Sähkön tarjoushinta NYT! - Keskustelut ja tarjoukset

Piipa

Aktiivinen jäsen
Hmm... jaksaisiko laskea... Lumme energialla 24kk 4,95ckWh + 0€/kk ..... tai ..... 24kk 5,09c/kWh + 1€/kk (lokakuusta sopimus alkamaan) ja jälkimmäisestä tulisi S-bonuksia. Tuo S-bonus voi maksaa itsensä takaisin jos sähkölasku nostaa yli seuraavan bonusrajan.

Kiikun kaakun kumpi.
Itse mietin samaa. Meillä kertyy bonuksia paljon (bensat, ruuat, vakuutukset.......) Että pitäiskö vielä laittaa sähkökin mukaan ketjuun.

Mikki

Hyperaktiivi
Itse mietin samaa. Meillä kertyy bonuksia paljon (bensat, ruuat, vakuutukset.......) Että pitäiskö vielä laittaa sähkökin mukaan ketjuun.

Minä kallistuin tuohon bonus-systeemiin. Meillä kanssa on LähiTapiolassa vakuutukset ja muutenkin prisma pääasiallinen ruokakauppa, että samaan sotkuun tuo sähkökin meni. 1.10. alkaa.

rawpower

Aktiivinen jäsen
Pitäisiköhän tuohon lumpeen kampanjaan tarttua? Ei taida olla tällä hetkellä parempaa luvassa. Oletteko saaneet soittokierroksella yhtiöiltä parempia tarjouksia vai onko tuo kilpailuttajan tarjoama lista parasta mitä saa.

Taidan kysyä nykyiseltä myyntiyhtiöltä vielä tarjouksen alkamaan 1.11.21 ja sitten voisi harkita tuota Lummetta. Periaatteessa tässä ei vielä kiire ole, mutta pörssihinnat on todella korkealla ja tuskin enää laskevatkaan.

P

Poistunut käyttäjä 16081

Vieras
Itse tartuin. Kahden vuoden aikana tulee n. 170eur halvemmaksi kuin nykyinen 2v sopimus (4,99kwh + 4.05kk).
Lumme pitäisi astua voimaan 1.12.

rawpower

Aktiivinen jäsen
Lumme energialla edelleen se 4,95c/kWh 0€/kk 24kk tarjous olemassa.
Nyt oli näköjään eilen katsottuna noussut tuon linkin tarjouksen hinta 5.14c/kwh 0eur/kk

Saapas nähdä miten käy saako enää tuolla 4.95c/kwh hinnalla vaikka se oli vielä sopimuksen tehdessä voimassa sivuilla. Itse tein linkin kautta sopimuksen 23.7.21 ja silloin oli vielä 4.95c/kwh ja 0eur/kk. Sähköpostiin tuli tilausvahvistus. Sähköpostissa maininta, että lähetään erillinen vahvistus noin 2 arkipäivässä. Ei ole mitään kuulunut vielä. Eilen laitoin lumpeelle sähköpostia, mutta vastausta ei kuulunut.

rawpower

Aktiivinen jäsen
Kait se hinta siinä email tilausvahvistuksessa on präntätty, pakko olla se vanha hinta!
Ei näy mitään hintoja siinä tilausvahvistuksessa. Sanotaan vain, että 2 arkipäivän kuluessa kun myynnin siirto vahvistettu siirtoyhtiölle tulee sähkösopimus emailiin. Voihan se olla kun sopimus alkaa vasta 1.11. niin sen vuoksi ei ole vielä tullut. Mutta saas nähdä saanko tuon 4.95c/kwh vai mitä sieltä tulee.

puuteknikko

Vakionaama
Eiköhän sieltä se alempi hinta tule. Itse tein viimeksi Lumme Energian kanssa sopparin melkein vuoden päähän ja vahvistus tuli vasta noin kuukautta ennen sen alkamista, hinta se mitä pitikin. Vakiovastaukset tietysti olettaa, että sopimus on alkamassa lähiaikana.

rawpower

Aktiivinen jäsen
Eiköhän sieltä se alempi hinta tule. Itse tein viimeksi Lumme Energian kanssa sopparin melkein vuoden päähän ja vahvistus tuli vasta noin kuukautta ennen sen alkamista, hinta se mitä pitikin. Vakiovastaukset tietysti olettaa, että sopimus on alkamassa lähiaikana.
Joo näin se meni. Eilen tuli sopimus sähköpostiin hinnalla 4.95snt/kwh ja 0e/kk. Selvisi, että voivat sopimuksen lähettää verkkoyhtiölle vasta kun 3kk sopimuksen alkamiseen ja pitää odottaa että verkkoyhtiö vahvistaa sopimuksen alkamisen. Tämän jälkeen sitten lähettävät kuluttajalle.

