Tekoälybuumi

fraatti

Hyperaktiivi
Vai jotta tuoretta mallia olisi taas tuloillaan. Ränknäsin tuon oman skriptin kanssa ja tuntuu että kaikista parhaiten sen toimintaa osasi simuloida ja hakea vikoja Sonnet 5 medium, vaikka se oli ilmainen. Toki ei sekään virheetöntä saanut aikaiseksi ainakaan heti.

1783628216719.png

fraatti

Hyperaktiivi
Omien kokemusten mukaan tuo dementia on vähentynyt kaikissa testaamissani kielimalleissa. Chatgtp/Copilot ainakin kärsi tuosta. Geminin kanssa en nyt suoraan muista että tuollaista tilannetta olisi edes tullut vastaan.

puuteknikko

Vakionaama
Itse kun olen tuota koodia vääntänyt lukemattomien yksittäisten keskustelujen kautta, kysyin kerran muistin kattavuudesta. Vastaus oli jotakuinkin niin, että yksityiskohtaista muistia kaikkien keskustelujen yli ei oikeastaan ole, mutta tietty ison kuvan ymmärrys säilyy. Siltä se vaikuttaakin, se poimii selkeästi koodirakenteita vanhoista muttei muista jotain funktiota tasan tarkasti.

sensei

Jäsen
Vanhan keskustelun muistaminen ei oikeastaan liity kielimalliin mitenkään, vaan sitä käyttävään järjestelmään. Mallihan on tilaton ja sille vaan uudelleensyötetään tietoa ja muistia. Käytännössä koko muistia ei voi sinne tunkea, vaan (harness) koittaa löytää kontekstiin riippuvaa muistoa järjestelmästä ja liittää sen inferenssikutsuun.

fraatti

Hyperaktiivi
Kuukkelin asemasta ei oikein pidetä, koska tekoällivastaukset vähentävät liikennettä itse tiedon lähteelle. Saattapi olla että tästä kuuluu vielä perästä.

Arisoft

Hyperaktiivi
Kuukkelin asemasta ei oikein pidetä, koska tekoällivastaukset vähentävät liikennettä itse tiedon lähteelle. Saattapi olla että tästä kuuluu vielä perästä.

Googlella on tässä vähän pakkorako. Usein tekoälyvastauksessa on mukana linkki, mutta linkin takana ei usein löydy aiheesta tietoa. Sekin on siis jotenkin mielestäni rikki.

Aika näyttää mihin suuntaan tilanne etenee. Boikotoijat eivät kyllä helposti hyödy boikotistaan.

Back
Ylös Bottom