Sähkön tarjoushinta NYT! - Keskustelut ja tarjoukset

iqo

Vakionaama
Kyllä tuo on selvä merkki siitä, että aletaan olla hintojen lakipisteessä tai jo laskun puolella, kun yritettään noin pitkiä soppareita kaupata. Mitä olen tuntihintoja seurannut, niin pitkästä aikaa on ollut näkyvissä, että edes yöllä on tarjolla edullista sähköä. Päivähuiput edelleen korkeita, mutta eiköhän nekin sieltä ala tulla alaspäin kevääseen mennessä.

Torsas

Jäsen
Alkaa olla tarjouksissa todella pitkiä määräaikaisia soppareita. Kävin huvikseni katsomassa, mitä Lumme tarjoaisi ja 4-vuotinen sopimus tuli koneen ehdottamana.

katso liitettä 74064
Lumpeella taitaa olla mallia 24kk+24kk eli kahden vuoden päästä voi halutessaan jatkaa samalla hinnalla.
Lumpeella on ollut myös suosittelija kampanja: Suosittelija ja sopimuksen tekijä saavat molemmat 10€ hyvityksen sähkölaskuun. Saa laittaa privaa jos tarvii suosittelijaa :)

rawpower

Aktiivinen jäsen
Mx6SdHK.jpg

Tämä lie aika hyvä tällä hetkellä. Täytyy sanoa tosin etten itse oikein tiedä mistä tuo tuli. Koitin tehdä uutta sähkösopparia muttei onnistunut kun kuulemma oli jo soppari. Aikansa ristiin rastiin soittelua ja verkkoyhtiö sai kaiveltua kenelle se oli (ei edes löytynyt ihan suoraan jostain syystä) ja sitten aspan kautta meinasin tuota perua kun ei minulla mitään vahvistustakaan sopparista ollut, mutta tulin onneksi kysyneeksi millainen soppari minulla mahtaisi olla :hmm:Eipä siinä mitään, kyllä tuolla passannee pari vuotta mennä. Kerrankin joku käpy kääntyy omaksi eduksi.
Todella hyvä sopimus. Tuommoista ei taida löytyä netin kautta kilpailuttamalla... Milloin sait tuon tehtyä?

pökö

Kaivo jäässä
Mx6SdHK.jpg

Tämä lie aika hyvä tällä hetkellä. Täytyy sanoa tosin etten itse oikein tiedä mistä tuo tuli. Koitin tehdä uutta sähkösopparia muttei onnistunut kun kuulemma oli jo soppari. Aikansa ristiin rastiin soittelua ja verkkoyhtiö sai kaiveltua kenelle se oli (ei edes löytynyt ihan suoraan jostain syystä) ja sitten aspan kautta meinasin tuota perua kun ei minulla mitään vahvistustakaan sopparista ollut, mutta tulin onneksi kysyneeksi millainen soppari minulla mahtaisi olla :hmm:Eipä siinä mitään, kyllä tuolla passannee pari vuotta mennä. Kerrankin joku käpy kääntyy omaksi eduksi.
Samat hinnat kuin minulla Heleniltä.

Stefa

Aktiivinen jäsen
^ En oikein tiedä varmaksi mistä tuo oli tullut. Koitin sähköpostiakin kahlailla, mutta minulla ei tosiaan ole tuosta mitään vahvistusta. Helenin tosiaan on.
Yksi tarjous löytyi posteista, mutta sekin oli 3 e/kk ja 4,39 c/kWh ja ihan eri päivämäärille. Yleensähän eivät tee noita soppareita yli 3 kk päähän, mutta tuo mun on kuulemma kirjattu syksyllä -20. Periaatteestakaan puhelimessa en osta yleensä mitään, vaan pyydän aina s-postiin kirjallisen tarjouksen/ehdot. Mutta voisiko kuitenkin olla että Heleni olisi tarjonnut syksyllä -20 sopparia joka alkaisi vasta nyt 2/-22 ja olisin tuon ottanut. Sopimusvahvistus vaan uupuu :hmm:En oikein usko, että olisi roskaposteihinkaan päätynyt kun kuitenkin joskus aiempina vuosina olen ollut Helenin asiakas ja postit tulleet läpi. En tiedä, mutta en alkanut tuosta vänkäämäänkään. Mennään tuolla.

