Tuon lienee pakko imeä virtaa kaikista kolmesta vaiheesta? Ihan mielenkiinnosta paljonko tuolla menee sähköä vuodessa tai 100km? Toki ajotavoissa ja ajajissa sekä ajomäärissä on eroa mutta että voisi ylipäätään hahmottaaa mistä on kyse. Pitäs tästä tampereen nurkilta bongata jostain tuollainen koeajoon. Kai tuossa löytyy xenonit?
Akkuja näyttää myös löytyvän moneen lähtöön, millaiset sinulla on ja mikä niillä on todellisuudessa käytännön toimintamatka?
Joo, 3-v on nuo isompitehoiset, näissähän on koko pikalataus (AC+DC) ylipäänsä lisävaruste. Omistuksen ajan keskikulutus on luokkaa 17kwh/100km, kun on tullut ajettua pitkää matkaakin ja kelit on kylmät. About 3000km on tullut jo rullattua suomen syksyä/talvea.
Mulla on 94Ah rex-malli, maantiellä testatusti 0-4 asteen lämpötilassa about 170km, kesärajoituksilla. Kaupungissa auto on lupaillut luokkaa 230km, mutta ei tule koskaan testattua, vaan latailen tyypillisesti kun akku on puolillaan. Kylmää ja kunnolla lunta niin varmasti hakeutuu sinne 150km tienoille vaikka nopeudet on alemmat. Kulutus näissä akkuversioissa on kaikissa sama kun massat ja mitat on ~samat, joten siitä voi suoraan miettiä paljonko pääsee.
BEV mallissa olis lämpöpumppu melkein järjestään ja reilusti vähemmän painoa, mutta ei ne erot näytä olevan niin dramaattisia silti. Vaikka tuossa joku kommentoikin tuosta lämmityksen kulutuksesta ja lämpöpumpusta niin ei ne näissä leikkaa samalla tavalla kuin kotikäytössä. Johtuu varmaan siitä ettei kennoa voi päästää oikein jäähän, ehkä tulevissa generaatioissa. Ajovalot on lediä jos ei ihan persauksisten malli ole, mutta kaukovalot on aina halogeenit (oliskohan uudessa saatavilla led...?) eikä parhaasta päästä. Niitä sitten on päivitelty eri tavoin maailmalla.
Latausta näyttää tapahtuneen n. 600kwh tänä aikana, eli todellinen kulutus siellä 20kwh/100km. 10% tuosta ollut ilmaista, olen ollut laiska niitä etsimään enkä ole ladannut töissä verottajan pelossa. Auton mittarihan ei laske esilämmityksiä kulutukseen.
Itse aiheesta, tuo E-go vaikuttaisi kyllä hyvältä ominaisuuksien puolesta, mutta miten sen perustelee vaimolle että tuollainen boksi kalliimpana on parempi kuin vaikka Weban versio, jossa on enemmän ulkonäköä.