- Keskustelun aloittaja
Vs: RAFU Hitachi SX8 loggausta

Pidän itse asiallisena huomauttaa tuosta käytännön rajasta lisälämmitykselle, koska olen todella lisännyt lämmitystä muuta kautta kuin ILPeillä (2 kpl) vasta -18 C jälkeen. Kyllä tuo toimiston ILP saa puskea nyt oikein kunnolla kun siellä ei ole muuta lämmitystä. Vesipattereiden sulut ovat kiinni kattilan lähtöpisteissä ja kiertovesipumppukin on tietenkin pysäytetty. Systeemi toimii varsin hyvin näin kun olen selostanut. Ei ILPit ole missään tapauksessa huti-investointi eikä niitä käytetä väärin. Tuo jantin todellinen "urheilullinen" suoritus energian säästeliäisyydessä on varsin hieno suoritus ja ihailtavaa. Olosuhteet eivät valitettavasti kaikille ole yhtä otolliset. Toisilla voi olla seinäpinta-alaa tuplaten, vaikka L-mallisessa talossa, toisiin verrattuna vaikka pohjapinta-ala on sama jos rivitalossa esim yksi neljäsosa seinistä on yhteistä seinää naapurin kanssa (tulipahan vähän mietittyä näitäkin ääritapauksia).Espejot sanoi:Siinä on käsittääkseni toimisto mukana.
Jonkinlainen normitus on ihan ok mutta että siihenkin milloin saa sano ILP riittävän yksin ... enpä tiedä... toisaalta en ole mikään normaaliuden ylistäjä tai asiantuntija.