Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
janti sanoi:tet sanoi:Olisihan se tosi fiksua jos laiteen ulkoyksikön kennosto olisi jaettu kahtten osaan ja toista osaa pystyisi sulattamaan samaan aikaan toisen kennon ollessa lämmityksessä. Elikä kennoja sulatettaisiin vuorotellen ja lämmitys ei katkeaisi ollenkaan. Hiukan lämmitysteho välillä laskisi kun toinen ulkoyksikön kennoista olisi sulatuksen vuoksi pois pelistä.![]()
Kaipa siitä sentään joutuisi ulkoyksikön puhaltimen pysäyttämään. Ja sitten osa lämmöstä sisäyksikölle ja osa ulkokennon puolikkaaseen ?
Alhsellin sivulta ei kuitenkaan löydy 94-mallin esitettä? (124 malli kyllä löytyy) ??? http://www.ahlsell.fi/folder____4571.aspxPauliG sanoi:Ainakin viime viikolla 94 mallia oli konalan tukussa hyllyssä niin kerrottin kuin tiedustelin saatavuutta. ELI pitäisi saada ALHSELL:iltakin jo..
seni-ori sanoi:Mitäs tässä uudessa 124...:ssa on paremmin kuin 123EHN:ssä?
En minä ainakaan ole keksinyt mitään merkittävää...
Onko suodatuksissa eroa?
Entä COP:ssa?
Taitaa hinnan nosto olla merkittävin?
illi sanoi:Onkos muilla 124:n omistajilla ollut pumppu kulutusmittarin takana? Itse ihmettelin mittarin lukemia laite sammutettuna ~25W sekä ajastettuna, mutta pois päältä, ~50W, melkoiset lepotilakulutukset siis. Tuossahan ei pitäisi(?) olla sulatusvastusta eikä mitään muutakaan esim. kompuran esilämmitysvastusta, joka voisi sähköä kuluttaa. Eli mihin se sähköä käyttää? ??? Service manuaalia tutkin, mutta en äkkiseltään siitä mitään tuohon viittaavaa löytänyt, kuten ei myöskään käyttöohjeesta. :-\
- illi -
illi sanoi:Onkos muilla 124:n omistajilla ollut pumppu kulutusmittarin takana? Itse ihmettelin mittarin lukemia laite sammutettuna ~25W sekä ajastettuna, mutta pois päältä, ~50W, melkoiset lepotilakulutukset siis.
tet sanoi:En ole tuosta mallista varma, mutta oma 93 katkaisee sähkösyötön kokonaan ulkoyksiköltä kun se on off-tilassa. Ajastettuna kuitenkin ulkoyksiköllä on sähköt päällä, vaikka laite onkin seis. Tämä selittää sen että kulutuksessa on yleensä eroa. Eron suuruuden taas voi selittää se, että kulutusmittarisi näyttelee vähän "sitäsuntätä", kun mitataan pientä kuormaa jonka virran aaltomuoto jotain ihan muuta kuin puhdasta siniaaltoa.
kahe sanoi:Mulla on halpis Säästökareilta ostettu Elman mittari kiinni, joka näyttää 12W lepotilakulutusta. Korjattu lukema ja tuo voi olla ilmeisesti aika lähellä oikeaa.