Kiehtova laite, mutta vähän eri käyttötarkoitukseen suunniteltu kuin tuo Enerwent. Onko tuossa edes lämmön talteenottoa integroituna mukaan, en ainakaan löytänyt mistään tietoa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiehtova laite, mutta vähän eri käyttötarkoitukseen suunniteltu kuin tuo Enerwent. Onko tuossa edes lämmön talteenottoa integroituna mukaan, en ainakaan löytänyt mistään tietoa?
Nyt menee vähän pointti ohi. Tuo Enertwin on pohjimmiltaan lämmityslaite, joka tuottaa varaajaan varastoitavaa lämpöä silloin kun sitä tarvitaan. Siinä ohessa syntyy myös sähköä, joka tässä tapauksessa voidaan käyttää 100% omaan käyttöön, eli esim. Vilppien pyörittämiseen. Hukkaan ei mene käytännössä mitään. Miten ihmeessä saat sen väännettyä huonoksi hyötysuhteeksi?Nuo sähköä kehittävät turbiinit ja generaattorit voisivat olla ratkaisu, jos sähköä ei olisi saatavilla. Koska verkkoyhteys on, nuo voi unohtaa kalliina ja hyötysuhteeltaan huonoina. Vanhan kattilan hyötysuhde on kuitenkin vähintään yhtä hyvä tai parempi.
Ai on, mitä niiden hinnat on?Sähkö ja polttoöljy ovat hinnoiltaan Suomessa samoissa
Eiköhän tuokin pyöri ilmaylijäämällä eli savukaasuhäviö on suuri verrattuna kattilaan, joka palaa aina optimaallisella seossuhteella. Ehkä väärin sanoa että hyötysuhde on huono mutta huonompi kuin kattilalla. Käytettävyydestä tuskin kannattaa mainita.
Sähkö ja polttoöljy ovat hinnoiltaan Suomessa samoissa, joten suurta arvonnousua tuossa ei nähdäkseni voi tapahtua. Mitä nuo koneet maksavat ?
Tässä tapauksessa tuo oletus menee väärin, Utin lentokenttä sijaitsee Salpausselän päällä. Kuten itse asiassa useampi muukin, esim. Lappeenranta, Selänpää, Vesivehmaa tai Nummela. Pakkasten osalta varmasti tuo Anjalan lähiasema on parempi mittari reman lämmitystarpeita ajatellen.Nuo lentokentät ovat keskimäärin aika neutraaleja paikkoja sillä ne eivät sijaitse mäellä tai saaressa ja yleensä on tyhjää aukeaakin ympärillä, että pakkaset pääsevät talvella kiristymään.
Yleensä kannattaa valita lähin. Vaikuttaisiko meri ja eteläisyys jotain. Arvot tältä vuodeltaTässä tapauksessa tuo oletus menee väärin, Utin lentokenttä sijaitsee Salpausselän päällä. Kuten itse asiassa useampi muukin, esim. Lappeenranta, Selänpää, Vesivehmaa tai Nummela. Pakkasten osalta varmasti tuo Anjalan lähiasema on parempi mittari reman lämmitystarpeita ajatellen.
Kommenttinne huomioiden olemme oikealla "tiellä". Seuraava työmme on laittaa kaksi aurinkolämpöpanelia katolle, kun saisin siihen kavereita, koska kokonaan teetettynä, se olisi liian kallis opraatio, vain esim komposiittiletkujen liittämisen voisi ostaa ja panelien noston myös.
Vetelin 2014 tasokeräimet yksin katolle. Keräin tikkaita vasten pystyyn ja naru ympärille ja siitä keräin tikkaisiin nojaten vedin ne ylös.Meillä on 2 kpl tasokeräimiä, eli todennäköisesti 2 miestä nostaa katolle, vähän hankalat nostaa, mutta eiköhän onnistu.
Syy selvisi hurjiin lukemiin, olin asentanut takaiskuventtiilin väärinpäin.
Eli keräimissä on seisonut vesi.Syy selvisi hurjiin lukemiin, olin asentanut takaiskuventtiilin väärinpäin.