnistellä ja mittailla aikoja tasaisilla pakkaskeleillä. Jos ajat jää 40-50min, niin pitänee sitten alkaa ottamaan yhteyksiä kojeen päivittämiseksi.