Vallox 110 mv sulattaa jatkuvasti

moti

Aktiivinen jäsen
Aloin vaihtamaan suodattimia niin oli pohjalla 5 litraa vettä. Olen kuullut äänestä viime aikoina että vettä litisee poistoputkesta pois mutta pääsi veden korkeus yllättämään. Mitähän tuolle kantsisi tehdä, ei liene normaalia?

moti

Aktiivinen jäsen
Poistovesiletku on joko tukossa tai lutussa, vesi ei pääse pois.
Sai valua vedet pois pikkuhiljaa niin löytyi pohjalta pari pientä jäälauttaa poistoputken puolelta. Eli oisko ollut kunnolla jäässä?

Tosiaan veden virtausääntä olen kuullut nyt ainakin viikon. Se pohjassa oleva venttiili johon poistoputki kinnittyy on minulle täys mysteeri. Onko sillä muuta funktiota kuin kiinnityä Valloxin peltipohjaan?

Riihis

Aktiivinen jäsen
Sai valua vedet pois pikkuhiljaa niin löytyi pohjalta pari pientä jäälauttaa poistoputken puolelta. Eli oisko ollut kunnolla jäässä?

Tosiaan veden virtausääntä olen kuullut nyt ainakin viikon. Se pohjassa oleva venttiili johon poistoputki kinnittyy on minulle täys mysteeri. Onko sillä muuta funktiota kuin kiinnityä Valloxin peltipohjaan?
Jos se on vähän isompi, niin se on vesilukko. Estää ilman pääsyä koneeseen putkea pitkin. Siellä taitaa olla pingispallo. Jos pienempi, niin sitten vaan kulmayhde, ja vesilukko jossain muualla matkalla.
Siitä vesilukosta menee kuulemma kiinnityskynnet helposti poikki, jos haluat sitä irroittaa ja kurkata sisälle.

moti

Aktiivinen jäsen
On isompi vesilukko. Kun ravistaa niin sisältä kuuluu ääni. On tosiaan kypsä laittaa takaisin. Kun otti lämmönvaihtimen pois niin sain kynnet peltiin kiinni helpommin.

Back
Ylös Bottom