Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sivu 88 eteenpäin http://www.nordvarme.dk/pdf/Service/Servicemanual - Panasonic NE9-12 QE9-12 PKE.pdfJoitain muita malleja löytyy räjäytyskuvana, mutta ei tätä kyseistä mallia tule vastaan?
Googlettamalla seuraavasti "ilpin tyyppinumero "service manual"" saat useita saitteja, joista voit manuaaleja ladata. Minä käytän saittia manualslib.com. Saman merkin rinnakkaismallien räjäytyskuvat usein sopivat riittävän hyvin. Mikäli sisäyksikkö haisee, niin koeta sammuuttaa siinä mahdollisesti oleva sähkösuodatin. Poista suodatin ja pese se, anna kuivua hyvin. Kennon ja propellin pesemiseksi täältä löytyy useita ohjeita sopivalla hakukomennolla.Oliskohan tuohon malliin mitään purkuohjetta missään?
Kannatta pestä se kenno.
Ensiavuksi käy esim. tällainen kennoston puhdistusvaahto
![]()
CRC Airco Cleaner Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy
Puhdistaa ilmakanavat täydellisesti kaikkialle levittyvän vaahdon avulla. Ominaisuudet: • Jäähdytyskanavien perusteellinen puhdistus • Ei vaadi purkamista •...www.motonet.fi
Kuoret pois koneesta, pesuaine kennoon esim solmaster as 40 ja sitten kuumaa vettä painekannusta kennon läpi kunnolla.
Ja kun on mutka suutinputkessa saa kennon takaosan puhtaaksi.Letkullinen 5 litran paineruisku on ihan ehdoton tuossa hommassa.
Ei se takuuseen mene kun ei ole rikki.
Kuoret pois koneesta, pesuaine kennoon esim solmaster as 40 ja sitten kuumaa vettä painekannusta kennon läpi kunnolla. Ne vaahdot ei sitä pölyä kennosta poista, se on nähty ja koettu.
Ja kun jäähdytys loppuu niin kenno käytetään puhalluksella kuivaksi jos koneesta ei "coil dry" toimintoa löydy.
Voi.Voiko suihkuttaa kennostoon niin kuumaa vettä mitä vesikraanasta tulee ?
Tolu haisee jonkin aikaa pesun ja huuhtelun jälkeen. Itse olen käyttänyt konetiskiainetta.
Olisin konetiskiaineen kanssa nopea. Vaikka nykyiset konetiskiaineet on kesytety ne edelleen ovat aika vahvoja emäksiä - ja sellainen syövyttää alumiinia jos se saa vaikuttaa pitkään.
Nestemäinen konetiskiaine on parempi vaihtoehto.Tiskiaineesta voi jäädä jyväsiä.
Elixairiin tosin sen lian kuulukin tartua.![]()
Oletko testannut viilennyksen jälkeen pitää hetki lämmitystä päällä? Miten tällöin kävi?Minulla myös hajuongelmaa ihan uudessa ILP:issä. Kolme viikkoa sitten otettu viilennyskäyttöön. Ensimmäisen kerran huomasin hajun viime viikon puolivälissä. Haju muistuttaa minulla mietoa etikkaa. Tutkin silloin lampun kanssa kennon ja ei näkynyt mitään ihmeellistä, samalla putsasin erittäin vähän likaantuneet suodattimet.
Tänään käytin viilennystoiminnolla muutaman tunnin ja sitten asetin sen pelkälle puhallukselle jotta kenno kuivuisi. Noin olenkin laitetta pääasiassa käyttänyt ihan alkua lukuunottamatta. Siinä vaiheessa löyhähti taas hajut ulos. Viilennystoiminnon aikana ei tule pääsääntöisesti hajua eli ongelma lähinnä jälkeenpäin kun pistää pelkän puhalluksen päälle.
Kiitos nopeasta viestistäsi! Eli jos oikein tulkitsen, jokaisella laitteella voi manuaalisesti laitteen kuivattaa. Ja 8h? Kerran kahdessa viikossa? Olemme tosiaan ostamassa laitetta, jossa on vain viilennysominaisuus. Onnistuuko silloin tuo mainitsemasi 31 asteen lähtölämpötila? Ja tuossa Japanissa näkemässäsi laitteessa oli siis ominaisuus, jossa laite pelkästään kuumennettiin?Jos kone on myös lämmityskäytössä eikä sitä pysäyttele viilennyksellä, niin hajuongelmia ei yleensä ole. Puhdistettavuudessa ehkä tärkeintä on että kone ei ole katon rajassa kiinni, ja siinä japanilaiset merkit vie voiton halvoista kiinalaisista, helppo purkaa osiin.
En luota noihin hajunpoisto-ominaisuuksiin, joka koneessa on off timer, lähtiessä lämpötila-asetus 31, puhallus isolle ja 8h off timer, niin se kenno todella kuivuukin.
Hajua voi yrittää häätää myös laittamalla lämmöt täysille, puhallus minimille ja kuristamalla imuilmaa peittämällä sanomalehdellä osa imuritilästä 5 minuutiksi, harmi kyllä tilaa missä kenno kuumennettaisiin puhallin seis en ole Japanin ulkopuolella nähnyt, mutta väittäisin että se toimii, Japanissahan kaikki kostea on homeessa ja ilmastointilaitteet haisee melkoisen pahalle, tällä ominaisuudella varustettu ei haissut vaikkakin se olikin aika uusi.
Ei Sensira Coolissa ole mitään streamereita vaan se ominaisuus on Stylish Coolissa.Olemme vasta hankkimassa ILPiä, pelkkään viilennyskäyttöön. Toshiba-kauppias mainostaa omaa Toshiba Seyia 16:tta sillä, että se ainoana pitää hajut poissa, koska sisäyksikkö käy vielä jonkin aikaa, kun ulkoyksikkö on jo pysähtynyt. Toinen harkinnassa oleva on Daikin Sensira Cool 35, jossa on puolestaan joku "Flash Streamer, joka puhdistaa ilmasta allergeeneja, hajuja ja epäpuhtauksia". Koska laitteen ylläpito huushollissamme tulee minun vastuulleni, ylläpidon helppous kiinnostaa. Osaisiko joku neuvoa tässä hankinnassa? Viestiketjuja lukemalla olen ymmärtänyt, että säännöllinen manuaalinen puhdistaminen on joka tapauksessa tarpeen. Mutta onko joku laite/malli muita parempi tässä epämiellyttävien hajujen taklaamisessa? Tai puhdistettavuuden helppoudessa?