Olisko vähän turhaa hienosäätöä? Varttinetotus antaa sentään viisitoista yritystä, vaikka pelkästään energialaskurin perusteella säätää.![]()
Ei se ole turhaa. Muutoksia tuotannossa tapahtuu myös viimeisen minuutin aikana. Esim. aurinko voi mennä pilveen, jolloin kulutus pitää osata pysäyttää oikealla hetkellä, ettei mene oston puolelle tai jos aurinko tulee pilvestä niin se tuotanto pitää käyttää myös viimeisen minuutin aikana. Kun säätöteho on suurehko niin säätö tapahtuu ihan sekuntipohjalta.