Espejot
Hyperaktiivi
Näin se vaan on. Yksi esimerkki on sairaudenhoito USA vs. Eurooppa. Ja jos nyt palataan takas yksityiautoiluun ja sähköautoihin... niin on jokaisen oma asiansan mihin rahaa pistää mutta yhteiskunnan velvollisuus on pitää syteemi kasassa ja kantaa veroja. En usko sekuntiakaan ettikö sähkisten omistajat pääse nauttimaan myös tästä kansalaisvelvollisuudesta. Enkä pidä asiaa ollenkaan pahan koska se raha täytyy jostakin repiä. Jas parempi että kulutusta verotetaan käytön mukaan.Vaikea on käsittää tuota ajattelua, että verovaroilla tuetut tai lähes kokonaan niillä kustannetut palvelut on jotenkin selvästi parempia ja kustannustehokkaampia yhteiskunnalle, kuin se että ihmiset maksaisivat nuo palvelut itse.
. Nyt maksan 40EUR (opiskelijalippu) mutta subventoitu hinta on on jotain 60EUR jatkuvanan tilauksena. Kertaostoksen muistaakseni 73EUR kahden vyöhykkeen lippu.Onko tuossa 140€/kk mukana myös se mitä veroissa kannetaan?
Ei koska julkisilla palveluilla on kerrannaishyötyjä. Mutta mikä tekee koko systeemin kalliiksi on Suomen koko eli julkisten palveluiden ulkopuolelle jää maaseutu ynm harvaan asutut seudut.Yhteiskunnalle on kalliimpaa tuo julkinen liikenne kuin yksityisautoilu. Yksityisautoilun verovaroista kun kannetaan monta yhteiskunnan muuta kohdetta
Mutta nämä on vain omia ajatuksia mitä olen miettinyt,. Oma auto on mukava mutta mutta... olen alkanut kyseenalaitamaan asiaa. Kyseenalaitamiesta tuli taas mieleen toiminallinen tyhmyys.
Viimeksi muokattu: