Vaimennusjousien asentaminen ulkoyksikön alle

eeteet

Jäsen
Onko joku asentanut vaimennusjousia olemassa olevan ulkoyksikön alle? Miten tuo onnistuisi helpoiten? Tarkoitus tehdä homma yksin joten apukäsiä ei ole käytössä. Onko putkistolle haittaa jos ulkoyksikkö nousee muutaman sentin kun jouset lisätään? Voiko nostaa ns pään kerrallaan? Aiheutuuko tuosta jotain jos ulkoyksikkö on hetken vinossa?

Jurtsi

Aktiivinen jäsen
Riippuu toki asennusksesta. Miten putket on kytketty ulkoyksikköön, ja jos Pumpun on Ammattilainen asentanut niin jouset vaan alle. Monet pumput ovat pyörineet vuosikymeniä vinoon asennettuna niin kyllä se 10minuuttia vinossa pärjää.

wannabe

Aktiivinen jäsen
Mä otin apulaiseksi puukapulan, joka sattui olemaan himpun matalampi kuin jouset. Kumivaimentimien mutterit auki, nostaa laitteen päätä sen verran, että saa puukapulan kannattimen ja laitteen väliin. Kumivaimentimet veke, jouset paikalleen niitä hiukan painaen, mutterien kiristys ja sama homma laitteen toisessa päässä. Ei ole monen minsan homma.

eeteet

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Tarkoitus onkin tehdä pumppu kylmäksi ennen vaihtoa. Lähinnä nuo kylmäaineputket ja niiden liitokset mietitytää, että minkä verran ne kestää liikettä.

wannabe

Aktiivinen jäsen
Mulla pumppu puski hommia koko vaihdon ajan. Aatelin, että ne on ikävämpi vaihtaa, ku pumppu puhaltaa kylmää ilmaa munille siinä touhutessa ja kyllä se ikävästi puhaltelikin 😂

wannabe

Aktiivinen jäsen
Tarkoitus onkin tehdä pumppu kylmäksi ennen vaihtoa. Lähinnä nuo kylmäaineputket ja niiden liitokset mietitytää, että minkä verran ne kestää liikettä.
Samaa minäkin mietin ja siksi tuota puukapulaa käytin, jotta liikutelu jäisi mahdollisimman vähiin. Tukea käyttäen ei tule muuta liikettä kuin pieni nosto per pää. Kapulan paksuuden, kun valitsee niin, että on hiukan jousia matalampi, niin kapulaan saa vetämällä pois ilan, että pumpun pätä tarvii toista kertaa nostaa.

Nimismies

Tulokas
Minä vaihdoin muistaakseni ihan vain yksi nurkka kerrallaan niin, että irrotin kumitassun pois ja sujautin vain jousen tilalle. Ei kone juurikaan siitä kallistellut isommin ainakaan. Kesäaika oli ja sammutin koneen vaihdon ajaksi.

Back
Ylös Bottom