Vs: Palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille
Minä ainakaan en ole täällä idealla "hyvä meininki on pääasia". Viihtymispaikat mulla on asia erikseen. Faktatiedon perässä minä ainakin olen - ja ne väittelythän ovat faktatiedon jakamisen suola, koska siinä ammattilainenkin haastetaan tulemaan ulos kuorestaan, joutuu miettimään kaiken olennaisen tarkkaan, kiteyttämään ja perustelemaan.
Osa jengistä ei sitten osaa ottaa sitä väittelyä oikein vaan se eriävä mielipide tai peräti kun sinun osoitetaan olevan väärässä, koetaan aina kuten kyseessä olisi HenkKoht Loukkaus ja sen jälkeen alkaa Personal Vendetta (TM). Esim. Både on esimerkki sellaisesta kirjoittajasta, joka on jollain ihme ristiretkellä meikäläisten perään ja sitä touhuamista on nyt jatkunut muutama kuukausi. Missä vaiheessa kaveri toteaa saaneensa tylyttää riittävästi ja "tilit on tasan"? Ei sillä että se kiinnostaisi kamalasti, koska en yleensä jaksa provosoitua välittämään noista keskusteluhaasteisista persoonista, joita Suomi on valitettavasti täynnä. Kunhan nyt vaan yleisesti ihmettelen, että onko Bådella henkilökohtaisissa arvoissa käsitteitä kohtuullisuus ja tasapuolisuus laisinkaan?
Jo jottei menisi liian tylyksi, niin Bådesta ainakin voin sanoa, että hänellä on myös viestejä, jotka ovat jääneet mieleen muutenkin kuin tylyytensä vuoksi. Siellä on ollut ihan asiaakin. Joten siinä mielessä Både on minusta paljon enempi kannatettava kirjoittelija kuin Mr. Mitäänsanomattomuudet. Olkoon sitten vaikka tyly, sama se mulle, mutta ainakin on jotain asiaakin.
* Edit, lukaisin viestini vielä uudelleen, ymmärrätte tietysti varmaan taas kaiken täysin väärin. En minä tästä mitään ad hominem Suoli24 tyylistäkään tietysti halua. Asiaa pitää olla, mutta ei tarvitse olle ylenmäärin pokkuroiva, mielistelevä tai teennäisen kohtelias. Asiasisältö korvaa monta tyylirikettä - ja onhan se mukava välillä lukea räväkkääkin tekstiä. Pelkästään henkilöönmenevä argumentointi ei ole keskustelukulttuuria - tai no onhan se: se on yleensä se "keskustelun" muoto minkä suomalainen osaa. Kun tiukkaa väittelyä asia-argumentein ei kestetä, alkaa se ad hominem huutelu.