Harrastelija
Vakionaama
IMEItäkö tarkoitat numerolla? Vai mikä numero tuohon on linkattu?laitetietona on se vanha numero.
Puhelinnumero ja IMSI kulkee SIMin mukana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
IMEItäkö tarkoitat numerolla? Vai mikä numero tuohon on linkattu?laitetietona on se vanha numero.
Spankin appissa näkyy että linkattu puhelinnumeroon. Tässä tapauksesa puhelinnumero oli se vanha, jo käytöstä poistettu. Spankin appissa oli paikka josta muuttaa varmistusnumero (puhelinnumero) mutta se ei tallentunut vaikka painoi tallenna. Seuravaalla kerralla oli taas se vanha numero johon appi oli linkattu.IMEItäkö tarkoitat numerolla? Vai mikä numero tuohon on linkattu?
Puhelinnumero ja IMSI kulkee SIMin mukana.

On jossakin ketjussa puhe aiemminkin, mutta tämä on kyllä erikoinen tämä kiinalaisen valvontakameran homma, että pitää antaa jotakin oikeuksia googletiliin. Lähinnä syy on erikoinen, että ko. palvelu voi lähettää meilejä ja että muka pitää minun omalla gmailiosoitteella lähettää minulle.
Joo, googletili ei ainakaan tähän asti tarvi mitään käyttäjätodennuksia, on kuin prepaid...Jos kamera tosiaan vaatisi pääsyn googletiliin, niin ei kai sen googletilin luominen mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa ole, sen kun tekee sitten kameralle oma "roskatilin"
Onkohan pankeilla puhelimen päässä "IT tukea" nykyään, että voisi varmistua mitä pitää tehdä?Ymmärsinköhän oikein… Eli puhelimen vaihto kannattas tehdä vanhalla simmillä ja vasta sen jälkeen uusi sim käyttöön?
Vai mikä olisi paras toimntatapa?
Rinnakkaistilin luomisessa oli jotakin hankaluuksia. Jossain vaiheessa meinasin tehdä mutta jäi tekemättä sittenJos kamera tosiaan vaatisi pääsyn googletiliin, niin ei kai sen googletilin luominen mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa ole, sen kun tekee sitten kameralle oma "roskatilin"
Juu, ite tarvitsin tuon pilvipalvelun, jossa on about viikon verran nauhoituksia tallessa. Varmaan tuo livekuvan katselu ja kameran konffaus nettisovelluksessa toimii kevyemmällä rekisteröitymisellä, jos käyttää musitikorttia.Yleensähän pilveen luodaan omat tunnukset joita käytetään myös kun laite liitetään pilveen.
Toki tuossa pilvitunnuksen luonnissa usein käytetään sähköpostiosoitetta käyttäjätunnuksena mutta ei siihen mitään googlen salasanaa laiteta vaan keksitään oma salasana pilveä varten.
On niin paljon aikaa että en enää muista miten tuo meni reolinkin tapauksessa. Ja on voinut muuttuakin kun on tosiaan useampi vuosi aikaa.
Mulla ei kuitenkaan ole sitä maksullista pilvipalvelua tallennuksia varten. Pelkästään ”peruspalvelu” jolla voi katsoa livekuvaa appilla + muistikortin tallennuksia. Ja onnistuu tuolla se sähköpostin lähetyskin. Kamerat ovat kuitenkin yhteydessä johonkin pilveen. Muuten tuo appi ei toimisi.
Reolinkin kotisivulla kirjautuessa näkyy mm tilaukset mutta ei mitään listaa laitteista jotka liitettynä. Kotisivulta kun valitsee pilven niin ehdottelee käyttäjätunnuksen liittämistä ja maksua siitä varsinaisesta tallennuspilvestä.
Mulla se ainakin lähettää aina snapshotin sähköpostiin kun kamera näkee liikettä siinä tilassa jossa itse tallennin on. Sen voisi konffia myös niin että tallenteet tuupataan gooflepilveen, jottei kameraa, tai kameratallentimen varastamalla pääse pälkähästä.Onko kameralla mitään muuta syytä päästä sähköpostiin kuin sähköpostin lähetys? Muut syyt on jotain kikkailua tai vakoilua.
