Vikavirtasuojakytkimen toimintaperiaate

mobbe

Vakionaama
Kuva on siis puuilon sivulta
se selittää asian tässä laatumerkki laatuosista valmistettu kotimainen koestettu keskus lähes yhtä edullisesti

Jule

Vakionaama
Ostin käytetyn pienen 3-vaihe ryhmäkeskuksen jossa pääkytkin, 4-napainen vikuri ja johdonsuojia. Vaiheet tulee pääkytkimeen alta, jatkavat johdonpätkillä päältä takaisin alas vikuriin sen yläpuolella. Johdonsuojat on 3-vaihe kiskolla sitten vikurissa sen alapuolella.

Vikurin yläpuolen nollaan on kytketty nollakisko ja alapuolen liitin on tyhjä.

Tästä saa käsityksen että vikurin vaiheet tulee ylhäältä ja nolla alhaalta. Haitanneeko tuo?

edit: ihan tehdastoimituksena noin ilmeisesti, eli ei haittaa. https://www.puuilo.fi/harju-ryhmakeskus-ip65-2-rivinen
10077350e7c3e7c3b52d27f535801ea6.jpg
Kyllä tuossa tulee vikurille vaiheet ja nolla ylhäältä. Tuo oikealla näkyvä nillakisko on se johon syötön nolla kytketään ja vikavirtasuojatut ryhmät saavat nollan tuosta vikisen pohjassa olevasta palikasta.

Ei tuossa keskuksessa mitään poikkeuksellista ole.

haraldh

Vakionaama
Aika omituista kun ainakin minulle tulee kyllä enemmän käyttöä tuolle nollakiskolle vikureitten piirissä kuin ennen sitä. No, saahan se kiskon laitettua toiselle puolelle. Tuo vikiksessä oleva palikka on vähän turha sekin, mun keskuksessa on kaikki vikureitten takana. Kiitos neuvoista.

jmaja

Hyperaktiivi
Aika omituista kun ainakin minulle tulee kyllä enemmän käyttöä tuolle nollakiskolle vikureitten piirissä kuin ennen sitä. No, saahan se kiskon laitettua toiselle puolelle. Tuo vikiksessä oleva palikka on vähän turha sekin, mun keskuksessa on kaikki vikureitten takana. Kiitos neuvoista.
Tuossahan on vain kolme ryhmää vikurin takana eli tarvitaan vain kolme nollajohtoa vikurin taakse. Jos laitat lisää tukusta saa kahdella eurolla tuollaisen sinisen nollakiskon. Itse laitoin juuri kolme eli jokaiselle 3x40 A vikurille omansa ja niiden takana on 9-12 ryhmää/vikuri.

mobbe

Vakionaama
Ei tuossa keskuksessa mitään varsinaista virhettä olekkaan vaan tehty halvalla hyvä asennustapa unohtaen oikea nollakisko ja sen johdin myös vikavirtasuojatuille lähdöille puuttuu

HelaKammo

Vakionaama
Vikurin taakse din wago? Noinhan ne nykyään usein on, ja joka rivin päässä omansa.

Joku sähkäri sanoi, että keskuksessa ei saa wago/sokeripala tyylisiä jatkoja olla, nykyään näköjään saa, kun se vaan on din-palikassa...

Back
Ylös Bottom