Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muutama vuosi sitten samalla kaavalla aineet laittain jotain 14€/m2 melkein 30v vanhaan kattoon. 50v vanhaksi ajattelin tuolla päästä, saas kattoo...Tuli juuri ostettua pesu+myrkytys+2x maalaus Nowocoatilla. Tuntuu kalliille vajaa 4000€/210m2.
Sisältää lisäksi 20 varatiilen ja piippu-ym peltien ja autotallin lipan maalauksen.
Niin ainakin siihen nähden että kokonaan uudet tiilet ilman asennusta maksaisi suunnilleen puolet tuosta /m2. Jotenkin tuntuu että yksinkertaisestakin työstä laskutetaan nykyisin hintoja mitä ennen näki lähinnä jollain juristeilla tms.25e/m2 vaikuttaisi olevan tarjoukset tähän asti.
Pidän aika kalliina
Näyttää juristeilla nykyään olevan 300 €/h ihan normaalia. Aivan älytön hinta sekin.hintoja mitä ennen näki lähinnä jollain juristeilla tms.
Voi olla mutta se itse tiilikate ei maksa kuin reilun kympin neliö. Ihan kivat tuntiveloitukset tiilien latomisesta. Vaikka siihen tulisi aluskatekin niin silti yhtä neliötä ei pitkään pyyhkäise. Nykysin todella kannattaa osata vähän itsekin tehdä jotain.Näyttää juristeilla nykyään olevan 300 €/h ihan normaalia. Aivan älytön hinta sekin.
Taitaa ne katot maksaa luokkaa 100 €/m2 teetettynä, joten siihen nähden 25 €/m2 on vielä ihan kohtuullinen.
Tuossa hinnassa on toki mukana myös vanhan purku ja yleensä haluavat tehdä myös jotain kattorakenteelle. Taitaa kaikki kattomateriaalit mennä 10-20 €/m2 välille itse pintamateriaalin osalta. Siis tiili, huopa ja erilaiset peltivaihtoehdot. Kaikkine lisätarvikkeineen voi sitten olla jo 20-40 €/m2 ja tuossa L-aumassa hävikkiäkin tulee varsin reilusti, samoin harjaa.Voi olla mutta se itse tiilikate ei maksa kuin reilun kympin neliö. Ihan kivat tuntiveloitukset tiilien latomisesta. Vaikka siihen tulisi aluskatekin niin silti yhtä neliötä ei pitkään pyyhkäise. Nykysin todella kannattaa osata vähän itsekin tehdä jotain.
Kyllä se hinta tulee ihan muusta kuin se tiilikate lavalla pihalla. Vanhan purku, uusi aluskate + rimat+ ruoteet eli uudet tiilet päälle valmiuteen tekeminen suurin homma. Juuri tuossa katellu kun yhtä naapurii tehdään kuin iisakin kirkkoo...Voi olla mutta se itse tiilikate ei maksa kuin reilun kympin neliö. Ihan kivat tuntiveloitukset tiilien latomisesta. Vaikka siihen tulisi aluskatekin niin silti yhtä neliötä ei pitkään pyyhkäise. Nykysin todella kannattaa osata vähän itsekin tehdä jotain.
Juu, ison katon tiilien saaminen suoraan nopsasti vaatii vähän harjoitusta, tiilikatossa kun on niitä tähtäyslinjoja joka suuntaan. Ajan kanssa ne laittaa itsekin.Kyllä se hinta tulee ihan muusta kuin se tiilikate lavalla pihalla. Vanhan purku, uusi aluskate + rimat+ ruoteet eli uudet tiilet päälle valmiuteen tekeminen suurin homma. Juuri tuossa katellu kun yhtä naapurii tehdään kuin iisakin kirkkoo...
Kommentoidaanpa nyt vaikka tämän aloituspostauksen pohjalta. Meillä siis on myös vanha Ormax tiilikatto vuodelta 1998. Kerran olen itse pessyt Einza-myrkyn kanssa ja kerran kokeillut pieneen osaan pohjoisen puolella Biocomp Strong -ainetta. Näillä kokemuksilla voin sanoa, että nuo 5 vuoden takuut ovat ihan humpuukia. Molemmilla minun kokeilemilla kuluttaja-aineillakin saa aivan helposti 5 vuoden vaikutuksen. Itseasiassa olin todella yllättynyt Biocompista. Se paitsi tuhoaa sammaleen, niin näköjään putsaa myös mustaa likaa ja värjäytymää tiilistä, ja vaikutus kestää vuosia. Sitä aion jatkossakin levittää katolle, enkä edes harkitse enää pesua tai kalliita pinnoituksia / maalauksia. Väitän, että jos tuota Biocompia käyttäisi säännöllisesti vaikkapa 10 vuoden iästä alkaen, niin katto pysyisi todella hyvänä vuosikymmeniä. Tietysti jos on puita kovin lähellä tai jopa roikkuu katon päällä, niin tilanne voi olla vaikeampi. Aurinko myös vääjäämättä polttaa pois alkuperäisen maalin/pinnoitteen, mutta en näe siinä juuri muuta ongelmaa kuin haalistuvan värin.Pitäisi pikkuhiljaa pinnoituttaa Ormax-tiilikatto.
Aika suolaisen hintainen on Ormaxin valtuutettujen tekemä pinnoitus (pesu, myrkytys, pohjamaalaus, pintamaalaus). Tehdas lupaa 5v takuun.
Onko tullut teetettyä pinnoitus ja miten on kestänyt?
