Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Legionel ei käytössä. Katon noi tunnit huomenna.Minulla saman suuntainen raportti. Onko sinulta legionellan esto pois päältä asetuksista? Minulla sekin näkyy tuossa raportissa.
Kannattaa asentaa tuon peltihärpäkkeen alle ja mahdollisimman kiinni kaukalon pohjaa. Silloin minulla on toiminut parhaiten.katso liitettä 68735katso liitettä 68736katso liitettä 68735katso liitettä 68736katso liitettä 68735
Mulla toi valkoinen kaapeli menee noin. Kannattaisiko muuttaa se kulkemaan noiden kiinnikkeiden alta että kulkisi lähellä pohjaa?
Kuka huuhaa sen on noin jättäny?katso liitettä 68745Aattelinmyös laittaa ton lopun kiepille jätetyn putken sulanapitokaapelin asennelle tonne kaukalon pohjalle. Kaikki hyöty irti ei se tossa kiepilläkään mitään auta.
Mites tän härvelin sähkökytkennät menevät? Kompura on kolmivaiheinen? Ja samoin sisäyksikön varalämmitysvastus on kolmivaiheinen? Paljonko pitää olla syöttöä, riittääkö yksi 3x16A syöttö 5x2.5mm2 kaapeloinnilla?
Ainakin edellisessä versiossa minulla (ehst20c-ym9cr2 + puhz-sw75yaa-sc) tarkoittaa toi sulatus melcloidissa jäätymisen estoa. Ei Siis varsinaista sulatusta. Toi jäätymisen esto on oletuksena päällä +5 asteesta alkaen, mutta en ymmärrä miksi kun split versio ei tarvise jäätymisen estoa lämpimässä tilassa. Vai olenko ymmärtänyt väärin, että split versio voi myös jäätyä esim. lämmönvaihdin, jos ei vesi kierrä vaihtimessa koko ajan pakkasella? Jäätymisen esto päällä ecodanin kiertopumppu on päällä, vaikka ei ole tarvetta lämmittää. Ainakin puskurivaraajan kanssa sekoittaa vain turhaan säiliötä.. Nyt olen huomannut myös, että melcloudissa näkyy "piirakassa" sammutus (esim. 0.2%), vaikka laite ei ole ollut varmasti sammutettuna.Joku jollakulla on MelCloud, niin voisi tarkistaa että vaikuttaisiko heillä olevan "Käynti moodi" piirakassa "sulatus" ja "sammutus" ristissä keskenään. 24H piirakassa ei muka sulatuksia ole vaikka niitä varmasti on ollut ja 7 päivän piirakassa sulatuksen osuus muka suurempi kuin kuuman veden. Tiedän että pumppu on viikon aikana ollut välillä useita tunteja tekemättä mitään, joten sekin viittaisi että ristissä ovat.
katso liitettä 68832
Aina sitä voi siivotaMitähän mä nyt keksin tekosyyks pannuhuoneessa kaljottelulle.
No joo. Vähä olis ruokottavaa vielä öljysäiliön purkutyömaalla. Ja vanhan puretun "öljysäiliökopin' seinien ja katon tasotus ja maalaus. Ja lattian maalaus. Ehkä tässä vielä saa marsu aivastella.Aina sitä voi siivota![]()
Aina löytyy jotain, ei tuo ole milloinkaan ihan valmis.No joo. Vähä olis ruokottavaa vielä öljysäiliön purkutyömaalla. Ja vanhan puretun "öljysäiliökopin' seinien ja katon tasotus ja maalaus. Ja lattian maalaus. Ehkä tässä vielä saa marsu aivastella.
