Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin se varmaan on, mutta ainahan sitä voi yrittää. Ja eiköhän tuo ilmalämpöpumppu monelle ala olla yhtä arkinen laite kuin mikroaaltouuni. Vielä Suomen myydyin pumppu, hei!No mökin vuokraajan ykkösprioriteetti tuskin on vuokranantajan energialaskun pienentäminen. Eiköhän siellä nautita lomasta koko rahalla. Harva edes osaa millään lailla ajatella miten ja mistä se lämpö tulee ja miten vieraita laitteistoja säädetään.
Toimii jotenkin.Toimiiko muilla melcloud energia seuranta? Reilu viikon nyt näyttänyt yli 30kwh/vrk lukemia,vaikkei todellisuudessa sitä ole.
Ite laittaisin PILP pienemmälle ja ILP 22 ja puhallusta vaikka kolmoselle. Ilpin kulutus ei pahemmin kasva mutta PILPin kulutus pienenee.LN35 v2 käytössä. Laitoin nyt PILPin seuraksi lämmitystä tukemaan olohuoneen Mitsun päälle. Laitoin pyynniksi 21.5 astetta, nopeudeksi 1, ja tilaksi lämmitys. Mitsun mukaan tilassa on nyt yön jäljiltä 22 astetta ja vesikiertoinen lattialämmitys termari seinällä näyttää 23.0. Mutta edelleen puskee Mitsu lämmintä ja äpin mukaan olisi jo nyt 9h aikana kulutettu 2kWh. Ilman ilpiä arvelisin tuossa tilassa olevan nyt näillä pilp säädöillä ~21.
Onko ihan normaalia vai voisiko jotain säätää? Tuollaisella energiankulutuksella halvemmaksi tulisi vain nostaa lämpökäyrää pilpiltä ja pistää Mitsu kiinni.
Miksi? PILP:n COP on luultavasti ihan samaa tasoa kuin ILP:nkin näillä keleillä. Sama se kumpaa käyttää.Ite laittaisin PILP pienemmälle ja ILP 22 ja puhallusta vaikka kolmoselle. Ilpin kulutus ei pahemmin kasva mutta PILPin kulutus pienenee.
Minulla ei MelCloud säädä ilman suuntausta lainkaan käsikäytössä, kun olen ne piilottanut.Minusta melcloudissa on erittäin ärsyttävää se, että se ei ymmärrä LN mallin kaksiosaisia ilmaläppiä. Erinäisistä lämmönjakoteknisistä syistä olen suunnannut toisen läpän ylös ja toisen alas. Ajastimella kun ohjaa melcloudin kautta pyyntiä, se heittää läpät samaan tasaan. Voisi edes jotenkin saada diabloitua läppien säädän melcloudista. Säätimet voi piilottaa sovelluksessa, mutta silti se säätää ne piilossa olevaan asetukseen.
Onkos se niin, että kaukosäätimessä on 4 nopeutta + silent mode. Melcloudissa silent mode = 1 ja täysillä =5MelCloudissa on myös se että siellä on 5 puhallusnopeutta kun kaukosäätimessä on 4. En oikeen tiedä missä kohtaa se vaihtaa nopeuden cloudissa. 1 nyt on tietty ykkönen mutta onko kakkonen ykkönenheheh
Onkos tuo "rapakontakainen" sovellus sitten paremman näköinen? Löytyy langatonta sisäanturia ja lisäksi erillinen ulkoanturi.Melcloud ei ole mitenkään hyvä appi ja luulisi markkinajohtajan edes vähän panostavan nykyaikaan. Se on ollut koko 4v ihan samanlainen, mitä pumpuut minulla olleet. Kaikki yhdys sana virheet ym korjaamatta ja ulkoasukin kuin 00-luvulta.
Ei tuo kumo käsittääkseni sovellukaan Eurooppalaisille ME ILPeilleVaikka kumo:n voi ladata niin laitteen aktivointi käyttäjälle vaatii asentajan (diamond contractor) käyttäjälle ennakolta tallettamia laitetietoja.
Joo, kun ollaan molemmat vaimon kans vuorotöissä, niin se aina hankaloittaa tällaisia ajastuksia...mikä tuossa puolen asteen pykällyksessä on ajatuksena? Ja onko pumpun terveydelle kuin haitallista tuo että sammuttaa sen kokonaan? Vai onko sillä sinänsä mitään merkitystä, että onko se sammutettu vai puhalluksellaJos takan saa toimimaan aikataulussa niin MelCloudista voi ajastaa puhalluksen pelkän ko. ajankohdalle..
Pörssisähkö esimerkki kun takan lämmitys on 17-19.
Yöllä ajetaan 23C pyynnillä tehoja niillä tunneilla kun mieluista on esim 01:00-06:00, jolloin lämpötilapyyntiä lähdetään pudottamaan 0.5 astetta tunnissa hetkeen, jolloin ketään ei ole enää aamulla kotona. Siitä mennään sammutettuna tai pelkällä puhalluksella kunnes klo 14 joku tulee kotiin milloin aloitetaan lämmitys esim 21 pyynnillä. Kun kaikki on kotona niin vähän korkeammalla klo 17 asti mistä lähtien kytketään pelkkä puhallus toiminto.
Jos ei tee mieli takkaa polttaa voi manuaalisesti melcloudista tai kakesta laittaa lämmityksen klo 17 jälkeen loppuillaksi ja sammutuksen nukkumaan mennessä. Melcloud hoitaa taas yöllä ajastuksen mukaan.

Luulen, että kone kierrättää nesteitä sen verran, ettei tule samaa efektiä. Olen tuossa itse seuraillut Daikinin kulutusta vähän tarkemmin, ja kun se menee puhallukselle, on kulutus 15-20 wattia. Jos tuota jatkuu yhtäjaksoisesti pidempään nyt näin pakkasilla, nousee kulutus välillä ~50 wattiin vaikkei puhallusnopeudessa tapahdu mitään havaittavaa muutosta. Ilmeisesti se tuossa kohtaa laittaa vähän aineksia liikkumaan.Kyllä kyllä, mutta auttaako se muka jotain, että on pelkällä puhalluksella, eli eikö se silloinkin starttaa sitten kylmästä?