Sähkön tarjoushinta NYT! - Keskustelut ja tarjoukset

Ulle

Tulokas
1000048143.jpg

Mainosbannerista bongattua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

ML

Vakionaama
Hyvä että muuttuu
Tänään viimeinen ryöstöhinta päivä vähän yli 29snt/KWh oli keskihinta tänä aamuna.
Siirrytään 9,91snt/KWh päivä ja 6,49KWh yö perusmaksu 3,50/kk pitäisi tällä kulutuksella mitä nyt on jäädä siihen +/- 8cnt/KWh
Keskihinta TurkuEnergian online palvelussa sisältää perusmaksun.
Puolitoista vuotta mennään tällä.

-Teme-

Vakionaama
Helenin ennuste sähkön hinnaksi Q1 7.9snt/kWh, tuosta sitten kulutusvaikutuksella kohtuullisen iisisti -1.5 snt/kWh
Tuo on 1snt/kWh matalampi kuin 2024Q1 hinta oli (8,977snt/kWh)

-Teme-

Vakionaama
ALV lisää tuohon ja hinta on 9,9145snt/kWh.
no pahus... en huomannut tuota alvin puuttumista :)
Tuntuu aika uskomattomalta että ois sentin korkeampi keskihinta Q1 kuin vuosi sitten, Q2 arvio näyttää olevan marginaalisesti matalampi 4,769snt/kWh kuin tän vuoden jakso oli (4,966)

Espejot

Hyperaktiivi
Moro

Kiitos ehdotuksesta mutta en oikein ole sisäistänyt tätä kulutusvaikutusta näissä sähköspooareissa.
En löytänyt tota PKS:n aurinkomyyntisoppria että olisin sitä saanut vertailla.
Ei siellä olekkaan, sinne täytyy soittaa. Itse notin sieltä aurinkomyyntisopparin.

Husky

Hyperaktiivi
Helenille pisteet että jotakin hintaa sanoo etukäteen eikä jälkikäteen, että kaikkihan tämän tiesi.
Ja tosiaan Q1 alvilla tuo 9.9s.
Eihän se PKS:n tänään hetken vilahtanut hinta 9.7x + marginaali nyt kauhean kaukana tuosta ole. No pelästyivät itsekin ja blim: pölähti sentti lisää minuuteissa hintaan. Nyt on 10.66.

grendy

Vakionaama
no pahus... en huomannut tuota alvin puuttumista :)
Tuntuu aika uskomattomalta että ois sentin korkeampi keskihinta Q1 kuin vuosi sitten, Q2 arvio näyttää olevan marginaalisesti matalampi 4,769snt/kWh kuin tän vuoden jakso oli (4,966)
Varmaan aika pyöreesti sentin tai enemmän oli myös tän vuoden Q4 hinta vrt viime vuoteen. Että jotain maagista on tapahtunut että sähkö taas maksaa enemmän vaikka lehdet huutavat, että sähkö on halvempaa.

kakesa

Aktiivinen jäsen
Peruslinjaa joo. Kokkolan energian 6kk kamppanja 7,8snt/kwh soppari päättyy 27.1-25 jonka jälkeen jatkuu pörssillä automaattisesti mikäli ei jatkoa tee. Lupasivat toki heittää jatkotarjouksella vuodenvaihteessa. Uskoisin että 6kk jatkotarjous vois olla jotain tyyliin 9,5 snt/kwh. Ei tuo jatko pörssilläkään poissuljettu ole, sen verran maltillista hinta on siellä ollut nyt.

grendy

Vakionaama
Cheap Energy on ensimmäinen kuukausi 7.58snt/kWh ja 0€ kuukausimaksu.

Nappasin tuon Tammikuuksi kun Väreen 3kk sopimus näyttää vaan kallistuvan.
jahas että päättivät sitten aletaa hintaa kun ite nappasin ton 8,39snt hintaan! Mitenkäs kun toi on toistaiseksi voimassaoleva niin nyt kun 14vrk perumisaika on mennyt jo ohi, niin pitääkö mun irtisanoa toi nykyinen vai mitä pitäis tehdä että saisin ton 7,58 hinnan? :D

Antero80

Vakionaama
jahas että päättivät sitten aletaa hintaa kun ite nappasin ton 8,39snt hintaan! Mitenkäs kun toi on toistaiseksi voimassaoleva niin nyt kun 14vrk perumisaika on mennyt jo ohi, niin pitääkö mun irtisanoa toi nykyinen vai mitä pitäis tehdä että saisin ton 7,58 hinnan? :D
Onnistuukohan asiakaspalvelun kautta päivittää sopimusta kun ei ole vielä alkanut?
Kannattaa ainakin kysyä.

vetelin_pumppaaja

Aktiivinen jäsen
Tätähän se nykyään on, saa olla valveutunut kuluttaja jotta "tarjous" on oikeasti tarjous. Stokkan hulluilta ostin myös tuotteita ja hullujen päivien jälkeen huomasin että olikin normihinta. :grandpa2:

lorvi

Jäsen
minä olen taasen pörssisäköön tyytyväinen kun hinta on aina oikea ja kokonaisedullisin eikä tavitse kikkailla noiden tarjousten kanssa

roots

Hyperaktiivi
Näyttää edelleen siltä, et oon oikeen tyytyväinen siihen ottamaani 7,9sent kiinteään.
minä olen taasen pörssisäköön tyytyväinen kun hinta on aina oikea ja kokonaisedullisin eikä tavitse kikkailla noiden tarjousten kanssa
Jos jompikumpi voittaa keskimäärin 2c/kWh vuoden jokaisena tuntina, niin tarkoittaa se 10MWh vuosikulutuksella kokonaista 200€ vuodessa... jne.
Onko se merkittävää, ei mielestäni, saman voi säästää aika helposti muillakin pienillä tempuilla ja valinnoilla.

