Skyworth-ilmalämpöpumput

Onko selvinny ketkä tämän pumpun on saanut että onko tämä kapilaari vai EEV venttiili kone?
Kytkentäkaaviossa ei kyllä ollut piirretty mitään sellaista, joku "reactor" siellä on mutta mitään paisuntaventtiiliä ei löytynyt.

1584688586220.png

Viimeksi muokattu:
Kapillaarikoneet on erittäin huonoja lämmitys-invertterikäytössä pakkasella, koska piiristä ei löydy minkäänlaista tasapainotilaa.
Kyllä niistä löytyy useitakin tasapainotiloja (kompressorin taajuutta ja etenkin sisäpuhaltimen nopeutta säätämällä), mutta harvoin sellaista, jossa lämmitystarve ja sisäyksikön kennon lämpötila osuisivat lähellekään lämmitystehon ja sisäyksikön kennon lämmönluovutuskyvyn ja puhaltimen tehon sallimaa parasta tuottosuhdetta vastaavaa.

Onko laitteesta uusia kokemuksia?
Tänään tuli pihaan tuollainen 12-malli.
Ja mitäs tuo kapillaari meinaa käytössä?
Verstaaseen tarkoitus laittaa, mutta jos on hyvä niin rintamatorppaankin voisi harkita.

Onko laitteesta uusia kokemuksia?
Tänään tuli pihaan tuollainen 12-malli.
Ja mitäs tuo kapillaari meinaa käytössä?
Verstaaseen tarkoitus laittaa, mutta jos on hyvä niin rintamatorppaankin voisi harkita.
Päivän kokemuksella sanoisin ettei varmaan ole maailman hiljaisimpia mutta toisaalta ei ole pitempää kokemusta "merkki laitteistakaan". Sisäyksikkö liikuttaa kyllä aika paljon ilmaa, jos sen säätää minimiin niin...

Minulla on kyllä laite sellaisessa paikassa missä äänet ei välttämättä vaimennu.
1588753098663.png

Nuo kitarat ja Piano voi kyllä olla vaarassa. Lämmityksellä ilma on kuivaa ja jäähdytyksellä kosteaa (noin lähellä sisäyksikköä).
Jäähdytys kyllä kuivattaa ilmaa mutta eikös kosteus ole korkea ennen kuin (kylmä) ilma sekoittuu ja lämpenee huoneilman kanssa?

Nuo kitarat ja Piano voi kyllä olla vaarassa. Lämmityksellä ilma on kuivaa ja jäähdytyksellä kosteaa (noin lähellä sisäyksikköä).
Jäähdytys kyllä kuivattaa ilmaa mutta eikös kosteus ole korkea ennen kuin (kylmä) ilma sekoittuu ja lämpenee huoneilman kanssa?
Saas nähdä, on mietitty...

Lämmityksessä ilman absoluuttinen kosteushan ei muutu miksikään ja jäähdytyksessä kondensoituu/kuivuu jonkun verran koko ajan, tulee varmaan kuitenkin olemaan päällä koko ajan eli sellaista jatkuvasti äkkiä edestakaisin seilaavaa ilman absoluuttista kosteutta ei luulisi tulevan?

Ultimaattisen 13 Arctic Wifi pumpun tilasin ja arpajaisista pihalle tipahti Skyworth SMVH12A-3C1A3NG ja SMVH12B-3A2A3NG yksiköt ;D. Kurkkasin sisäyksikköön ja pohjavastus oli asennettu aika... hmm.. hassun näköisesti, kuten täälläkin oli jo kerrottu. Mutta en ole varma miten se kannattaisi tai pitäisi laittaa. Voisiko joku ystävällinen laittaa esimerkillisestä suorituksestaan kuvan?

Viimeksi muokattu:
Tämmöinen siitä pohjavastuksen reitistä sitten tuli. Tiedä onko se parempi, mutta huonompi ei voi olla.
Skyworth sulatuskaapeli.jpg

Tämmöinen siitä pohjavastuksen reitistä sitten tuli. Tiedä onko se parempi, mutta huonompi ei voi olla.
Pitäisi saada kennon alle ja/tai molemmin puolin kennoa. Sulanut vesi ei saa eksyä kennon alta mihinkään ennen poistumisreikiä.