Edit: sekin oli jännä tuossa sopparissa, että kun eilen koitin tehdä uutta sopimusta ja tuli seinä vastaan, niin verkkoyhtiö sitten kaiveli tiedon, että tuo voimaantuleva Helenin soppari olisi tullut järjestelmään edellisyönä.

Viimeksi muokattu:

kotte

Hyperaktiivi
Minulla oli joskus Helenin soppari, jossa hintataso oli jotakin tuota luokkaa ja jatkoin tuota sopimusta ulkopuolisella kilpailutuksella (en siis Helenin suoratarjouksella). Tuo vanha hinta sitten näkyi heidän sopimustietosivullaan ja vanhaa sopimusjaksoa (olikohan vuosi?) oli jatkettu; olin asiaan aivan tyytyväinenkin. Mutta, kun seuraava jakso jatkui edellisen päättymisajankohdasta, hinta olikin sitten ihan toinen uuden jakson käynnistyttyä. En mennyt valittamaan tapahtuneesta, koska missään ei ollut suoraan luvattu, että vanha hinta jatkuisi eikä kilpailutussivullakaan annettu hinta ollut tuo vanha. Seuraavalla jaksolla Helen sitten muutti sopimussivulle juuri sen hinnan, joka näkyi alkuperäisellä kilpailutussivulla (tuolle jatkojaksolle).

Stefa

Aktiivinen jäsen
^^ Ei ollut Helen aiemmin, vaan oli Vattenfall pari vuotta tässä välissä. Tuohan se ensimmäinen epäilys oli kun ei saanut uutta sopparia tehtyä, että Vattenfall olisi naulannut omin päin jatkoa, mutta noin ei ollutkaan. Helenin aspakin kyllä sanoi ettei ole tuollaista hintaa ihan hetkeen nähnyt, mutta kun kerta heillä koneella on niin ei siinä silloin mitään.

tet

Hyperaktiivi
Edit: sekin oli jännä tuossa sopparissa, että kun eilen koitin tehdä uutta sopimusta ja tuli seinä vastaan, niin verkkoyhtiö sitten kaiveli tiedon, että tuo voimaantuleva Helenin soppari olisi tullut järjestelmään edellisyönä.
Olikohan niin, että uuden sopimuksen voi "virallisesti" tehdä vasta 3 kk ennen vanhan päättymistä. Sopisi varmaan tuohon ajankohtaan, eli 3 kk ennen voimaantuloa on Helenin omista järjestelmistä puskettu tuonne yleiseen järjestelmään jonka muut firmat näkevät?

JreM

Jäsen
Itse en oo koskaan ollut Helenin asiakas, mutta vuosi sitten soittivat ja tyrkyttivät vastikään alkaneen 24kk:n sopimuksen perään uutta sopimusta. Itsekään en tilauksia tee puhelimessa, mutta tuo nyt jostain syystä tuli otettua. Ihan kiva kuitenkin, kun:
Suomisähkö CO2-vapaa 24 kk
- Perusmaksu: 0.00 €/kk ensimmäiset 12 kk
- Perusmaksu: 3.00 €/kk loppujakso
- Energiamaksu: 4.39 c/kWh

Eli 11/2020 tehty sopimus, jossa aloitus vasta 1/2022

kakesa

Aktiivinen jäsen
Tuli uusi vuoden sopparitarjous 1.1-22- 31.12-23
Kausisähkö:
Perusm. 0€/kk
Talvipäivä 9,05
Muu aika 7,68
Nyt vielä vuoden loppuun voimassa:
Perusm. 1€/kk
Talvipäivä 5,67
Muu aika 4,48
En tiedä, vois olla pienen kilpailutuksen paikka.

