Aurinko Aarne
Aktiivinen jäsen
Tehdäänkö pikku galluppi? Muutettiin Poriin tuossa muutama kuukausi sitten ja se mikä ihmetyttää on verkkojännite aurinkotuoton aikana.
Aurinkoisella kelillä kun talossa ei ole samalla vaiheella kuormaa niin verkkojännite nousee helposti 247-248 volttiin? Mikroinvertterit kytketty siis kahdelle jälkimmäiselle vaiheelle. Jos vertaan ex. taloani Keski-Suomessa niin maksimituotoilla jännite nousi johonkin 234-236 volttiin.
Aurinkoisella kelillä kun talossa ei ole samalla vaiheella kuormaa niin verkkojännite nousee helposti 247-248 volttiin? Mikroinvertterit kytketty siis kahdelle jälkimmäiselle vaiheelle. Jos vertaan ex. taloani Keski-Suomessa niin maksimituotoilla jännite nousi johonkin 234-236 volttiin.