Puhaltimen etupuolista aluetta on turha lämmitellä. ;)
WP_000382_zpsaca25d8a.jpg

nord_aslak-jpg.52642

Viimeksi muokattu:
Noin käytänössä voisi tehdä kaksi asiaa, kun tuo on muuten noin pätevästi jo kiinni:

- sen viimeisen lenkin joka kurvaa vasemmasta reunasta etualalle voisi kääntää kulkemaan kennon alareunaa vaikka sen nykyisen vedon päällä tai vaikka niiden valkoisten klipsujen takaa.
- vastusta pitäisi vähän löysätä niin että se on kiinnityspisteitä lukuunottamatta irti metallista. Vastuksen teho ei riitä pitämään peltiä lämpimänä - se pitää itsensä lämpimänä ja kun 0-asteista sulatusvettä tulee myös sen lämpimänä juuri senverran että vesi ehtii ulos.

Vettä ei toivota meneväksi kuin kahdesta kennon alla olevasta reiästä, mutta voi tuon reitin keskireiälle jättää lämmitetyksi.

Kiitoksia neuvoista, muutan reittiä vielä kerran. Tuleeko ylikuumenemisongelmia, jos vastukset on vierekkäin kuten Kataikon tekeleessä?

Aika loistava käyttöohje ;D Manuska kertoo esim. eco-tilasta ainoastaan, että kaukosäätimen eco-painikkeella asetetaan pumppu eco-tilaan :rolleyes: Mutta asiaan..

Kun painetaan kakesta mode ja + pohjaan (low temperature mode), sisäyksikkö ilmoittaa näytöllään "LA". Onko pumppu tuolloin 8 asteen ylläpitotilassa?

Mikäs on manuskassa mainittu ajastettu sulatus, pitääkö tämä olla päällä koko ajan vai osaako se automaagisestikin sulatella?

Jaa, oli näitä asioita muutkin aiemmin jo taivastelleet...

Aika loistava käyttöohje ;D Manuska kertoo esim. eco-tilasta ainoastaan, että kaukosäätimen eco-painikkeella asetetaan pumppu eco-tilaan :rolleyes: Mutta asiaan..

Kun painetaan kakesta mode ja + pohjaan (low temperature mode), sisäyksikkö ilmoittaa näytöllään "LA". Onko pumppu tuolloin 8 asteen ylläpitotilassa?

Mikäs on manuskassa mainittu ajastettu sulatus, pitääkö tämä olla päällä koko ajan vai osaako se automaagisestikin sulatella?

Jaa, oli näitä asioita muutkin aiemmin jo taivastelleet...

Ja sitä Sleep tilaa en oikein ymmärtänyt, mihin sitä tarvitaan. Ja clean toimintoa ei taida olla vaikka sille on nappula :rolleyes:

Tarkoittaakohan clean-tila kennon kuivatusta eli napin painalluksen jälkeen puhaltaa 10 minuuttia ja sitten sammuu.

Tarkoittaakohan clean-tila kennon kuivatusta eli napin painalluksen jälkeen puhaltaa 10 minuuttia ja sitten sammuu.
Varmaan teoriassa näin, minulla se ei vaan piippaa kun painaa Clean eli oletan ettei ota käskyä vastaan (ainakaan jäähdytys moodissa). Eikä tunnu silloin sammuttavan kompuraa jäähdytysmoodissa.

Toinen ärsyttävä juttu on suuri epätarkkuuus lämpötilojen suhteen, esim huoneen lämpötila voi kakesta mitattuna olla 21 ja seinämankelista (vai mistä se mittaa) 23, appista tarkastettuna. En tiedä onko "merkkilaitteissa" puolen asteen tarkkuuksia?

Mökillä oleva Gree (Ultimate) tuntuu muutenkin toimivan paljon hienostunemmin ja esim minimi lämmitys(kompura)teho on todella pieni Skyworthiin verrattuna.

Mites porukalla on pumput toimineet ja minkälaisessa käytössä? Onko eri mallinumeroita tullut vai onko kaikki tuota samaa, mitä janti ekalla sivulla tarjosi? Mulle tuli kans smvh12b-3a2a3ng. Ei oo vielä asennettu autotallin lämmittimeksi, niin osaa sanoa mitään kyseisestä vehkeestä, paitsi että näyttää samalle, mitä muutkin vastaavat härvelit. Onks nää nyt suht nykyaikaisia vai jotain vanhaa jäähdytin käyttöön tarkoitettua osaa kasattua, jotta hinta pysyy alhaalla? Speksien puolesta näyttää jotenkin aika hyvälle...

Ei taida olla kellään kauheesti kommentoitavaa. :) Mulla pumppu pöhissyt autotallia lämmittämässä nyt ke illasta asti. En oo ehtinyt vielä kWh mittaria asentaa, mut karkea arvio 300w teholla mentäis näissä plussa keleissä yöllä ja pyynti ollut 21c. Mitään muita modeja en edes oo vielä kokeillut ja ääni mun mielestä hyvinkin hienostunut, paitsi että ulkoyksikön kuori vähän resonoi. Muuten ei mitään kummempia.

