BUK
Aktiivinen jäsen
No on ne ihan lisävarusteena ostettavissa:Hyvä tässä kommentoida kun itsellä ei ole tätä PILP:iä. Mutta perusongelma on tässä kyllä kirkastunut mikä EC9:n kanssa on: se on tuo IV-jälkilämmityksen puute. Käsittämätön homma, kun käytännössä halvimmissakin LTO laitteissa sellainen on sisäänrakennettuna vakiona.
Kaikkihan toimisi ihan hienosti jos se olisi. Tuloilma olisi aina riittävän lämmintä (esim. min. 16C) ja raitisilma ensin lämmitettäisiin kompuralla niin pitkälle kuin pystytään, jolloin jälkilämmitys ei tulisi useinkaan avuksi. Ja sitten kaikki tuloilman alennus-asetukset pois päältä. Ne on tuhoisia, tyhmiä ja turhia.
Sähköinen esilämmityspatteri | Nilan
Ulkoilmakanavaan asennettava sähköinen esilämmityspatteri nostaa tuloilman lämpötilaa ja vähentää sulatustarvetta.
Sähköinen esilämmitys 160 mm, tuotenumero: PTC/PS160-2 – hinta: 473 €
Sähköinen esilämmitys 250 mm, tuotenumero: PTC/PS250-3 – hinta: 546 €
Sähköinen jälkilämmityspatteri | Nilan
Tuloilmakanavaan asennettava jälkilämmityspatteri.
Sähköinen jälkilämmitys 160 mm, tuotenumero: 764131 – hinta: 637 €
Sähköinen jälkilämmitys 250 mm, tuotenumero: 764331 – hinta: 690 €
Harva varmaan osaa näitä kysellä ostaessa ja todennäköisesti koko laite on vain tullut asunnon mukana valmiina. Sikäli siihen hämmästelyyn voi ottaa palan realismia mukaan.
Kosteuskuormaa ei aamulla tule, kun ei suihkussa käydä. Iv on alipaineinen vaikka ei yhtä tehokkaasti käykään kuin 2/2 teholla. Ajatus tuossa olisi, että kämppä ei ehkä viilenisi yhtä paljon päivän aikana ja kotiin tullessa voisi laittaa vaikka Talvi-iv:lle. Toisaalta lauhduttajan lämpötila olisi pitkin päivää normia selvästi korkeampi, onko tuosta haittaa koneelle? Osaako laite nostaa talvi-pien asetuksella poistoa, jos lauhdutin tuosta vielä lisää lämpenisi? Mitäs mieltä raati on?