Arnold

Amatöörimäinen puuhastelija
Liekö jotkut epärehelliset provikkamyyjät, jotka kaivavat jostain järjestelmästä satunnaisten asiakkaiden tiedot ja tekevät heille noita "haamusopimuksia".
Itsellekin kävi niin pari vuotta taaksepäin, olikohan GNP Energylle tehty. Tieto tuli minulle ainoastaan sitä kautta, kun voimassa olevalta sähkön myyjältä tuli tekstiviesti sopimuksen päättämisestä. Olihan siinä vähän selvittämistä eikä GNP:n aspaan ei meinannut saada millään yhteyttä mutta sain peruttua muutoksen.

jmaja

Hyperaktiivi
Yleensähän eivät tee noita soppareita yli 3 kk päähän, mutta tuo mun on kuulemma kirjattu syksyllä -20.
Kevät-syksyllähän 2020 oli pilvin pimein noita n. 4 snt/kWh 24 kk tarjouksia 0-4 €/kk maksuilla. Itse tein kaksi 24 kk sopimusta silloin. Ovat siis voimassa vielä kesään -22. Tuolloin oli myös mahdollista joissain tarjouksissa ottaa liittymä käyttöön vasta paljon myöhemmin.

kakesa

Aktiivinen jäsen
5,75(sis alv) Kokkolan energia. Vuoden soppari. Voipi olla että tuohon tartun. Toinen hyvä paikallinen 3v sopparitarjous 6,20(sis alv) hyvä tuokin mutta viittiikö sitoutua pitkäksi aikaa kun voipi olla että hinnat lähtevät talven jälkeen taas laskusuuntaan.

TJAP

Aktiivinen jäsen
Itselläni on Vattenfall:n tarjous:
Jatkosopimuksen tiedot
Sähkösopimus: Ilmasto Mix 24 kk
Perusmaksu: 1,99 eur/kk
Energianhinta: 6,69 snt/kWh

Tuskin otan tuota. Tänään katsoin netistä ja hiukan näyttäsi olevan laskussa hinnat.
Lumo_tarjous.jpg

Mikkolan

Vakionaama
Vatenfall pommittaa puhelimitse, tekstareilla ja sähköpostilla:

Vastaathan viimeistään 20.1.2022.
Jatkosopimuksen tiedot

Sähkösopimus: Ilmasto Mix 24 kk

Perusmaksu: 1,99 eur/kk

Energianhinta: 6,59 snt/kWh
Tähän tartun, siis tuohon "viimeistään" päivämäärään ;) Siihen mennessä taatusti hinnat muuttuvat, mihin suuntaan sitä ei varmaan kukaan tiedä. Jos denialistien ennustus pitää paikkansa ja tulee kylmähkö talvi niin hinnat voi olla pilvissä.

Viimeksi muokattu:

TJAP

Aktiivinen jäsen
Voi olla, että oli virhe mutta otin tämän: https://www.helen.fi/kampanjat/black-friday

Edit. Varmaan vielä kyttäilen muita Black Friday tarjouksia ja kun tässäkin on 14 päivän peruuttamisoikeus, niin voin vaihtaa jos tulee halvempi tarjous. Lisäksi 50€ pääsee sopimuksesta vielä myöhemminkin irti:

Sopimus tulee voimaan tässä vahvistuksessa mainituin ehdoin, mikäli asiakas ei huomauta vahvistuksen sisällöstä kolmen viikon kuluessa tämän vahvistuksen päiväyksestä. Jos asiakas purkaa sopimuksen kiinteähintaisen jakson aikana jostain sellaisesta syystä, jota ei ole mainittu sopimusehdoissa, Helen Oy:llä on oikeus periä sopimussakkona 50 eur, jos käyttöpaikan sähkönkulutus vuodessa on korkeintaan 10 000 kWh ja 200 eur, jos vuosikulutus on yli 10 000 kWh.

