Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos ongelma yleistyy niin voipi olla api ylikuomittunut.
Ei auta minua, kun kutsun Entso-E APIa suoraan. Pitäisi nähdä minkälaisen API-kutsun tuo hässäkkä tekee, tuo yllä kuvaamani palauttaa edelleen virheen.Minulla käytössä nordpool model (JaccoR) rekisteröityneellä entso-e api käyttäjällä HACS 2.0.2 (2.0.1 repolla) kautta.
Minulla käytössä nordpool model (JaccoR) rekisteröityneellä entso-e api käyttäjällä HACS 2.0.2 (2.0.1 repolla) kautta.
Joo eilen haki taas Eleringistä. Entso-E tuntuu säännöllisen epäsäännöllisesti olevan tuollaisia pieniä katkoksia, mutta on sinnekin tuntunut aina illan mittaan hinnat tulevan.Tänäänkin tuli heti 14 jälkeen. En tarkasti huomioinut aikaa, mutta varmuudella ennen 14:15. Sitten kun menin Pörssäriin tarkistaakseni huomisen ohjaukset siellä ei ollut vielä mitään kello 15:05, jonka jälkeen kyllä ilmestyi, joten jotain häikkää oli jossain.
Lisäksi on Muutakin-appi, ja siitä puuttui vielä pari tuntia sitten eilisen tunnit kello 20 eteenpäin, tätä ei ennen tapahtunut, vaan koko edellinen päivä tulee kokonaan sitten kun tulee.
Joo eilen haki taas Eleringistä. Entso-E tuntuu säännöllisen epäsäännöllisesti olevan tuollaisia pieniä katkoksia, mutta on sinnekin tuntunut aina illan mittaan hinnat tulevan.
Ihmettelen, että tuota Eleringin apia hyödyntävää systeemiä ei ole tehty ha, se on rajapintanakin todella yksinkertainen.
Ei vaadi. Ainakin tuollaisella kutsulla tulee tämän päivän hinnat:Vaatiiko tuo Elering jonkinlaista tunnistautumista / API keytä?
Sieltäkin. Vastauksessa tulee ee, fi, lv ja lt. Siitä sopii itse valita mitä käyttääElering data tuossa esimerkissä on varmaan ee hinta-alueelta
Mutta onkohan noilla jotenkin kahdet hinnat... eli käydäänkö kauppa erikseen 60min jaksoista ja sitten 15min jaksoista... vai täh?
Entso-E on vielä siitä hölmö, että sinne ei tule jälkikäteen päivitettyjä tietoja vaan nuo katkopäivät jäävät puuttumaan datasta.
Riippusko sähkömittariesta jos eivät ole vielä saaneet kaikille varttimittausta aikaan. Suomessakin tarkoitus siirtyä varttihintoihin vaikka osalla käyttäjistä on yhä tuntimittarit.
Suomessa kuitenkin lienee oletus, että kaikki maksaa saman hinnan. Ja ilmeisesti on ollut ajatuksena useammallakin sähköfirmalla, että tuntikulutus jaetaan tasan varteille ja laskutetaan sen mukaan. Tai sama lopputulos laskemalla keskihinta koko tunnille.
Mutta tuo kuulostaa erikoiselta että olisi eri hinnat varttihinnoille ja tuntihinnoille. Mutta kaikkihan lienee mahdolista... tiedä sitten miten tuolla Itävallassa sähkön hinta edes määräytyy. Luulisi kuitenkin että tuossa datassa olisi jotenkin erilaiset "headerit", jos data ei ole samaa vain eri esitystarkkuudella. Mutta ne "headerit" on täsmälleen samat, mutta hinnat eivät ole.
Bonks....
Voisi olla jotain tuollaista... noh.. ei Itävalta suoraan kiinnosta, mutta tuolla on ihan hyvä testata mitä varttihinnoittelu saattaa tarkoittaa rajapinnan kannalta.Olisiko tuolla varttien sisällä kulutukset ja tuotanto eri suuruisia eli vartteja painotetaan ko. vartin volyymilla?
Mulle antoi vain tämän välin
<start>2025-01-20T23:00Z</start>
<end>2025-01-21T23:00Z</end>
Eli Tämän päivän tiedot puuttuu, mikä oli odotettavaa. Huomenna ei ole niin kalliita piikkejä enää niin hinnatkin voi taas antaa.
Nyt on ilmestynyt tuon 20. päivän tiedot (en tiedä tarkkaan koska, äsken huomasin)Entso-E on vielä siitä hölmö, että sinne ei tule jälkikäteen päivitettyjä tietoja vaan nuo katkopäivät jäävät puuttumaan datasta.