Kai nämä vähän vanhanaikaista tekniikkaa ovat, mutta ei hintakaan kovin paha ole. Tosin aika moni tälläisen ostava sen varmaan osaa itse asentaa, asennettuna hintaero merkkikoneisiin kutistuu.
Puuseinään ei kannata tätä sitten asentaa, vatkaa sen verran, että matala jyrinä leviää sisätiloihin. Merkkikoneet värisee, tämä tärisee.
Autotallia tämä täällä lämmittelee. Aika näyttää oliko hyvä investointi vai ei.

Kai nämä vähän vanhanaikaista tekniikkaa ovat, mutta ei hintakaan kovin paha ole. Tosin aika moni tälläisen ostava sen varmaan osaa itse asentaa, asennettuna hintaero merkkikoneisiin kutistuu.
Puuseinään ei kannata tätä sitten asentaa, vatkaa sen verran, että matala jyrinä leviää sisätiloihin. Merkkikoneet värisee, tämä tärisee.
Autotallia tämä täällä lämmittelee. Aika näyttää oliko hyvä investointi vai ei.
Joo no mulla oli tiiliseinässä ja kyllä resonoi. Nyt ei resonoi seinä, vaan sisäyksikköön.

Ultimatella viikonlopputarjouksessa Skyworthin pumppuja:

Olisiko tuollainen 09 hintansa arvoinen autotallikäyttöön?
Eiköhän tallissa mene mikä vaan kone, joka toimii sinnepäin ja on tarpeeksi tehokas.
Mitä väliä siellä onko se äänekäs ja seilaako lämpö vähän....

Tuossa eco mallissa ei sitten ole ylläpitolämmitysmahdollisuutta, jos sellasta tarvii. Tai niin ultimatemarket mulle ainakin vastaili, kun kyselin. Ultimate ja ultimatesky mallissa on.

Kylmäaineen määrästä en osaa sanoa. Taitaa olla Ultimatemarketissa aina juhlatarjoukset, mitä nyt tässä seurailin, ennen kun oman pumpun ostin. Mahtokohan se eco 9 malli olla ennen 399e Luulen, että se minimi oli +16astetta. Sama kuin ultimatesky ja pelkässä Ultimatessa, mutta niissä sitten on tuo ylläpito mahdollisuus +8c.

Tämäkin on ihan omaa arvailua, mutta taitaa olla niin, että ne ketkä on tilannut Ultimatesky pumpun, on saanut skyworth mallin ja ne ketkä on tilannut Ultimaten, monelle on tainnut tulla joko skyworth tai Gree.

Näin olen minä tulkinnut. LA = Low Ambient ?
Jos mökillä käyttää tätä tilaa niin pitää olla varovainen puhelimen apin kanssa, en ole löytänyt sieltä mistä saisi tuin LA tilan päälle, eli jos kotona avaa apin, niin taitaa mennä automaattisesti jotakin asteikosta 16-31 päälle. Itselläni ei ihan mahdoton ongelma kun mökki 20min päässä, mutta kuitenkin. Apista olisi muuten mukava tutkailla mökin sisälämpötilaa pitkin talvea.

Toinen ihmetyksen aihe on että pumppu sammuu itsestään ja antaa koodin sisäyksikön näytölle, tarkoittaen puhdistustarvetta. Pumppu asennettu joskus lopputalvesta, ja tätä se on nyt tehnyt pari kertaa runsaassa puolessa vuodessa. Veikkaan että se toimii aikalaskurilla, koska eivät ne suodattiment mitenkään ylilikaisia ole olleet, verrattuna mitä joskus kotona (panasonic) ovat ennenkuin muistaa putsata. Tämä on myös tosi huono juttu jos se keskellä talvea vaan sammuu itsestään, ja tölli kylmenee. Tietääkö joku saako tämän toiminnon jotenkin pois päältä?

Tätä saa kun halvalla ostaa....

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Mikkel, post: 438030, member: 16011"
[/QUOTE]

Suurempi ongelma on mielestäni ettei tällä hetkellä tiedä mitä oikeasti tulee pihaan jos Ultimatelta ostaa jotain, on kaikenlaisia Eco pumppuja ym mistä ei ole mitään teknisiä tietoja ja kuvatkin on yhtä samaa.

