Nibe ja Home Assistant

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juukeli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysymys ei ollut kannattaako vaan voiko. Minä en ota kantaa asiaan, kerroin vain kokemukseni.

Riippuu kylmäineesta. Jos tavoteltava lämpötila on esim 56C niin menovesi on jotai 60C luokkaa. R90 saa 70C vettöä ja 407C saa 60C vettä. Automaatiolahan ton voi tehdö silleen että ottaa vastukset käyttöön vasta lopussa mutta ongelmaksi tulee että saako vastukset käynnistymään jos vesi on 56C lämmintä. Ei ole ehkä vaivan arvoista. Mutta, asia voi nousta iuudestaan ajankohtaiseksi jos R290:lle tulee vaihtoehtoja ja silloin kuuman pään ominaisuudet ei ehkä ole niin hyviä. Vähän tämän suuntaista olin huomaavani uusissa Niben MLP:ssä.
Kyllä itse lämmitän joka päivä vedet loppuun asti vastuksilla, jos aurinko paistaa ja pörssisähkö on halpaa -ettei kannata myydä. Voi sitten seuraavana päivänä vähän säästellä lämmityksissä

Itsellänikin etenee modbussin asennus ja huomenna pitäisi olla lillygon palikka postissa. Menin tyhmä kysymään tekoälyltä liitännöistä ja kovasti inttää että ei kannata ottaa virtaa suoraan nibestä. Ohjeitten mukaan virta otettaisiin suoraan nibeltä. Miten muut ovat toteuttaneet kytkennät ja onko tullut ongelmia jos ja kun on ottanut virrat suoraan nibeltä?

Itselläni F750 ja johtona käyttäisin KLM-LSZH 4X0,8 Dca 75v piuhaa

Olisiko täällä kokemusta Nibe S1256 mallin HA-integraatiosta?
Onko siihen paras integraatio tuo ”Nibe Heat Pump”?

Oletteko säilyttäneet silti MyUplink yhteyden SPA-toimintoja ja päivityksiä varten?

Ajatus on pitää pömpeli irrallaan Niben pilvipalveluista ja internetistä ylipäätään ja törmäsin myös tällaiseen:

Tuolla saisi siis SPA-toimintoa vastaavat ominaisuudet(?)

Ei ole vielä kaikki järjestelmät toiminnassa, joten en pääse itse testaamaan, mutta teen tässä jo vähän alustavaa selvittelyä asiasta - kaikki lisätieto asiasta varmasti siis hyödyllistä.
Kiitos!

Itsellänikin etenee modbussin asennus ja huomenna pitäisi olla lillygon palikka postissa. Menin tyhmä kysymään tekoälyltä liitännöistä ja kovasti inttää että ei kannata ottaa virtaa suoraan nibestä. Ohjeitten mukaan virta otettaisiin suoraan nibeltä. Miten muut ovat toteuttaneet kytkennät ja onko tullut ongelmia jos ja kun on ottanut virrat suoraan nibeltä?

Itselläni F750 ja johtona käyttäisin KLM-LSZH 4X0,8 Dca 75v piuhaa
hyvin toimii lilygo F750:ssä, virrat Nibeltä

Kyllähän se lähti pelittämään, vaikka otti virrat nibeltä suoraan. Toki ei mennyt ihan kuin leffoissa asennus, meni vikatilaan Nibe aina kun aktivoi modbussin Nibestä. Nyt kun asennusta sulatellut hetken niin taisi olla asennusvirhe vain alunperin. Paljon on entieettejä ja kaikki seurannat löyty mitä minulla on uplinkistä. Varmasti paljon pystyy automatisoida mutta itse en vielä ole keksinyt mitä siitä rakentaa. Lähinnä halusin eroon tuosta maksullisesta premiumista.

Takaisin
Ylös Bottom