Itseasiassa olin todella yllättynyt Biocompista. Se paitsi tuhoaa sammaleen, niin näköjään putsaa myös mustaa likaa ja värjäytymää tiilistä, ja vaikutus kestää vuosia. Sitä aion jatkossakin levittää katolle, enkä edes harkitse enää pesua tai kalliita pinnoituksia / maalauksia. Väitän, että jos tuota Biocompia käyttäisi säännöllisesti vaikkapa 10 vuoden iästä alkaen, niin katto pysyisi todella hyvänä vuosikymmeniä. Tietysti jos on puita kovin lähellä tai jopa roikkuu katon päällä, niin tilanne voi olla vaikeampi. Aurinko myös vääjäämättä polttaa pois alkuperäisen maalin/pinnoitteen, mutta en näe siinä juuri muuta ongelmaa kuin haalistuvan värin.
Viime keväänä toukokuussa rapsuttelin ensin sammaleet pois 9 vuotiaalta tiilikatolta, harjaus ja levitin Biocombin päälle. Muuta en tehnyt ja annoin sateen huuhtoa katon. Vaahtoa tuli sateen mukana katolta noin 2kk. Todella toimiva aine ainakin näin vuoden kokemuksen jälkeen. Sammalta ei näy nyt missään ja kattotiilet ovat selvästi mustemman värisiä kuin ennen. Ensi viikolla tulee paneelit katolle.Onko Biocombin suojausaineesta kokemuksia, onko hintansa väärti levittää tuota pesu-biocombin jälkeen? Näyttää tulevan suunnilleen kymmenkertaiseksi hinnaltaan ja saatavuuskin äkkiä katsoen vähän heikkoa.
Ehottomasti suosittelisin ainakin sille alueelle johon on ne paneelit tuloillansa. Sammal tykkää varjosta, ja vettä sinne panelien alle valuu taatusti.Jos harjaisi nuo irti, puhaltaisi pois ja ruiskuttelisi biocombin ennenkuin nostaa paneelit sijoilleen.
Myrkkyähän se on, ei ainakaan kaivoon kannata varmaan laskea.Mimmostas myrkkyä noi biocompit mahtaa olla? Meinaan kun meillä menee kaikki rännivedet kaivoon, josta pumpataan kasteluvesi. Jos vetäis syksyllä kastelukauden jälkeen, niin ehtisköhän huuhtoutua. Kenties pitäis pumpata tyhjäksi kaivo kertaalleen…
Kun katselee piippuja jotka on pellitetty sinkityllä pellillä on katto piipun osalta puhdas usein räystäälle asti.Olisikohan sinkki suikaleesta apua harjalla?Minulla oli 16mm kupari harjalla vuosia se piti harjatiilen puolittain puhtaana,kun kuparivitrilliä alkoi tulla,muuten ei auttanut. Motonetin Motox-kattopesu toimii myös.Mä tässä testailen onko kuparista mitään iloa. Harjasin autotallin pohjoisen puolen lappeen puhtaaksi toissakesänä ja talosta viime kesänä. Kummassakin on nyt harjatiilen juuressa maadoituskuparikaapeli koko harjan matkan. Ainakin toistaiseksi autotallikin näyttää hyvältä, toki vajaa kaksi vuotta ei ole kovin pitkä tarkasteluaika.
Ormaxi on kyllä aika höttöstä, mutta hyvää leikata ja kestää kävellä päälläkin hyvin. Höttöisyys liittynee siihen, että jäällä on tilaa laajeta huokoisessa betonissa.Kun katselee piippuja jotka on pellitetty sinkityllä pellillä on katto piipun osalta puhdas usein räystäälle asti.Olisikohan sinkki suikaleesta apua harjalla?Minulla oli 16mm kupari harjalla vuosia se piti harjatiilen puolittain puhtaana,kun kuparivitrilliä alkoi tulla,muuten ei auttanut. Motonetin Motox-kattopesu toimii myös.
Kannattaa myös vilkaista aluskatetta.Minulla oli pahvi panssarikate muistaakseni virallinen nimi.Se vuosi läpi,jonka tähden uusin 33v vanhan Partekin Varma tiilestä tehdyn katon Ormax Protector plus tiilillä ja uudella aluskatteella ja ruoteilla.Vanhat tiilet olisi kyllä vielä menneet.
Se ero on tiilissä,että kun vanhan Partekin heitti katolta nurmikolle se pysyi ehjänä mutta Ormax meni tuhannen p... päreiksi.
Otitko UM kautta?Kesällä on itselle tulossa 310m2 tiilikaton pesu, myrkytys & maalaus (2 kerrosta) + harjatiivisteen asennus.
Kymmenkunta tarjousta sain ja hintahaitari oli 3700-6500€ kun tarjouksia kyselin suoraan ja urakkamaailman kautta.
En, jostain syystä urakkamaailman kautta ei paikallisia yrityksiä tullut vastaan ja mielummin sellaisen valitsin kun hintakin oli haitarin alapäässä.Otitko UM kautta?
Tarjooko tuon kautta otettu jotakin parempaa turvaa hommaan ja jälkihoitoon?
Se ero on tiilissä,että kun vanhan Partekin heitti katolta nurmikolle se pysyi ehjänä mutta Ormax meni tuhannen p... päreiksi.
Toivottavasti lähtee harjatiilet pois. Omassa talosta ne on naulailtu, on melko hankalahko irroitella ilman rikkomista.Kesällä on itselle tulossa 310m2 tiilikaton pesu, myrkytys & maalaus (2 kerrosta) + harjatiivisteen asennus.