Jamboa
Jäsen
Kyllä itse lämmitän joka päivä vedet loppuun asti vastuksilla, jos aurinko paistaa ja pörssisähkö on halpaa -ettei kannata myydä. Voi sitten seuraavana päivänä vähän säästellä lämmityksissäKysymys ei ollut kannattaako vaan voiko. Minä en ota kantaa asiaan, kerroin vain kokemukseni.
Riippuu kylmäineesta. Jos tavoteltava lämpötila on esim 56C niin menovesi on jotai 60C luokkaa. R90 saa 70C vettöä ja 407C saa 60C vettä. Automaatiolahan ton voi tehdö silleen että ottaa vastukset käyttöön vasta lopussa mutta ongelmaksi tulee että saako vastukset käynnistymään jos vesi on 56C lämmintä. Ei ole ehkä vaivan arvoista. Mutta, asia voi nousta iuudestaan ajankohtaiseksi jos R290:lle tulee vaihtoehtoja ja silloin kuuman pään ominaisuudet ei ehkä ole niin hyviä. Vähän tämän suuntaista olin huomaavani uusissa Niben MLP:ssä.