Eli esim hälytyksen yhteydessä lähettää kuvan sähköpostiin.
Tuota varten kannattaa olla se rinnakkainen sposti jolloin eivät pääse vakoileen henk koht posteja.
Tässä ketjussa ollut puhe positiivisesta luottorekisteristä.
Ylellä oli radiouutisissa juttu, että tullut kamalia ongelmia yrittäjille. Oli iltasanomatyyliin ylimalkainen juttu vaikka aika pitkä tarina olikin. Mutta yrittäjähän on itse tehnyt ko. kiellon eikä kukaan muu. Jos on ongelmia, niin miksei sitten laita pois päältä? Vaikka siksi aikaa, että saa osamaksusopimuksen tehtyä ja sitten takaisin.
En kunnolla tiedä miten tuo toimii, mutta ilmeisesti normaalisti sinne menee tulotiedotkin. Mutta miksei selviä tarkastajalle, että hlö itse on tuon tehnyt eikä ole kyseessä luottotietojen menetys (viittaan omaan tapaukseeni, kun oli vähän hankaluuksia saada uusi luottokortti eikä heti onnistunut todistaa että olen itse tehnyt...se verottajan palvelu huono, kun ei saa kunnon todistusta asiasta vaan pitää ruutukaappauksella toimia)?
Tämä toiminimiyrittäjän tilanne on aivan @@$$ista. Tulot 0€ ja kaikki osamaksut yms jäissä automaattisen tarkastuksen vuoksi.Tässä ketjussa ollut puhe positiivisesta luottorekisteristä.
Ylellä oli radiouutisissa juttu, että tullut kamalia ongelmia yrittäjille. Oli iltasanomatyyliin ylimalkainen juttu vaikka aika pitkä tarina olikin. Mutta yrittäjähän on itse tehnyt ko. kiellon eikä kukaan muu. Jos on ongelmia, niin miksei sitten laita pois päältä? Vaikka siksi aikaa, että saa osamaksusopimuksen tehtyä ja sitten takaisin.
En kunnolla tiedä miten tuo toimii, mutta ilmeisesti normaalisti sinne menee tulotiedotkin. Mutta miksei selviä tarkastajalle, että hlö itse on tuon tehnyt eikä ole kyseessä luottotietojen menetys (viittaan omaan tapaukseeni, kun oli vähän hankaluuksia saada uusi luottokortti eikä heti onnistunut todistaa että olen itse tehnyt...se verottajan palvelu huono, kun ei saa kunnon todistusta asiasta vaan pitää ruutukaappauksella toimia)?
Ei se onnistu. Tehty estämään ylivelkaantumista, mutta jätetty huomioimatta eräs ryhmä. Ongelma on hyvin tiedossa mutta pistetty pää pensaaseen eikä asialle haluta mitään tehdäOk.
Eikö tuossa tilanteessa sitten auta, jos laittaa tauolle tuon positiivisen rekisterin? Oletan siis että ilman sitä olisi saanut luotot, kun kerran uutinen on noin, että ko. rekisteri esti.
Tuon lisäksi estää rikollisen lainanoton toisen nimiin. Muistaisin uutisen, että suurin osa on tuon takia sen tehnyt ja suht pieni osa siksi, että estää itseänsä sohlaamasta ylivelkaantumista itselleenEi se onnistu. Tehty estämään ylivelkaantumista, mutta jätetty huomioimatta eräs ryhmä. Ongelma on hyvin tiedossa mutta pistetty pää pensaaseen eikä asialle haluta mitään tehdä
Ongelma lähinnä että ei ole niitä palkkatuloja jotka pelkästään menee tuolta nähtäväksiPositiivisen luottorekisterin tarkoitus on hyvä, mutta kun se tulee takautuvasti, siitä tulee käsittämättömät ongelmat kun ei ne Tmi yrittäjän velat mihinkään poistu.
