Taulukko ilmamäärien säätämista/mittaamista varten

fraatti

Hyperaktiivi
Taulukosta on aikojen saatossa tullut jonkunverran kyselyjä. Mulla ei oo ollut tuolle oikein käyttöä enää, eikä ehkä mielenkiintoa muutellakaan sitä mitenkään. Laitan tähän suojaamattoman version niin sitä voi muokata kuten haluaa. Aluperin suojasin taulukon sen takia että sitä ei kukaan ottaisi kaupalliseen käyttöön, ja toivottavasti asia pysyy myös jatkossa niin. Rahalla saa varmaan paljon hienompiakin.

Kotimittaroijalle tuosta saattaa löytyä kaikki tarvittava. Toteutustapa on vähän kökö, mutta muutos fiksumpaan toteutukseen olisi ollut liian työläs niin se jäi sitten tuollaiseksi.

Liitteet

• Ilmanvaihtolaskelma 0.20001 - Copy.xlsx
    126,2 KB · Katsottu: 117

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Itselleni tuo on oikein oiva ohjenenuora. Olen noita säädellyt kokonaisvaltiasesti tuijottaen ensijaisesti kokonaispoisto/tulo suhdetta. Tästä laskelmastasi näkee hyvin, mistä tuo koostuu tai pitäisi suunnilleen koostua. Aivan noin suuriin virtaamiin en itse tosin pääse asuinkerroksen osalta.

Sakarikk

Aktiivinen jäsen
Mietin tuon mekaanisen mittarin hankkimista, olisiko asteikko 0-30 Pa parempi (lukematarkkuus) kuin +- 30 Pa.
Eikös ne tulon ja poiston paineet voi mitata letkujen paikkaa vaihtamalla.
Onko tuo 30 Pa asteikko riittävä, 60 asteikkoa löytyy ja taisin nähdä myös 50 Pa mittarin jossain.

Espejot

Hyperaktiivi
Taulukosta on aikojen saatossa tullut jonkunverran kyselyjä. Mulla ei oo ollut tuolle oikein käyttöä enää, eikä ehkä mielenkiintoa muutellakaan sitä mitenkään. Laitan tähän suojaamattoman version niin sitä voi muokata kuten haluaa. Aluperin suojasin taulukon sen takia että sitä ei kukaan ottaisi kaupalliseen käyttöön, ja toivottavasti asia pysyy myös jatkossa niin. Rahalla saa varmaan paljon hienompiakin.

Kotimittaroijalle tuosta saattaa löytyä kaikki tarvittava. Toteutustapa on vähän kökö, mutta muutos fiksumpaan toteutukseen olisi ollut liian työläs niin se jäi sitten tuollaiseksi.
Joo, sinun innoitamana "ohjelmoin" itselleni vastaavan. Aikani sillä räpelsin mutta totesin että helpomalla ja tarkempaan tulokseen pääsee suoraan kanavasta mittaamalla ja/tai paine-ero vaipan yli. Olen nyt sitten käyttänyt päätelaitteita vai viimmeisenä varmistuksena, LTO:n lämpötilasuhteen jälkeen.

jlikonen

Jäsen
Taulukosta on aikojen saatossa tullut jonkunverran kyselyjä.
Joo, minäkin kyselin tuota taulukkoa. Meni jonkin verran aikaa kun meillä on RCL OKI100 tuloilmahajoittimia ja sen k-arvolle piti kehittää kaava. Kolmannen asteen polynomisovitus antaa aika hyvän tuloksen. Sain lopulta lisättyä OKI:n taulukon laskentaan.

Meillä nuohottiin IV-kanavat syksyllä 2020 ja nuoret sällit pesivät myös venttiilit silloin. He sitten "säätivät" venttiileitä mutta nyt näyttää siltä että meni vähän persiilleen. Muistaakseni heillä oli käytössä vain rakotulkki, ei siis mitään paine-ero tai virtausmittaria

Aivan huikea tuo Excel, suurkiitokset siitä!

Back
Ylös Bottom