Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikka sinulla onkin tuo Jäspi Tehowatti AIR, jossa nyt pyörii tämä firmis 9721R3, joka on täsmälleen sama myös omassa Nibe VVM, niin vain siltä pohjaa laitan omasta ohjekirjasta kuvan, jolla olen saanut Niben keskustelemaan puhelinapin, sekä tietokoneen kanssa sujuvasti (kunhan pääpalvelin Ruotsissa vain toimii/eilen oli oletettavasti hetken nurin)Taas pumppu offline.
Oli linjoilla 0838-1005.
Kiitos ohjeista MasaTku.
Kyllä tuo Nibe ja Jäspi varmaan aika samoilla Firmiksillä menee.
Olen noita Jäspin ohjeita selaillut aikaisemmin ja nyt yrittänyt määrittää laitetta sekä DHCP ja Staattisella osoitteella, mutta tämä ei ole auttanut. Lisäksi olen verkkolaitteita käynnistellyt uudelleen ja testannut myös toisella "internetillä" puhelimen kautta.
Olen aika varma, että ongelma on palvelin puolella jos muillakin ollut viime päivinä ongelma ainakin välillä.
Nykyinen FW:kin on ollut jo useamman kuukauden käytössä eli sitä en niin paljoa epäile.
Lisäys: Asensin eilen USB-tikulta tuon koneessa olleen FW uudestaan, mutta se ei muuttanut tilannetta.
Vielä on kokeilematta 30min sähkökatko laitteille, jota Niben ohjeessa ehdotettiin: https://www.nibe.eu/fi/fi/tuki/vaihda-nibe-uplink-myuplinkiin/jos-yhteys-ei-muodostu
katso liitettä 113517
Olen tehnyt 3min katkon pääkytkimestä, mutta siitä ei ollut iloa.
Odotan lämpimämpiä kelejä tuolle katkolle kun muuten laitteet toimii tuota etäkäyttöä lukuun ottamatta.
Toivon, että oma laite olisi kunnossa ja myuplink tuki/ylläpito löytää ongelman heidän päästään. Olen kyllä miettinyt jo modbussia vaihtoehdoksi tälle pilvipalvelulle, mutta vaatisi perehtymistä asiaan johon ei aina ole aikaa.
Kiitos tiedosta. Itselläkin voisi olla edellinen tai sitä edellinen versio tallessa. Pitää kokeilla laittaa vanhempi sisään.Tämän listan mukaan laitoin nyt tuon 9719R2 päivityksen sisään.
Mulla saman näköiset asetukset, mutta oma verkko on 10.x.x.x alueella.Tästäkään tuskin on mitään apuja, mutta omat asetukset ovat tuon Info-valikossa tuon kuvan mukaiset.
Kiitos tiedosta. Itselläkin voisi olla edellinen tai sitä edellinen versio tallessa. Pitää kokeilla laittaa vanhempi sisään.
Pysyikö asetukset kun asensit vanhemman version ?
Mulla saman näköiset asetukset, mutta oma verkko on 10.x.x.x alueella.
Laitoin tuon 9719R2 version sisään ja pumppu yhdisti samantien myuplink-palveluun. Katsotaan pysyykö nyt yhteydessä pitempään kuin muutaman tunnin.Pysyy asetukset. Itsellä on siis myös Jäspin tehowatti air split joten tuo päivitys jonka linkitin toimii ainakin jäspissä ja varmasti kaikissa vastaavissa split boxeissa.
Itselläkin yhteys katkesi vuorokauden jälkeen, mutta pumpun uudelleen käynnistys auttoi ja nyt on siitä asti toiminut. Saas nähdä kuinka kauan...Eilen puolen päivän jälkeen yhteys taas katkesi. Ehti toimia 1,5 päivää.
Eli ei tämä vanhempi 9719R2 versiokaan korjannut yhteys ongelmaa kuin hetkeksi.
Laitoin jäspin tukeen viestiä toissa päivänä ja sieltä vastattiin, että uutta firmistä olisi tulossa.
Oma kännykkä tekee sitä jatkuvasti, kun avaan kännykästä MyUplinki appiin, mutta kun suoraan vain pudotan apin kiinni, ja kokeilen uudelleen samaa heti perään, niin meneekin sinne sisään seuraavalle kerralla suoraan, ja on kirjautuneena ilman mitään sähköpostivahvistuksia.Mulla ei ole yhteys pätkinyt, eli kone on koko ajan ollut kiinni myuplinkissa. Mutta nyt on aika usein joutunut kirjautumaan uudelleen myuplinkiin kun kännykän appilla sinne menee. Ehkä 3 tai 4 kertaa ainakin tänä vuonna, viimeksi eilen piti taas kirjautua vahvistuskoodin kanssa. Ilmeisesti siellä on jotain päivityksiä tehty joka sitten loggaa käyttäjät pihalle, näin arvelen.
Oma kännykkä tekee sitä jatkuvasti, kun avaan kännykästä MyUplinki appiin, mutta kun suoraan vain pudotan apin kiinni, ja kokeilen uudelleen samaa heti perään, niin meneekin sinne sisään seuraavalle kerralla suoraan, ja on kirjautuneena ilman mitään sähköpostivahvistuksia.
Syytä en siihen tiedä, miksi noin käyttäytyy, mutta säästyypähän yhdestä @-mailista ;-)