Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Selvennättekö vielä tyhmälle mitä tuossa tarkalleen säädetään ja pitääkö jotain muuttaa jatkossa takaisin esim. kelien viiletessä?Uudesta ohjelmaversiosta löytyi näin kesäkuumalla vähän kiusallinen bugi: viileän talteenottoautomatiikka ei toimi. Se ei kytkeydy päälle, vaikka ulkona on tällä hetkellä Valloxin anturien mukaan 10C lämpimämpää kuin sisällä. Koodasin tuohon itse kiertotien rajapinnan avulla, niin talteenottokennon ohitus estetään aina tarvittaessa.
Valitse ohjaimelta: Valikko -> Ammattilaisasetukset -> I/0- ja väyläasetukset -> Releasetukset
Merkitse muistiin mikä on releasetus.
Valitse sitten releasetukseksi ”Kanavapatterin ohjaus”.
Valitse kanavapatterin käyttötavaksi ”Etulämmitys”.
Palauta releasetus samaksi kuin se oli aiemmin.
Selvennättekö vielä tyhmälle mitä tuossa tarkalleen säädetään ja pitääkö jotain muuttaa jatkossa takaisin esim. kelien viiletessä?
Mulla ollut ohjausasetuksissa C säätötapana nyt tuloilman sijasta ”viilennys”, iv tehostuksella, mutta tuo pitää manuaalisesti säätää takaisin, mikäli kelit viilenee, koska muuten ei tuloilma lämpene ollenkaan (vaikka menisi alle pyydetyn 16 asteen) vaan tulee ”raakana” sisään ja tehostus pyörii päällä koko ajan.
”Huomioi kondenssivesiriski, jos muutat kanavapatterin asetuksia”
mikäs tämä on? Vaikuttaako tuo muutos jotenkin?
Kondenssinesto näemmä ”manuaalinen” ja 18c meillä.
Testasin nopeasti niin ei ainakaan heti vaihtunut viileäntalteenotto tiedoksi. Ulko 23, tulo 24. Jäte ja poisto 26 nyt.
Selityksesi voi olla aivan oikea. Ehkä kyse on vain oletusarvoista, eli kone olettaa, että kanavapatteri on kytkettynä ja sitä käytetään sekä viilennykseen että lämmitykseen vuodenajasta riippuen. Olisihan järkevää, että kone toimisi oikein niine varusteineen kuin se tehtaalta lähtee ja mahdollisten lisävarusteiden asentaja joutuu sitten konfiguroimaan nämä erikseen käyttöön laitteen asetuksista. Erityisesti kanavapatterin käytön viilennykseen pitäisi vaatia erityiskonfigurointia, sillä riskinähän on tosiaankin kosteuden tiivistyminen tuloilmakanavaviston ulkopintaan, ellei kanavia ole eristetty kondension estävällä lämpöeristeellä.Sitä en tosin ymmärrä, miten esimerkiksi meillä, jossa ei kanavapatteria edes ole, saadaan tuolla muutoksella viileän talteenotto päälle? Vai luuleeko uVallox nyt bugin johdosta, että jokaisessa laitteessa patteri on kiinni ja säätelee siten automaattisesti asetuksen viilennykselle, eikä patterittomissa systeemeissä viileän talteenotto menekään päälle kun kone yrittää viilentää kanavapatterilla (jota ei edes ole)?
Tarkoitatko siis, että viileän talteenotolla ei olisikaan suurta merkitystä helteellä? Ilmeisesti kuitenkin tuloilman lämpötilaa saadaan hiukan alas, mitä olen juttuja lukenut.Asiahan on niin, että jos viileän talteenotto on päällä (lto-kennoa ei ohiteta), laitteen jäähdytysteho vähenee, kun lto-kenno lämmittää tuloilmaa uudelleen poistoilmasta kerätyllä lämmöllä.
Mitä tuossa laitteen keräämiä lukuja olen seuraillut niin parhaimmillaan se pudottaa tuloilman lämpötilaa 4-5 asteella
Onko siellä esim hiilidioksodianturointia tai yöjäähdytystä?Vääntäkää mulle rautalankaa tuosta Valloxin MyControlin puhallinnopeuden näytöstä. Tulo on säädetty tuohon 67% ja mielestäni kotona-tilassa on automaattinen tehostus pois päältä. Ohjekirjan mukaan suluissa on mahdollisen automaattisen tehostuksen lukema ja oikealla todellinen. Miksi tuo todellinen on yli 67? Aamusella oli jo 80. Vasta otettu käyttöön koko iv.
Ei ollut, mutta näköjään joku geneerinen anturiasetus, joka automaattisesti tehosti jollain algoritmilla kun ilmankosteus on tietyn rajan yli.Onko siellä esim hiilidioksodianturointia tai yöjäähdytystä?
Ei ole kiirettä kennohan on suodattimien takana.Kuinka usein putsaatte kennon? Meillä asennettu toukokuussa 2019, ajattelin josko pitäisi jo huuhdella. Pitäisi vaan olla suht aurinkoinen keli, jotta kuivaa hyvin ennen takaisinasennusta
Kuinka usein putsaatte kennon? Meillä asennettu toukokuussa 2019, ajattelin josko pitäisi jo huuhdella. Pitäisi vaan olla suht aurinkoinen keli, jotta kuivaa hyvin ennen takaisinasennusta. Onko käytössä pesuaine vai pelkästään kuuma vesi?
Vaikuttaako "likainen" kenno ilmamääriin?
Ääh, jotenkin käsitin, että tuota kuvaa olin jakamassa...Paljonko sisäilma ja jäteilma? Ei tuo meilläkään enää hirveästi pysty viilentämään kun sisälämpötila 28 asteen luokkaa. Ehkä pari astetta (max 3) pystyy nipistämään pois 32 asteen ulkoilmasta. Toista oli kun sisälämmöt 24 astetta:
.katso liitettä 72315
Version 2.0.8
- Local web UI: Option to disable cool recovery.
Kuulostaa taas softaongelmalta, eli siinä osittaisen ohituksen logiikassa on joku pielessä ja kesäkelejä ei huomioida. En tiedä, miten sen pitäisi tarkalleen toimia, mutta sehän on tarkoitettu kai lähinnä kevättä varten kun aurinko saattaa lämmittää päivällä runsaasti, mutta muuten on kylmää. Itse olen pitänyt tuota aika turhana juttuna, koska mielestäni tuohon aikaan on parempi varastoida päivällä lämpöä rakenteisiin jos sitä on ilmaiseksi saatavilla.Sama homma täällä. Näytössä lukee viileäntalteenotto vaikka ohitusläppä on auki. Osittaisen ohituksen kun ottaa pois päältä niin sit menee ohitusläppä oikeasti kiinni kun viileäntalteen otto päällä.