Väitetään että se mikä tuli on "parempi" mutta minulle olisi yläkertaan riittänyt 9 koko ja tuli 12 joka nyt käy katkokäyntiä suuren minimitehon takia. No, jäähdytykseen sen varsinaisesti tilasin mutta voisihan samalla rahalla (pienellä) lämmitys toimia paremmin.

Näin olen minä tulkinnut. LA = Low Ambient ?
Jos mökillä käyttää tätä tilaa niin pitää olla varovainen puhelimen apin kanssa, en ole löytänyt sieltä mistä saisi tuin LA tilan päälle, eli jos kotona avaa apin, niin taitaa mennä automaattisesti jotakin asteikosta 16-31 päälle. Itselläni ei ihan mahdoton ongelma kun mökki 20min päässä, mutta kuitenkin. Apista olisi muuten mukava tutkailla mökin sisälämpötilaa pitkin talvea.

Toinen ihmetyksen aihe on että pumppu sammuu itsestään ja antaa koodin sisäyksikön näytölle, tarkoittaen puhdistustarvetta. Pumppu asennettu joskus lopputalvesta, ja tätä se on nyt tehnyt pari kertaa runsaassa puolessa vuodessa. Veikkaan että se toimii aikalaskurilla, koska eivät ne suodattiment mitenkään ylilikaisia ole olleet, verrattuna mitä joskus kotona (panasonic) ovat ennenkuin muistaa putsata. Tämä on myös tosi huono juttu jos se keskellä talvea vaan sammuu itsestään, ja tölli kylmenee. Tietääkö joku saako tämän toiminnon jotenkin pois päältä?

Omassa Skyworthissa appia kestää kyllä käyttää auki ja pysyy LA päällä.

Viimeksi muokattu:
Oma kokemus ILPeistä yleensä ottaen että kaukosäädin/apsi sekakäyttö ei vaan toimi. Viimeiseksi käytetty säätötapa ylikirjoittaa kaikki aikaisemmat asetukset.
Eli kun painat kaukosäätimessä vaikka puhaltimen pykälää isommalle, kaukosäädin lähettää myös lämpötilan, siivekkeiden asennot ja kaiken muun uudelleen pumpulle. Tällöin kaikki apsilla tehdyt asetukset menee taivaan tuuliin.
Jos vielä jommasta kummasta säätötavasta puuttuu jotain säätöjä niin ne menee varmaankin johonkin oletusarvoihin.

Onko jollain hajua saako Skyworthin pumppuja ohjattua Home Assistantilla? Pumpun ohjaus onnistuu Tuya tai Smart Life appsilla sekä Tuya tuki on Home Assistantissa, Tuya tilikin on tehty, mutta en keksi miten pumpu saa HA:een.

Onko jollain hajua saako Skyworthin pumppuja ohjattua Home Assistantilla? Pumpun ohjaus onnistuu Tuya tai Smart Life appsilla sekä Tuya tuki on Home Assistantissa, Tuya tilikin on tehty, mutta en keksi miten pumpu saa HA:een.

Oletko kokeillut Configuration > Integrations > add Integration >Tuya. Itsellä on itse asiassa Panan pumppu, mutta vastaavalla tavalla sain sillä homman toimimaan. Tein nopean testin ja tuolla tavalla ainakin minulla alkoi kysymään Tuya:n tunnusta ja salanasaa.

Vaatinee sen että HACS on asennettu ja muistaakseni tuo Integrations osa tuli Configuration-menun alle jossain tämän syksyn päivityksessä.

Mulla on syksyllä asenettu skyworth 13r32 pumppu 32 neliön autotalliin. Nyt huomasik että pumpun ulkoyksikkö on niin jäässä että ropellin lavat otti jäähän. Mistä tämä vois johtua? Lämpö ollu 16c.
Ps. Millä apilla tuota voi puhelimella käyttää? Itse en löytänyt toimivaa

Mulla on syksyllä asenettu skyworth 13r32 pumppu 32 neliön autotalliin. Nyt huomasik että pumpun ulkoyksikkö on niin jäässä että ropellin lavat otti jäähän. Mistä tämä vois johtua? Lämpö ollu 16c.
Eiköhän syynä ole tämä viime päivien lumituisku.

Samaa huomasin omassa pumpussa, kun tuli pakkaset, että paremmin lähtee sulamisvedet, kun on kaikki tulpat pois. Ja en tiedä miten muilla, mutta itellä ainakin se sulanapitokaapeli oli kyllä kaikkialla muualla paitsi kennon lähellä. Ehti kerran jäätyä vedet kennon alle, ennen kun siirsin sen. Nyt vaikuttais melko hyvälle.

Takaisin
Ylös Bottom