Meinaat siis, että voisi tulla gmail-tilin murtamistieto noihin listoihin, jos olen ihan toiseen palveluun laittanut käyttikseksi gmailosoitteeni ja ko palveluun eri salasanan kuin gmailiini?
Taitaa tulla ihan mitä puppua vaan. Kokeilin omaa sähköpostiosoitettani palveluun https://haveibeenpwned.com/ ja se väitti että se on murrettu. Olen aika vakuuttunut siitä että ei ole.
"Pwned in 1 data breach and found no pastes (subscribe to search sensitive breaches)"
"A "breach" is an incident where data has been unintentionally exposed to the public."
Näyttää siltä, että palvelu haluaa vain myydä turhaa lisätietoa ihmisille, jotka on helppoja pelotella tekemään virheitä.
Sellainen totuuden siemen tuossa luultavsti on, että jossain on joku palvelu, josta sähköpostiosoitteeni on päätynyt tälle listalle. Osoitteen lisäksi on toki murretussa palvelussa käyttämäni salasana voinut paljastua. Jos näin olisi tapahtnut olisi murrettu palvelu siitä minulle ilmoittanut ja pyytänyt vaihtamaan salasanan. Muistan tällaisen joskus tapahtuneen, mutta en ole varma oliko se tämä sähköpostiosoite.
Sähköposti, jolla olen tähän sivustoon kirjautunut ei ollut tuon palvelun mukaan paljastunut, joten täältä tiedot eivät ainakaan vuoda.