Laitoin kysymyksen aiheesta Flamcolle. Katsotaan mitä vastaavat.Olisi kiva tietää miten hamppu-kitti vaikuttaa esipaineeseen kun ei ole sen kanssa missään tekemisissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laitoin kysymyksen aiheesta Flamcolle. Katsotaan mitä vastaavat.Olisi kiva tietää miten hamppu-kitti vaikuttaa esipaineeseen kun ei ole sen kanssa missään tekemisissä.
Mulla 900 litran varaajassa 2 x 50 litran reflexit vuodesta 2014 ei ole ollut tarvetta esipaineen, tai järjestelmön paineen rukkailu. Sama aurinkolämmön glykoleissa, koskematta 10 vuotta.Uusimman kymmenisen vuotta käytössä olleen Reflexin kohdalla en ole havainnut tarvetta tehdä esipaineelle yhtikäs mitään.
Toi loppu on totta, muu luuloa.Se perustuu ajatukseen että hamppua käyttämällä liitosyhde ruostuu/hapettuu, jolloin säiliön vaihtaminen/irrottaminen on hankalampaa.
Teflonteipillä myös aikaansaadaan käsittääkseni (ilma)tiiviimpi liitos
Toi loppu on totta, muu luuloa.
Mä veikkasin ihan samaa mutta väärin siis veikattu. Itsellä liitosyhden on messinkiä kun vedin siihen jatkon 28mm kupariputkella, niin ei kai se hapetu, vaikka siellä hamppua ja kittiä olisikin.Itse olisin veikannut että teflon on liukkaampi ja näin ollen tuota kiinnitysosaa ei saa murjottua rikki niin herkästi.
Voidaan saadakin aikaan ilmatiiviimpi (mikäli onnistuu; teflonteippitiivistehän tunnetusti vuotaa herkästi vettäkin etenkin, jos liitokselle on välillä sitä edestakaisin kiertäviä voimia kuten värähtelyä toisin kuin hamppu+kitti -yhdistelmällä, mutta ilmavuotoja toki on vaikeampi havaita). Esillä olevassa tapauksessa kuitenkin tarvittaisiin vesitiiveyttä eikä ilmavuodoilla ole väliä.Teflonteipillä myös aikaansaadaan käsittääkseni (ilma)tiiviimpi liitos.
Joku juttu tuossa on. Tuskin kansainväliset valmistajat huvikseen moisia ohjeita keksivät. Tarkistin vielä ohjeista että tämä ei ole mikään suomalainen erikoisuus.Voidaan saadakin aikaan ilmatiiviimpi (mikäli onnistuu; teflonteippitiivistehän tunnetusti vuotaa herkästi vettäkin etenkin, jos liitokselle on välillä sitä edestakaisin kiertäviä voimia kuten värähtelyä toisin kuin hamppu+kitti -yhdistelmällä, mutta ilmavuotoja toki on vaikeampi havaita). Esillä olevassa tapauksessa kuitenkin tarvittaisiin vesitiiveyttä eikä ilmavuodoilla ole väliä.
Flexfast on omassa mutta huoltoyhdettä ei ole eli joutuu irotamaan jos haluaa tyhjentää.Toisessa on pikaliittimet. Estää siis järjestelmän/säiliön tyhjentymisen kun säiliön irroittaa. En ole katsonut miten putkari on mulla asian toteuttanut.
Flexfast
katso liitettä 97386
Flexcontrol. Estää verkoston tyhjentymisen ja tuosta tyhjennysehteestä pystyy valuttamaan vedet pytystä pois.
katso liitettä 97387
Vastaavia on melko edullisestikin myynnissä ulkomailla.
![]()
Kappenventil
Finden Sie Top-Angebote für Kappenventil ✔Jetzt günstig online bestellen!✔ für Heimwerker und Profiswww.meinhausshop.de
Jos säästää ja ostaa markettitavaraa niin toki - ja näin firmat usein tekevät - mutta mikään pakko ei ole säästää ja paremmat teflonteipit on idioottivarmoja. Ja on sitten muitakin ilmatiivittä teippi/lanka-tuotteita. Itse laitoin yläpohjaan teflonit koska halusin pelata varman päälle litkun kanssa.Voidaan saadakin aikaan ilmatiiviimpi (mikäli onnistuu; teflonteippitiivistehän tunnetusti vuotaa herkästi vettäkin etenkin, jos liitokselle on välillä sitä edestakaisin kiertäviä voimia kuten värähtelyä toisin kuin hamppu+kitti -yhdistelmällä, mutta ilmavuotoja toki on vaikeampi havaita). Esillä olevassa tapauksessa kuitenkin tarvittaisiin vesitiiveyttä eikä ilmavuodoilla ole väliä.
Mitä nyt hetken tuossa selasi niin tuota Loctite 55 on kehuttu. Kierteestä riippuen x määrä kierroksia jengaan satunnaisessa järjestyksessä ja kiristys. 45 astetta voi ilmeisesti korjata asentoa. Yksinkertaisen ja nopean oloinen käyttää.Jos säästää ja ostaa markettitavaraa niin toki - ja näin firmat usein tekevät - mutta mikään pakko ei ole säästää ja paremmat teflonteipit on idioottivarmoja. Ja on sitten muitakin ilmatiivittä teippi/lanka-tuotteita. Itse laitoin yläpohjaan teflonit koska halusin pelata varman päälle litkun kanssa.