Taisi tulla tehtyä hyvään aikaan tuo sopimus. Ei taida enää mistään saada alle 5snt/kwh hintoja poislukien tuo Energia 247 ekowatti plus 3kk ajalle 4,79 snt/kwh

Viimeksi muokattu:

rawpower

Aktiivinen jäsen
Tuota olen kyttäillyt seuraavaksi pätkäksi mutta en vielä tilannut. Ilmeisesti ihan asiallinen firma kuitenkin vai onko kellään erilaisia kokemuksia?
Ei ole itsellä kokemusta, mutta pikaisella googlauksella löytyi tämmöistä.

Protestilistallakin on. Suhtautuisin suurella varovaisuudella jos tämmöistä tietoa liikkuu myyjästä.

Lappanen

Hyperaktiivi
^ Ei mitään riskiä, jos vahvistuksessa mainittu kiinteä hinta määräajan jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana ja laskutus on jälkikäteen toteutuneen kulutuksen mukaan.

Edit. No ainoa riski voi olla, että firma menee konkkaan jolloin joutuu etsimään uuden sähkönmyyjän kesken kaiken..

Siikki

Aktiivinen jäsen
Nyt paras (lokakuussa alkavia):
Lumme 5,14snt + 0€/kk. S-bonuksen kanssa pompsahtaa hinnat jo liikaa.

Kilpailuttaja.fi kautta olisi Helen 5,37snt +0€ pikkaisen alakanttiin kulutuksen laittamalla. Tuossa sopimus loppuisi kesäkuun lopussa 2023, mikä ei välttämättä lainkaan huono juttu olisi.

rawpower

Aktiivinen jäsen
^ Ei mitään riskiä, jos vahvistuksessa mainittu kiinteä hinta määräajan jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana ja laskutus on jälkikäteen toteutuneen kulutuksen mukaan.

Edit. No ainoa riski voi olla, että firma menee konkkaan jolloin joutuu etsimään uuden sähkönmyyjän kesken kaiken..
Juu. Eiköhän tuon uskalla ottaa. Itsellä vähän vaan nuo kommentit edellisen viestin ketjussa laittaa hälytyskellot soimaan (vaikka onkin suomi24) Esim. jos Asiakaspalvelua ei saakaan ongelmatilanteessa kiinni kuin 1-2 viikon päästä niin se alkaa ketuttamaan ja tuo vaan lisätyötä ja murhetta.

Suurin osa kommenteista tosin 2017-2018 eli voi olla, että ovat parantaneet palveluaan.

Arnold

Amatöörimäinen puuhastelija
Enää listalta ei löytynyt protestia. Kai tuollaisen sisäänheittosopparin uskaltaisi ottaa, kunhan tiedostaa sen olevan sellainen ja määräajan jälkeen hinnat ovat jotain ihan muuta... Varmaankin ihan sama bisneslogiikka kuin nyt alla olevalla Vihreällä Älyenergialla.

MarkkuJ

Aktiivinen jäsen
Moro

Ihan samoja ajatuksia oli kun joku kuukausi sitten itsekkin vaihdoin myyntifirmaa,tutkiskelin noista halvimpaa sähköä myyvistä firmoista kommentteja netistä ja totesin että jos muutama kymppi vuodessa maksamalla enemmän hyvämaineiseen firmaan säästyy mahdolliset epäselvyydet niin päädyin Wattenfallin vajaaseen 4 snt kk 0 € .

VesA

In Memoriam
Eikös tässä viimeisimmässä tuon maineisen yhtiön tapauksessa käynyt niin, että firman toiminta lakkasi melko äkkiä kun kävi ilmi että verot oli jätetty maksamatta. Siinä ei sitten enää ole aikaa odotella hyviä hintoja vaan on pakko ottaa heti joku soppari sillä hinnalla joka on tarjolla.

Lappanen

Hyperaktiivi
Eikös tässä viimeisimmässä tuon maineisen yhtiön tapauksessa käynyt niin, että firman toiminta lakkasi melko äkkiä kun kävi ilmi että verot oli jätetty maksamatta. Siinä ei sitten enää ole aikaa odotella hyviä hintoja vaan on pakko ottaa heti joku soppari sillä hinnalla joka on tarjolla.

