Vs: Palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille
Både sanoi:
Voi,sillä tämä on yksityisten ylläpitämä foorumi. Liittymällä jäseneksi HYVÄKSYT käyttöehdot.
He saavat valita kuka saa kirjoittaa ja mitä saa kirjoittaa.
Heillä EI ole MITÄÄN velvollisuutta julkaista sepustuksiasi.Luuletko muka että saat sanomalehteen kirjoittaa ihan mitä haluat veoamalla perustuslakiin..
Kannataisi käydä niitä kouluja VÄHÄN enemmän niin oppisit laistakin jotakin.
Aivan kuten muutkin väittämäsi,perustat tämänkin OLETTAMUKSEEN.
En nyt aio lähteä kanssasi Både jankkamaan yhtään mistään kun tiedän kuinka heikolla tasolla sulla monen asian teoriatuntemus on. Veikkaanpa, että mulla on juridisten asioiden ymmärtämisestä paljon enemmän taustaa ja edellytyksiä kuin sinulla.
Äläkä taaskaan mene siihen ad hominemiin, että rupeat raivoamaan viestintuojalle kun viesti on epämiellyttävä. Minä vain kerroin kuinka Suomen oikeusjärjestelmä toimii ja mitenkä se soveltaa esim. perustuslaillisia oikeuksia. Niitä ei voi sopimusoikeudellisesti rajoittaa.
Vaikka kuinka olisin hyväksynyt em. käyttöehdot, eivät ne käyttöehtojen kohdat, jotka ovat ristiriidassa perustuslain kanssa - ole yksinkertaisesti voimassa. Ymmärrätkö?
Otan esimerkin lähempää arjesta. Useimmat ihmiset tuntevat asunnonvuokraamisen - jotkut ovat jopa tutustuneet sitä säätelevään
huoneenvuokralakiin. HVL:ssä on kasa yksityiskohtaisia pykäliä ja myös mainintoja, milloin laki on pakottava eli sitä ei voida mitätöidä sopimuksella. Esim. vuokralaisen irtisanomisajaksi voit Både ihan rauhassa kirjata että: "
Minä, vuokranantaja Både voin heittää vuokralainen Dessanin pihalle yhden (1) päivän irtisanomisajalla". Minä voin hymyssä suin ja turvallisin mielin vetaista tyytyväisenä nimen alle siihen soppariin ja siitä tulee pätevä vuokrasopimus.
Miksi olen hymyssä suin? Koska sopimukseen kirjaamasi 1 päivän irtisanomisehto on täysin kohtuuton ja ristiriidassa lain kanssa. Sun on ihan turha jankata siitä, että sopparista löytyy jopa minun nimikirjoitukseni, jolla olen hyväksynyt koko sopimuksen. Ei merkkaa mitään.
Mennään vaikka oikeuteen asiasta ja otat nokkaasi siellä, häviten jutun hands-down, jos et muuten minua usko. Niin, ja sinä muuten maksat myös MINUN asianajajan palkkioni, koska hävisit juttusi. Näin se Både menee, kun tosipaikka tulee. Olen joutunut kerran kouluttamaan erästä "apinaa" tuomioistuimen kautta kun sillä oli ihan samanlaiset suuret luulot itsestään. 20000 euroa oli loppulasku hänelle, kun ei kerran osaa Suomen lakia. Loppui muuten se uhoaminen siihen paikkaan, kun kaveri tajusi paljonko se väärässä oleminen tuli hänelle maksamaan. Jossain vaiheessa uhosi hoviinkin valittamisesta - ja minä sanoin: siitä vaan. Enemmän vaan saat turpiisi. Onneksi hänen oma juridinen avustajansa oli sen verta humaani, että neuvoi kaveria luopumaan turhasta jatkokäräjöinnistä jutussa, jossa ei ollut mitään tsäänssiä voittaa. Näissä asioissa ei kandee Både hirveesti huudella, jos ei osaa. Se tulee sulle kalliiksi.