Kokonaisedullisin?
Minulla on ollut "hybridi" eli hintakiinnitetty kulutusvaikutuksellinen sopimus nyt vuoden ajan, ja kyllä se puhtaan pörssin pieksi viidelläkympillä.

Kolmena kuukautena voittaja oli hintakiinnitetty, ja yhdeksänä kuukautena niukin naukin pörssi.

Aika halpa vakuutus, mielestäni, kun tuli rahaa takaisin päin ;D

Jos jompikumpi voittaa keskimäärin 2c/kWh vuoden jokaisena tuntina, niin tarkoittaa se 10MWh vuosikulutuksella kokonaista 200€ vuodessa... jne.
Onko se merkittävää, ei mielestäni, saman voi säästää aika helposti muillakin pienillä tempuilla ja valinnoilla.

Se on jo todella merkittävä säästö köyhtyvälle kansalle.
Siitä voi riippua saako pötyä päytään riittävästi taikka tarpeelliset lääkkeet ostettua.

Ja jos vielä voi muualtakin niitä satasia ja kymppejä säästää, niin aina vain paranee.

Sähkohommat on ehkä turhin asia johon maksaa vapaaehtoisesti ylimääräistä. Parempaakin käyttöä rahalle löytynee jokaiselta.

Sukke

Aktiivinen jäsen
Kokonaisedullisin?
Minulla on ollut "hybridi" eli hintakiinnitetty kulutusvaikutuksellinen sopimus nyt vuoden ajan, ja kyllä se puhtaan pörssin pieksi viidelläkympillä.

Kolmena kuukautena voittaja oli hintakiinnitetty, ja yhdeksänä kuukautena niukin naukin pörssi.

Aika halpa vakuutus, mielestäni, kun tuli rahaa takaisin päin ;D

Viimeinen vuosi olisi sopivilla talviajan kiinnityksillä ollut varmasti usealla voittava vaihtoehto. Aika näyttää, miten hintakiinnitysten kanssa jatkossa käy.

Onko sinulla muuten tuleva talvi kiinnitetty?

roots

Hyperaktiivi
Se on jo todella merkittävä säästö köyhtyvälle kansalle.
Siitä voi riippua saako pötyä päytään riittävästi taikka tarpeelliset lääkkeet ostettua.

Ja jos vielä voi muualtakin niitä satasia ja kymppejä säästää, niin aina vain paranee.

Sähkohommat on ehkä turhin asia johon maksaa vapaaehtoisesti ylimääräistä. Parempaakin käyttöä rahalle löytynee jokaiselta.
Kokonaista 0,55€/päivä tai 17€/kk , ei missään nimessä merkittävä väärin valinneellekaan, eikä saa valita väärin. :hattu:

Paljon turhempiakin paikkoja tuhlata löytyy, tupakki nyt ekana mieleen.

Batman

Aktiivinen jäsen
Ai tässä olikin tarkoitus tutkiskella sopimusta "edullisimman" kannalta;). Meillä otetaan yleensä uusi kahden vuoden kiinteä samalta toimijalta. Uusi sopimus tehdään tunteella, että onko tarjoukseen varaa, eikä välttämättä edes tutkiskella minkälaisia hintoja muilla on. Tällä systeemillä on menty ja... no enpä uskalla luvata. Tähän asti on rahat riittäneet sähkön normaalikäyttöön. Ihan hyvänä valintana pidän sähköyhtiötämme kun nuo jo hiukan palauttelivatkin rahaa. Jåå ja tiedän, että nämä palautetut rahathan on kerätty meiltä, asiakkailta.

Kokonaista 0,55€/päivä tai 17€/kk , ei missään nimessä merkittävä väärin valinneellekaan, eikä saa valita väärin. :hattu:

Paljon turhempiakin paikkoja tuhlata löytyy, tupakki nyt ekana mieleen.

Sähköstä ylimääräisen maksaminen huvikseen on aivan yhtä turhaa rahanhukkaa kuin tupakoiminenkin.
Ja kaikkein pahimmin sähköstä maksaa ylimääräistä, jos tulee taas "yllätyksiä" pörssisähkön nuorassa olijoille, ja hinnat jauhaa taas kymmenissä senteissä pitkin talvea, eikä saa enää talvella edullisemmin kiinteää tai puolikiinteätäkään.

Edelleen, voi hyvällä tuurilla säästää sillä pörssisopparilla vaikka muutaman kympin vuodessa, mutta jos tulee se kuuluisa huono plaksi niin turpiin voi tulla satasia tai tonneja. Siksi hyvä "vakuutus" on aina paikallaan.

Ja vakuutus on todella hyvä, jos vuoden aikana tulee kotiinpäin verrattuna pörssisopimukseen.
Tai en ainakaan minä valita moisesta vakuutuksesta.

Back
Ylös Bottom