Viimeksi muokattu:

TJAP

Aktiivinen jäsen
Oomilla aukesi 1000 ensimmäiselle Black Friday tarjous: https://oomi.fi/blackfriday/ 5,95 c/kWh, Perusmaksu: 0,00 €/kk, Max. 5 000 kWh asti. Vaihdoin siihen ja peruin hiukan kalliimman Helenin tarjouksen. Otin vielä vaihtoturvan mukaan.

Sopimuksen kesto: 24 kk
Mittaustapa: Yleissähkö
Tuote: Oomi Kiinteä 24 kk
Energia: 5,95 c/kWh
Perusmaksu: 0,00 €/kk
Lisätuotteet: Oomi Vaihtoturva 3,90€/kk

Laitoin saman tuonne Black Friday https://lampopumput.info/foorumi/threads/black-friday-2021-tarjoukset.32449/#post-495559 ketjuun, niin saadaan foorumilaisille tarjous hyödynnettäväksi.

Viimeksi muokattu:

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tarjous yli 5000 kWh/a kuluttaville

"Oomi Kiinteä 24 kk -sähkösopimus mainioon hintaan 6,69 c/kWh ja perusmaksut 0 € koko sopimuskauden ajan!
Voit tarttua tarjoukseen, kun sopimuksesi alkaa tämän vuoden puolella ja sähkönkulutuksesi on maksimissaan 40 000 kWh vuodessa."

Lauri H

Aktiivinen jäsen
Hmm, kai tämä tähän ketjuun kuuluu?
Kotimaan Energialta pörssisähköä ilman marginaalia, kk-maksu 4,99€. Tuskin tuohon kenenkään kannattaa tarttua kuitenkaan?

JreM

Jäsen

24 kuukautta(Green Friday)
Vesi: 5,79 snt/kWh, 3,99 €/kk
Tuuli: 6,09 snt/kWh, 3,99 €/kk
Aurinko: 6,09 snt/kWh, 3,99 €/kk

mobbe

Vakionaama
Oomi kiinteä 24kk 5,95c/kWh, 0,00 €/kk alle 5000 kWh kulutukselle.

Black friday tarjous voimassa vielä tänään (ilmeisesti 1000 ensimmäiselle? sain juuri lukittua)

Onnittelut hyvästä sopimuksesta!Outoa että vähän kuluttavalle tarjotaan halvempaa kwh-hintaa kuin paljon kuluttava kertonee siitä että sähkönmyymisessä ei päde normaalit markkinatalouden lait kun olettaisi että kun ostat paljon maksat suhteessa vähemmän

pelzi_

Vakionaama
Erikoista kyllä kun kuukausimaksu on nolla, muuten toki se selittäisi, pikkuyksiössä kk-maksu lienee katteesta suurin osa. Mutta kyse lienee tappiollisesta kampanjasta ja halutaan rajoittaa tappion määrää.

hanks

Aktiivinen jäsen
Erikoista kyllä kun kuukausimaksu on nolla, muuten toki se selittäisi, pikkuyksiössä kk-maksu lienee katteesta suurin osa. Mutta kyse lienee tappiollisesta kampanjasta ja halutaan rajoittaa tappion määrää.
Hirsihuvilaan otin tämän, yritetään pitää ILPillä kulutus alle tuon 5000 kWh vuodessa. Ehdoissa ei kyllä sanottu mitä tapahtuu jos menee yli. No tuskin kuitenkaan.

jiikoo

Vakionaama

Kyllähän tuossa on todella hyvät katteet 5,95 snt/kWh hinnalla. Esimerkiksi vesivoimalla tuotetussa sähkössä omakustannushinta on noin 1,5 senttiä per kWh ja Suomen vanhoissa ydinvoimaloissakin se taitaa olla alle 2 senttiä per kWh.