Voi olla, jos juomavesiverkostoon on jostakin syystä asennettu kalvopaisunta-astioita (miksi olisi?). Itse olisi kuitenkin silloin vähintään yhtä huolestunut paisunta-astiassa pitempään lilluvasta juotavaksi tarkoitetusta vedestä (jos ja kun virtausta ei saa johtaa paisuntasäiliön lävitse) sekä teflonista kierteiden kiristämisen jauhamista pahimmanlaatuisista mikromuovihiukkasista.Ilmisesti briteissä on säännös että käyttöveteen ei saa käyttää hamppua. Jos nyt oikein tulkitsin niin siellä on tuumailtu että hamppu edistää mikrobiologista bakteerien kasvua. Voikohan tällä olla jotain merkitystä asian kanssa?
En ole käyttänyt alle 1" enää vuosiin muuta kuin tätä. Sitten jos on isompi 1 1/2" -> niin hampulla. Tämä naru on loistava keksintö. Ulkomailta saa puoleen hintaan..Mitä nyt hetken tuossa selasi niin tuota Loctite 55 on kehuttu. Kierteestä riippuen x määrä kierroksia jengaan satunnaisessa järjestyksessä ja kiristys. 45 astetta voi ilmeisesti korjata asentoa. Yksinkertaisen ja nopean oloinen käyttää.
katso liitettä 97405
Suurin osa valmistajasta riippumatta jatkuvalla vastapaineen lisäystarpeella oli juuri vaihdettavalla pussilla, koko 30L<-> 300L
Tuollaisen 25 litran halpis pytyn kävin tänään hakemassa. Typpeä oli 1,65 baria, pudotin valmiiksi asennusta varten 0,5 bariin.(kuvassa olevassa rakenteessa gummipussi on puristuksessa peltien välissä)
katso liitettä 97395
Rakenne on sellainen että tuossa on kaksi puoliskoa. Toiseen on mankeloitu ura. Kumipussia pitää urassa paikoillaan pingotettu teräsvanne. Sitten puoliskot on hitsattu yhteen. Puoliskoiden sisäpintaa ei ole pintakäsitelty mitenkään.Sama vika. Viat yritetään tutkia ...
Tulee mieleen, että tuonne on päässyt vettä. Kun oma ensimmäinen paisari ei pitänyt painetta, käytin sen auki ja edellä onkin siitä kuvia. Sisus oli hiukan karu, viimeistelemätön ja ruosteessa. Mistäpä se vesi muuten sinne pääsisi kuin kumin läpi. Oletan, että tehtaassa ei käytetä ruosteista peltiä materiaalina ja prässit olisivat jättäneet jo valmiiksi ruosteiseen peltiin omat jälkensä joita ei ole. Jos sinun paisarisi @fraatti on ollut vaaka-asennossa, olisiko kalvo ehkä lötköttämyt padan toisella kyljellä ja voisiko olla, että kosteus ja happi pellin välissä on päässyt tekemään jotenkin tarkemmin kohdennettuna tuhojaan. Erikoinen rakenne kun tuo sinun paisarisi on koottu hitsaamalla ja siinä on tuo kalvo. Yleensä kalvollisissa on panta, jolla tuo on koottu.
Kivenä kengässä on vielä se, ettei typpipulloon ole välttämättä adaptereita renkaantäyttöventtiilille tai ylipäätään paineilmaliitäntöihin. Näin minulla.Eiköhän sinne ilmapuolelle tule sitä vettä ilmankosteuden mukana.
Tuskin tupaan kuivalla paineilmalla niitä täyttelee. Ja se typpi on niin kivenalla ja se kivi on iso.
Tämä säiliö oli saanut ensimmäisen kerran esipaineen täytön normaalista paineilmasta 1.12.24. Aikaisemmat 12 vuotta siellä on ollut tehtaan typpitäyttö sisällä. Joka tosin oli karannut johonkin.Eiköhän sinne ilmapuolelle tule sitä vettä ilmankosteuden mukana.
Tuskin tupaan kuivalla paineilmalla niitä täyttelee. Ja se typpi on niin kivenalla ja se kivi on iso.
No eihän tuo nyt ole mikään este. Entäs ja pistäisi vaikka letkun poikki ja liittimen väliin. Jo alkaa passaamaan. Kyllä paineen alentimen jälkeen on yleenä ihan sopivat paineet.Kivenä kengässä on vielä se, ettei typpipulloon ole välttämättä adaptereita renkaantäyttöventtiilille tai ylipäätään paineilmaliitäntöihin. Näin minulla.
Vituix menee kuitenkin. Toisaalta hommasin hiljattain uhrauskelpoisia kiinalaisletkuja, kai niistä yhden voisi tuohon käyttöön laitella. Mutta vaatii se silti paineilmaliittimen metsästyksen, eikä tuo ihan sanottua ole että letkut olisi sopivia kokonsa puolesta liittimelle.No eihän tuo nyt ole mikään este. Entäs ja pistäisi vaikka letkun poikki ja liittimen väliin. Jo alkaa passaamaan. Kyllä paineen alentimen jälkeen on yleenä ihan sopivat paineet.
Jos sinä diy-vilp pioneerina et tuohon keksi ratkaisua ole kyllä hyvin hämmästynyt.Vituix menee kuitenkin
No tuolla lailla sen saa, että teurastaa letkun. Mutta olen haaveillut siistimmästä ratkaisusta. Vaan eipä taida hevillä löytyä juuri sopivia nippeleitä väliin.Jos sinä diy-vilp pioneerina et tuohon keksi ratkaisua ole kyllä hyvin hämmästynyt.
Ne pitää itte veistää vaikka puusta jos ei ole muuta tarjolla.No tuolla lailla sen saa, että teurastaa letkun. Mutta olen haaveillut siistimmästä ratkaisusta. Vaan eipä taida hevillä löytyä juuri sopivia nippeleitä väliin.