100 litrainen puskurivaraaja asennettiin vuodenvaihteessa vilpille kaveriksi, sen jälkeen ei ole tullut ainuttakaan vikakoodia. Hieman hämmentävähän tuo ratkaisu on mutta tuntuu toimivan. Puskurivaraajan lämmöt näyttäisivät olevan normaalisti n. 35°C, en ole sulatuksen aikana käynyt sitä ihmettelemässä. Mutta mutta, tuokin on jotenkin lattiakierrossa ja jatkuvakäyntisellä pumpulla (töpseli seinässä...), ei kait sen esim. kesällä tarvitsisi olla käytössä ollenkaan.Jaahas. Saatiin se P6 koodi tännekkin. Vehkeet oli sammunu yöllä ja kämpässä lämmöt tippunu 1,5 astetta. Aamulla kuittasin ja lähti normaalisti lämmittämään. Eilen tosin oli aika haastava keli varmaan pumpulle sulatusten kannalta kun vaikka oli reilu kymmenen astetta pakkasta niin sumu oli niin reipasta että esim. Koira-aitauksen verkkoaidan silmät meni lähes umpeen. Veikkaus että on yrittänyt sulattaa niin useasti että lämmitysveden asteet ei ole ehtinyt nousta tarpeeksi tai laskeneet niin paljon että sulatus ei ole onnistunut. Seuraillaan tilannetta ja jos toistuu niin mietitään toimenpiteitä. Onneksi itse olen hommissa kotopuolessa maaliskuuhun asti niin ei mene emännällä sormi suuhun.
@prospec tuliko siellä suunnalla jotain selkoa asiaan?
Edit: Tulin kahvitauolla poikkeamaan kotona tarkistamaan tilanteen. Lämmitys on käynnissä ja sulatuksiakin on tehty. Kuten olettaa saattaa niin vastukset on jälleen tullut avuksi vaikkei varsinaista tarvetta olekkaan, koska kämppä lämpeää hitaasti ja asettamani 2h viive vastusten mukaan tuloon täyttyi.
En ole vielä kertaakaan käyttänyt tuota kotona/poissa ohjausta.Hiljaista on ei kommentteja?
Käytättekö muuten kotona poissa ohjausta näin talvella kun lähdette viikonlopuksi pois kotoa?
Mistä Mitsun ohjauspaneelista näke kuinka paljon se on käyttänyt sähkövastuksia vs pumppua?
Nimim - entinen öljylämmittäjä tiedustelee neuvoja kuten edellisessäkin viestissä
Mutta jääkö johonkin lämmitystietoon että salamat olleet päällä...vielä en ole niitä nähnyt varmaan hyväEn ole vielä kertaakaan käyttänyt tuota kotona/poissa ohjausta.
Tietääkseni ei ole tilastoa vastusten käytöstä. Ohjauspaneelin tulee kyllä salama ikoni kun vastukset on päällä.
Ei tietääkseni jää.Mutta jääkö johonkin lämmitystietoon että salamat olleet päällä...vielä en ole niitä nähnyt varmaan hyvä![]()
Virittelin viikko sitten lämpimän käyttöveden kiertovesipumpun perus kellokytkimellä niin, että se on 23-07 kokonaan seis ja päivisin 15min päällä ja 45min pois. Tippui käyttöveden lämmitykset todella harvaan, mutta kuitenkin lämminvesi tulee hanasta lähes heti. Jos sattuu juuri ennen tuota 15min jaksoa tarvitsemaan lämmintä vettä niin joutuu ehkä hieman kauemmin valuttamaan.Nyt kun täälläpäin melkeen - 20 pakkasta niin otin ton lämpimän käyttöveden kierron pois käytöstä että ei niin paljon viilenee vesi että saa pumppu keskittyä kämpän lämmitykseen.
Moikka ,Noin. Wifi palikka asennettu ilman murheita ja lähti nätisti piirtämään käppyrää. Mitähän mä nyt keksin tekosyyks pannuhuoneessa kaljottelulle.
Voin laittaa illalla muutaman kuvakaappauksen MelCloudista.Moikka ,
Paljonko maksoi MelCloud WiFi palikka ja oliko helppo asentaa ja sittenhän ilmeisesti näkee kauanko aikaa/energiaa mennyt mihinkäkin toimintoon...Eikö?
OK Se olisi loistavaa niin näkee miten - ok Melcloud on siis helppo asentaa ja voi itse laittaa?Voin laittaa illalla muutaman kuvakaappauksen MelCloudista.