Sanoisitko itseasiassa vielä, miksei se auta, että laittaa tuon välillä jäähylle tuon rekisterin? Itse kun tein tuon, niin luin jostakin että jos ongelmia niin nou hätä kun voi sämplätä sitä ees taas.Ei se onnistu. Tehty estämään ylivelkaantumista, mutta jätetty huomioimatta eräs ryhmä. Ongelma on hyvin tiedossa mutta pistetty pää pensaaseen eikä asialle haluta mitään tehdä
Sanoisitko itseasiassa vielä, miksei se auta, että laittaa tuon välillä jäähylle tuon rekisterin? Itse kun tein tuon, niin luin jostakin että jos ongelmia niin nou hätä kun voi sämplätä sitä ees taas.
Minulla on nyt yksi tilanne kohta (ei varmaan tule mieleen kellään, että tietyssä tapauksessa tarkastetaan luottotiedot, kun itselle päin tulee maksu toiselta, enkä ole varma että saan ko maksun ns ajoissa jos tästä tulee joku ongelma...), niin täytyis ymmärtää tämä kerpeleen rekisteri paremmin![]()
Niin, se on verohallinnon ylläpitämä johon luotonantajilla on velvollisuus antaa luototettavien tiedot. Samoin sinne menee tulotiedot paitsi esim. toiminimiyrittäjiltä.Ei kai tuosta rekisteristä pääse mitenkään eroon.
Voi olla, että sekoitan jotakin, mutta uutisessa puhuttiin positiivisesta luottorekisteristä ja olen varma että se mitä tein n. vuosi sitten oli sen niminen.Ei kai tuosta rekisteristä pääse mitenkään eroon.
Sekoitatko rekisterissä olemisen vapaaehtoiseen luottokieltoon? Kiellon voi kyllä tehdä rekisterissä, mutta ei rekisterissä oleminen tarkoita, että olisi luottokielto.
Siellä voi säätää omatoimisesti luottokiellon, mutta nyt tarkoitetaan että tmi yrittäjillä kun ei ole palkkatuloa, vaan yksityisnostoja niin ansiotulot eivät välity rekisteriin, mikä näkyy luotonantajille että henkilöllä ei ole tuloja, joten käyttäjä ei ole luottokelpoinenVoi olla, että sekoitan jotakin, mutta uutisessa puhuttiin positiivisesta luottorekisteristä ja olen varma että se mitä tein n. vuosi sitten oli sen niminen.
Ja tosiaan ko. teko sai aikaan sen, etten meinannut saada luottokorttia ennenkuin sain kohtuullisen säätämisen jälkeen todistettua, että olen itse tehnyt.
Alle puoli vuotta vanhoilla tilinpäätöstiedoilla tulot voi todistaa jotakuinkin. Jos tilinpäätöksestä enemmän aikaa tarvii välitilinpäätöksen, helppoa eikö vaan.Siellä voi säätää omatoimisesti luottokiellon, mutta nyt tarkoitetaan että tmi yrittäjillä kun ei ole palkkatuloa, vaan yksityisnostoja niin ansiotulot eivät välity rekisteriin, mikä näkyy luotonantajille että henkilöllä ei ole tuloja, joten käyttäjä ei ole luottokelpoinen
Kiitos vaan Arkadianmäellä ollutta punavihreää jauhojengiä joka tuon paskan laati kasaan
Voisiko joku selittää, että miten ihmeessä vuonna 2025 ei tunnisteta, että minä itse olen tehnyt positiivisen luottokiellon?!?!? Miten voi olla näin vaikeata.
Ja tuon uutisen sisältämässä linkissä lukee "murtautujat loivat mobiilivarmenteita luvattomasti toisten ihmisten verkkopankkiin päästyään"...vaatisikohan selitystä että miten muka voi tehdä mobiilivarmenteita verkkopankissa, en ole moista omassani huomannut.
Ei mobiilivarmenetta tehdä pankissa mutta koska siihen tarvitaan tunnistautuminen niin jos saat pankkitunnukset haltuun niin se on sama asia kuin väärenetty passi jos asiaa katsoo tunnistautumisen puolesta. Mulla on ollut nyt moobilivarmenne käytössä kuukauden päivät ja suositelen.Ja mitä sitten jos tekeekin, että mitä moisen avulla saa aikaiseksi