Tuossa tapauksessa itse ottaisin jonkun toistaiseksi voimassa olevan, eiköhän viikossa löydy se itseä miellyttävä sen hetken edullisin määräaikainen. Ei varmaan montaa euroa tulisi extraa tuosta.

fraatti

Hyperaktiivi
Moro

Ihan samoja ajatuksia oli kun joku kuukausi sitten itsekkin vaihdoin myyntifirmaa,tutkiskelin noista halvimpaa sähköä myyvistä firmoista kommentteja netistä ja totesin että jos muutama kymppi vuodessa maksamalla enemmän hyvämaineiseen firmaan säästyy mahdolliset epäselvyydet niin päädyin Wattenfallin vajaaseen 4 snt kk 0 € .

Itse olen tehnyt aivan samalla tavalla. Kyseenalaisen maineen firmat olen kiertänyt suosista kaukaa.

Alfonzo

Aktiivinen jäsen

Liitteet

• KokkolanEnergia.jpg
    KokkolanEnergia.jpg
    53,9 KB · Katsottu: 132

Pelus

Aktiivinen jäsen
Tuo on hieman harhaanjohtava sivusto kun ei sitä sopimusta kuitenkaan voi tehdä tuota kautta
Tuo on juurikin sitä! Kun omaa liittymääni katselin, soitin tuonne Kokkolan Energiaan ja annoin itselleni kertoa että k.o. yrityksellä ei ole mitään yhteistyötä moisen sivuston kanssa. Sanoi että paljon on yhteydenottoja tullut ja kaikille on joutunut selittämään että miksi ei tuohon hintaan sähköä saakaan.

Siikki

Aktiivinen jäsen
Juu, nuo hinnat ei pidä tuolla sähkönvertailu.fi yhtään kutinsa. Tuolla tarjoavat halpaa hintaa ja sitten ilmoitus, että ei onnistukaan tehdä sopimusta, mutta tässä olisi tällainen toinen. Tietysti selvästi kalliimmalla tai noita "3kk halvalla ja sitten hinnat kattoon". Oikeastaan ainoat luotettavat on nämä, enkä muita edes kehtaa katsellakaan:

Alemmassa joutuu tosin raakkamaan noita vähän oudompia firmoja pois välillä. Kilpailuttajan kautta olen itse aina noita katsonut ja sitten soittanut ko. yhtiöön. Aina on onnistunut noin.

Arnold

Amatöörimäinen puuhastelija
Kokkolan energialta 4,95snt/kwh ja 0€/kk. 12kk määräaikainen.

Näköjään tämä tarjous löytyy vain tuolta sahkovertailu.fi -sivustolta, eikä siihen voi edes tarttua. Tee sopimus -nappia klikatessa tulee seuraava:
Et voi vielä tehdä palvelumme kautta sopimusta Kokkolan Energia Oy:n kanssa, mutta suosittelemme tekemään sopimuksen Ilmatar:n kanssa, jonka vastaava tarjous on vain 48 euroa enemmän vuodessa.

Telehell

Aktiivinen jäsen
Lumme Energialta päättyy määräaikainen 4.11snt/kwh/0€kk soppari ens viikolla. Kilpailutuksen perusteella halvinta oli jatkaa Lumme energialla, chatin kautta vinguttamalla 12kk soppari 4,91snt/kwh/2€kk, omalla kulutuksella tulee siis 5,07snt/kwh sis.kk maksun.

Onhan tuo melkoinen nousu vanhaan sopimukseen, mutta minkäs teet. Ei kehtaa 24kk soppareitakaan tehdä, kun voisi olettaa Olkiluodon laskevan hintaa..

Stefa

Aktiivinen jäsen
Vattenfall tarjosi vanhaan soppariin jatkoa 2,5 e/kk ja 6,69 c/kWh. Ei taida jatkua asiakkuus.. Vanha oli 0 e/kk ja jotain inan yli 5 c/kWh.

Lappanen

Hyperaktiivi
On kyllä törkyhintoja tarjolla kun käy suoraan myyjien sivuilta katsomassa tarjouksia. Hintahaarukka oli 6-9 s/kWh ja pahimmissa vielä kuukausimaksut päälle.

Kai jotkut noihinkin sitten tarttuu.. Helposti saisin tuplattua sähköenergian ostohinnan jos eiän tietäisi halvemmista tarjouksista.