Oomin sivuilla lukee noin:

"Myymämme sähköenergian alkuperäjakauma vuodelta 2020:

Fossiiliset energialähteet ja turve 29,47 %
Uusiutuvat energialähteet 33,10 %
Ydinvoima 37,43 %"

Sitä en tiedä mikä osuus tuosta uusiutuvista on mitäkin uusiutuvaa.

Oomin sivulla lukee myös noin:

"Sähköntuotannon keskimääräiset hiilidioksidin ominaispäästöt: 168,78 g/kWh"

Sitä en tiedä miten nuo CO2 päästöt on laskettu ja onko esimerkiksi tekoaltaiden CO2 (ja metaanipäästöt) huomioitu laskelmassa mitenkään. Eihän se metaani (CH4) tietenkään ole hiilidioksidi, mutta eräs toinen sähköfirma mainostaa hiiletöntä sähköään ja "unohtanut" kokonaan esimerkiksi nuo tekoaltaidensa metaanipäästönsä ilmaan, joissa on taatusti hiiltä.

puuteknikko

Vakionaama
Sitä en tiedä miten nuo CO2 päästöt on laskettu ja onko esimerkiksi tekoaltaiden CO2 (ja metaanipäästöt) huomioitu laskelmassa mitenkään. Eihän se metaani (CH4) tietenkään ole hiilidioksidi, mutta eräs toinen sähköfirma mainostaa hiiletöntä sähköään ja "unohtanut" kokonaan esimerkiksi nuo tekoaltaidensa metaanipäästönsä ilmaan, joissa on taatusti hiiltä.
Ja metaanihan on pahempi kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi, että hienoa viherpesua :bileet:

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Outoa että vähän kuluttavalle tarjotaan halvempaa kwh-hintaa kuin paljon kuluttava kertonee siitä että sähkönmyymisessä ei päde normaalit markkinatalouden lait kun olettaisi että kun ostat paljon maksat suhteessa vähemmän
No näinhän se on about aina ollut, joka on tullut jo 10+ vuoden aikana tässä OKT-asukkina varsin hyvin huomattua :mad:

Tosin vielä on joillain noita porsaanreikiä sopimuksissaan s.e. nuo tarjouskoneet voi laittaa hakemaan vaikka 4MWh kulutuksella ja näin saa aika hyvätkin tarjoukset esiin. Sieltä sitten itse sopparia kaivelemaan, onko siellä mitään mainintaa tuosta rajasta. Joillain sähkömyyjillä meinaan ei ole ja näin se sopparikin syntyy mustaa valkoisella s.e. hintoja siinä on vain tuo yksi ja ainut ilman minkäänmoista kulutusrajaa :p

Mikkolan

Vakionaama
Vuosikulutuksen utelu on "profilointia" varten. Kerrostaloasujan kulutus voisi olla 6000 kWh/v, joka on tasainen ympäri vuoden. Kun taas sähkölämmittäjällä suurin kulutus ajoittuu ajankohtaan, jolloin sähkönkulutus ja -hinta ovat yleisesti korkealla.
Suurkuluttajilla pakkaspäivien kulutus ei suuresti poikkea normaalista.

Samppu55

Tulokas
Tein pitkän pohdiskelun jälkeen sopimuksen (3 vuotta) Syyskuussa Herrfors:lle.
Kk = 0€
Päivä = 5,60c
Yö = 4,25
Tarjous poistui melko nopeasti (ja tämän jälkeen ((sahkonhinta.fi)), lisättiin: Myyjällä on oikeus muuttaa hintaa..), Mulla tätä ei ollut, kun sen hyväksyin.
Saapi nähdä, kumpi hyötyy pitkällä juoksulla.. Veikkaan että artisti maksaa..
Tosiaan OK-talo, 125m2 + talli 40m2, Turku ja kulutus n 16k/kwh

Back
Ylös Bottom