DrPaiN

Aktiivinen jäsen
Täällä lukittiin Lumpeen 4,89snt/kWh + 1,99e/kk seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 1.10. -->
Oli jo toukokuussa tullut jatkotarjous pitkällä voimassa ololla... ja kun hinnat näytti olevan ylös niin piti tarttua tuohon. Aluksi ajattelin odotella halvempia tarjouksia kesälle, mitä ei sitten tullut.... tai ehkä joku parempikin jossain vaiheessa oli, mutta ei tuntunut silloin riittävän hyältä...

rawpower

Aktiivinen jäsen
Joo-o tänävuonna taisi saada parhaimmat tarjoukset touko-kesäkuussa. Nyt nousussa jo. Itse sain tuon lumpeen 24kk 4,95/kwh 0e/kk. Katsotaan sitten taas 2023 mikä on ollut hintakehitys.

Siikki

Aktiivinen jäsen
Juu, ajattelin, että loppukesällä saa hyviä tarjouksia, mutta noususuuntaa oli vaan. No nyt mennään Helenillä tuollaisella 21kk sopparilla kesäkuulle 2023. Hinnaksi jäi jopa, 5,37snt/kWh / 0€kk. Lumpeelta olisi saanut 5,29 mutta en jaksanut alkaa kikkailemaan, kun ei tullut aikaisemmin tartuttua alle 5snt hintoihin. Eipä näissä määräaikaisissa juuri mitään säästä tai häviä, pari-kolmekymppiä tuosta tulee eroa, mutta jos ottaisi noita Lappasen mainitsemia törkyhintaisia, niin kyllä siinä varmaan parisensataa ottaisi takkiin per vuosi. Pienellä vaivalla kaikki säästöt kotiapäin.

Lauri H

Aktiivinen jäsen
On kyllä törkyhintoja tarjolla kun käy suoraan myyjien sivuilta katsomassa tarjouksia. Hintahaarukka oli 6-9 s/kWh ja pahimmissa vielä kuukausimaksut päälle.

Kai jotkut noihinkin sitten tarttuu.. Helposti saisin tuplattua sähköenergian ostohinnan jos eiän tietäisi halvemmista tarjouksista.
En kyllä itsekään aikanaan kerrostaloyksiössä alle 1500 kWh:n vuosikulutuksella kovin paljoa vaivaa viitsinyt nähdä sähkösopimusten kilpailuttamisessa.. Perusmaksut olisi toki kannattanut kilpailuttaa pois näin jälkiviisaasti ajatellen, mutta kWh-hinnalla ei vuositasollakaan olisi ollut kuin 75€ ero vaikka kWh-hinnan ero olisi 5 snt soppareiden välillä. Nykyään kun vuosikulutus on okt-talossa ollut 20000 kWh molemmin puolin niin oon kyllä pyrkinyt joka sentin ottamaan laskusta pois, minkä vain oon kyennyt.

Sähköyhtiöille taas tilanne lienee hieman eri, kun noita pienen kulutuksen kerrostaloasuntoja on asiakkaina aikamoinen massa ja heille se varmasti sopii jos nämä eivät hinnasta jaksa välittää em. syystä.

iqo

Vakionaama
Täällä lukittiin Lumpeen 4,89snt/kWh + 1,99e/kk seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 1.10. -->
Tuo on varmaan tässä ajassa ihan hyvä soppari.

Minulla loppuu Lumpeella tasan kuukautta aiemmin ja oma "jatkotarjoukseni" oli 5,09c + 1,99e. En kyllä ymmärrä spot-hintoja ja futuureita katsomalla, miksi huhtikuussa sai huonomman tarjouksen. Ei ottanut chattikään siihen kantaa, eikä tietenkään parantanut tarjoustaan. Jouduin sitten lukitsemaan tuon, kun ei viitsi syksyn tullen jäädä odottelemaan enää hintojen kääntymistä. Harras toive elää edelleen, että seuraavaa sopimusta tehdessä OL3 jo lykkäisi sähkö verkkoon ja viivästykset olisivat ohi. Lienee turha toivo...

VesA

In Memoriam
OL3 sähköä pitäisi alkaa tulla verkkoon marraskuussa - tehoja nostellaan varovasti portaattain kunnes todetaan että hyvä on. Sitten tehdään turbiinihuolto ja aloitetaan virallinen tuotanto kevään korvalla. Eli sähkönhinnassa voi olla eloa jo tämän vuoden puolella:

1-2 TWh on suunniteltu tuotettavan 2021 viimeisellä vuosineljänneksellä ja 1-2 TWh vuoden 2022 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Säännöllinen sähköntuotanto alkaa 28.3.2022.

Back
Ylös Bottom